Krunch de Brève (Paladin des Ifs x Grand Veneur)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Krunch de Brève (Paladin des Ifs x Grand Veneur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 21:04

Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar foto's en wat info van de hengst Krunch de Brève.Ik weet alleen dat hij op een vrij jonge leeftijd (2 jaar geleden?) is gestorven.
Wel heb ik een aantal foto's van nakomelingen gezien en het viel mij op dat ze bijna geen aftekeningen hebben Ik las op de site van het KWPN dat er in 2002 een stuk over de afstammelingen van Krunch de Brève is gepubliceerd (In De Strengen).Kan iemand mij verder helpen?

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:56

Zijn sperma is nog te verkrijgen bij Hengstenhouderij Gert Jan van Olst.
Zou je even op hun website moeten kijken.
Weet de link alleen niet uit mijn hoofd.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:12

Citaat:

"Het Franse toptalent"

"Krunch de Breve" maakt zijn reputatie als het meest aansprekende springpaard tijdens de Hengstenkeuring voorrondes in Ermelo en ’s-Hertogenbosch meer dan waar. De verrichtingsjury te Ermelo beoordeelde hem met "zeer veel" aanleg als springpaard.
Een korte blik op de pedigree van Krunch de Breve maakt snel duidelijk dat zijn topkwaliteiten niet zomaar uit de lucht komen vallen. Vader Paladin des Ifs (v.Uriel) geniet een geweldige reputatie als fokhengst en springpaard.

Hij was talloze malen steunpilaar van het Franse "Nations Cup"team. Hij won Grote Prijzen en werd in 1992 tot "Paard van het Jaar"uitgeroepen tijdens de "Salon de Cheval" te Parijs. Moeder Arpege de Coudre heeft de wereldberoemde Grand Veneur als vader, een hengst die met name als grootvader van onschatbare waarde is, denk bijvoorbeeld aan: Major de la Cour, Letot de Semilly, Tenor de la Cour, Le Condeen etc. Volle zus van Krunch de Breve (Glamour de Breve geb. 1994), won reeds op zeer jeugdige leeftijd de Grote Prijs van Langemark, de Grote Prijs van Lacanau (CSI) en de finale van het Gouden Laars criterium te Moorsele (1.50 m). Grootmoeder Echo d’Hera bracht de internationale paarden Ora IV en Marconne, en stamt af van de Anglo Arabisch topspringpaardenvererver "Barigoule".

U ziet het: de "Gouden" Franse mix van klassieke topverervers: Uriel, Quastor en Grand Veneur gekruisd met de super kwaliteiten van de Anglo Arabische topvererver Barigoule.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:13

luboka

Re: Krunch de Brève (Paladin des Ifs x Grand Veneur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:33

krunch de breve is gestorven aan koliek een tijdje nadat hij verkocht is.

Showjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:06

Krunch de Brêve

Kleur : Bruin
Stokmaat : 1.70m
Geboren : 30 - 04 - 1998

Krunch de Breve is een ruim voldoende ontwikkelde, rijtypische hengst, die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staat. De hengst is overbouwd. De hals zou meer lengte moeten hebben. Het achterbeen is iets lang. Het beenwerk straalt kwaliteit uit.

Afstamming
Via de internationale springhengst Paladin des Ifs combineert Krunch de Breve het bloed van de Franse Topvererver Uriël met dat van de goed verervende moederlijn van Arpege de Coudre. De volle zus van de hengst springt op 1.40m niveau. Ook andere producten uit die lijn zijn getalenteerd. Grootmoeder Echo d' Hera bracht de internationale springpaarden Ora IV en Marconne. Zij is een dochter van de als prestatievererver te boek staande Anglo Arabische volbloed Barigoulle.

Onderkoekrapport (2001)
Krunch de Breve is een ruim voldoende ontwikkelde rijtypische hengst, die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staat. De hengst is iets overbouwd, de hals zou meer lengte moeten hebben. Het achterbeen is iets lang. Het beenwerk straalt kwaliteit uit. Krunch de Breve is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft veel bereidheid tot werken en laat zich goed bewerken. Als springpaard heeft Krunch de Breve veel tot zeer veel afdruk. Hij springt snel van de grond. Hij heeft een ruim voldoende tot goede techniek. Het voorbeen wordt goed gevouwen. Krunch de Breve basculeert ruim voldoende en maakt de sprong achter ruim voldoende af. De hengst lijkt voorzichtig en toont over veel vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Krunch de Breve veel tot zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een goed gevoel.

Stap: 6
Draf: 6
Galop: 8
Aanleg dressuur: 6
Afdruk: 8,5
Techniek: 8
Vermogen: 9
Aanleg springen: 8,5

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 13:28

super bedankt!!
Ik vermoedde al een beetje dat hij weinig aftekeningen had gezien zijn nakomelingen

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 01:17

dekgeld van krunch is echt wel duur, ik geloof iets van 2000 euro, maar dat is omdat hij nog maar beperkt beschikbaar is via dv

Shira2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 14:49

Wij hebben ook een 2.5 jarige Krunch op stal staan. Ik weet even niet
meer uit wat voor merrie ze komt, die is namelijk al een tijdje weg.
Het is een leuk, slim dier en kan goed springen.

_x_Vace_x_

Re: Krunch de Brève (Paladin des Ifs x Grand Veneur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:44

ik heb een krunch de breve merrie vos blonde manen en staart grote witte bles 168 groot dit jaar 4