wat hebben jullie op stal liggen zoals bv ontsmettingsspul en nummer vd da en verder?
MarijeR
Geplaatst: 28-04-02 16:33
Stapel schone handdoeken, betadine scrub, jodiumoplossing, glijmiddel, emmer (met lauw/warm water), emmer of plastic zak voor de nageboorte, mobieltje met nummer van de DA erin. En niet te vergeten een fototoestel en videocamera
phoenix4ever
Geplaatst: 29-04-02 11:23
ik heb klaar staan: - compress gaasjes - betadine spray - betadine shampoo - navel klem - schone emmers - schone handdoeken - slobber - sterille handschoenen - telefoonnr. da
zoiets is het wel denk ik.
Letsdunit
Geplaatst: 29-04-02 12:53
Ik heb op stal liggen
Betadine of Baluwspray ontsmetting. Een Schaar
En weet het nummer van de DA uit mijn hoofd.
De meeste bevallingen gaan goed zonder tussenkomen van de mens. Ik onsmet de schaar en spray het veulen navelstrengetje goed onder voordat ik het doorknip. Het moet goed ontsmet worden aangezien er bacterien door het navelstengetje het veulen kunnen binnendringen met alle gevolgen van dien.
Verder laat ik de natuur de vrije loop gaan. Floortje hebben we met stro goed droog gevreven.
Annechien
Geplaatst: 05-05-02 09:47
Helemaal niks!!!!! De shets vinden ons niet zo leuk denk ik als we aan de veulens komen, of je ziet alle hoeken van de wei of je merkt de volgende dag pas dat ze een veulen hebben Maar goed, het is wel goed om blauw spray oid te hebben ja.