de Hengst MONTENDER

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

staljaim

de Hengst MONTENDER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 21:58

Wie weet of heeft er meer info over Montender (contenderxburggraaf)

over zijn nakomelingen en waar hij ter dekking staat en wat het kost?

heb een ramiro x ufarno merrie en wil haar misschien laten dekken door deze hengst..

andere suggesties zijn ook welkom..
als iemand haar foto voor mij erop zou willen zetten? ben nl erg blond haha

bedankt allemaal alvast

Amarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:28

mmmmm, Vissendijk of zoiets dergelijks is de man waar je moet zijn als je met Montender wil dekken. De kosten zijn 2500,- euro en toen ik een maandje geleden gebeld heb naar deze meneer was de kans groot dat het 50/50 zou zijn. Dus niet drachtig 1250,- kwijt. Ik moet zeggen hier erg van geschrokken te zijn.
Over de nakomelingen is niet veel bekend, hij heeft in Duitsland enkele goed presterende paarden gebracht. In NL heeft hij (had hij) nog niet veel gedekt.
Montender staat bij Beerbaum in Duitsland en daar blijft hij ook, binnenkort (ben even de data vergeten) is er vers sperma beschikbaar en na half april (pin me er niet of vast) diepvries sperma. Vooraf wil de heer Vissendijk een kopie van het papier van de merrie (dit krijg je later retour). Als een DA of hengstenhouder dan contact opneemt voor sperma dan weet dhr Vissendijk dat het oke is en dat de merrie-eigenaar op de hoogte is van het feit dat er met Montender gedekt wordt. Afgelopen jaar heeft hij een aantal problemen gehad met eigenaren die niet op de hoogte waren van de kosten van deze hengst en dit wil hij zo voorkomen. Misschien heb je nog een hengstenbrochure 2005 daar staat Montender in met de naam van de man die het in Nederland regelt. Bel hem gewoon eens echt een aardige man.