Samba hit I en II wie heeft voor mij info.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke_

Samba hit I en II wie heeft voor mij info.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 12:46

ik ben een beetje aan het rondneuzen naar een hengst voor komend seizoen. Nou valt mijn oog op de twee broers van poetin. ( De gebroeders Samba hit)

Aan de ene kant vind ik maat belangrijk. Mijn merrie is 1.63m. Aan de andere kant heb ik gehoord dat Samba Hit met een stokmaat van 1.78!!!m!!! slecht sperma heeft.
Wie heeft daar andere ervaringen mee. Of wie kan mij in iedergeval wat info daarover geven.?

Ik heb een Gribaldi merrie. Ze mag meer maat hebben en ruimere beweging. (sterker achterbeen) Karakter is goed en dat wil ik zo houden.

Welke van deze twee prijzen jullie aan?

petraaken

Re: Samba hit I en II wie heeft voor mij info.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:19

Wil je vers sperma dan moet je je merrie naar de ijzeren man zelf brengen want dan schijnt het wel te lukken met Samba Hit II. Zijn sperma kan niet tegen reizen. Samba Hit I is met diepvries ofwel met verzendsperma vanuit Duitsland en is geloof ik te bestellen 2 dagen op voorhand. Maar wie kan nu stellen dat zijn merrie perfect hengstig is op een bepaalde dag. Het weer speelt ook een grote rol daarin.

Maat hebben de beide Samba broertjes wel. De I is inderdaad groot. II is een tikkie kleiner maar kan natuurlijk al een stuk bijgegroeid zijn.

Heb nog steeds groot verdriet dat mijn merrie niet drachtig is van Samba Hit II. Sperma was telkens zo goed als dood toen wij ermee in België aankwamen.

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 13:27

Jammer want weert en onderdendam en weert is 306 KM. Daar begin ik echt niet aan

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:37

seabert schreef:
Jammer want weert en onderdendam en weert is 306 KM. Daar begin ik echt niet aan

Tja wij rijden in dien mogelijk altijd zelf om het sperma. En wij moeten van rond Brugge komen dus dat is ook best een flinke rit.

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 14:04

heb je dat de afgelopen keer ook gedaan? Als het niet over reizen kan hoef je het zelf ook niet te proberen toch?. Dan zou het beter zijn om de merrie erheen te brengen

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:07

Wij hadden afgelopen jaar sperma van Samba Hit I besteld. Merrie is 3 x geinsemineerd. 1e keer niet gepakt, 2e keer wel gepakt maar gust en derde keer ook niet gepakt.

We gaan het dit jaar weer proberen.

Er is nu trouwens een Samba Hit III he? Zag ik laatst in de catalogus van Schockemoehle.

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 14:10

nr 3? Waar kan ik die vinden?

amagun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:13

Garfield

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:14

Samba Hitt III is een jonge hengst van Sandro Hit (2003). Je kan hem vinden op de site www.schockemoehle.com.

Aankomende zondag ga ik naar de hengstenkeuring van Paul Schockemoehle, nieuwe hengsten uitzoeken voor dit jaar. Daar zal deze ook te zien zijn.

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 14:18

Past goed in het rijtje. Ze lijken veel op elkaar. Maar wie zegt dat zijn sperma wel oké is

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 14:21

Op de site van de ijzeren man zag ik ook bleu horse don romantic Een vos van Donnerhall. Kennen jullie die ook?
Is dat wat?

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:22

seabert schreef:
heb je dat de afgelopen keer ook gedaan? Als het niet over reizen kan hoef je het zelf ook niet te proberen toch?. Dan zou het beter zijn om de merrie erheen te brengen

We wisten niet dat het niet tegen reizen kon. De ijzeren man beweerde (nog steeds trouwens) dat er geen problemen waren met zijn sperma qua reizen. Of we het nu zelf haalden of met een speciale koerierdienst lieten komen telkens noppes. De laatste 2 keer het sperma gecontroleerd en iedere keer zo goed als dood. Probleem lag niet bij de merrie (we begonnen te twijfelen op den duur). Andere hengst van hier in België. Insemineren en drachtig. Maar nu zit ik wel met een veulen die half juli moet geboren worden (laat vind ik zelf, maar ja beter zo dan geen veulen).

Dat van Samba Hit 3 is interessant om te weten dat hij bij Schockemuhle staat. Hopelijk blijft em daar een tijdje. De 3-jarige wordt dit jaar gedekt maar die gaat naar Dreamcatcher.

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 23:14

ook een mooie hengst.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 08:30

ja zo zijn er wel meer bij de ijzernman die wat moeilijker bevruchten als het om verzend sperma gaat.

Garfield

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 08:40

Ik heb hem gisteren gezien in Vechta, tijdens de hengstenshow van Schockemühle. Mooi en fijn paard.

Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:05

seabert schreef:
ik ben een beetje aan het rondneuzen naar een hengst voor komend seizoen. Nou valt mijn oog op de twee broers van poetin. ( De gebroeders Samba hit)

Aan de ene kant vind ik maat belangrijk. Mijn merrie is 1.63m. Aan de andere kant heb ik gehoord dat Samba Hit met een stokmaat van 1.78!!!m!!! slecht sperma heeft.
Wie heeft daar andere ervaringen mee. Of wie kan mij in iedergeval wat info daarover geven.?

Ik heb een Gribaldi merrie. Ze mag meer maat hebben en ruimere beweging. (sterker achterbeen) Karakter is goed en dat wil ik zo houden.

Welke van deze twee prijzen jullie aan?

Ik heb een draagmerrie drachtig van een embryo: Samba Hit II x Lord Sinclair x Brenda(moeder Ferro).
De Lord Sinclair merrie is maar 1 keer geinsemineerd en was meteen drachtig.. heb dus geen slechte ervaringen met zijn sperma of daar iets over gehoord.
Succes met kiezen !!

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 23:45

Ik ben blij dat het ook goed kan gaan.
Ik weet niet goed hoe het werkt bij paarden ingeval van embryotransplantaties. Bij een koe wordt het dier eerst met hormonen behandeld. Tegen de tijd dat ze tochtig/vruchtbaar is word ze gespoeld en komen er meerdere eitjes vrij. Die worden bevrucht in een schaaltje onder de microscoop. De bevruchte eicellen/embyo's gaan in het stikstofvat en kunnen geimplanteerd worden bij draagmoeders.
Als dat bij paarden ook zo gaat is het geen kunst voor de zaadcellen van Samba hit 11

Reusel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:58

seabert schreef:
Ik weet niet goed hoe het werkt bij paarden ingeval van embryotransplantaties. Bij een koe wordt het dier eerst met hormonen behandeld. Tegen de tijd dat ze tochtig/vruchtbaar is word ze gespoeld en komen er meerdere eitjes vrij. Die worden bevrucht in een schaaltje onder de microscoop. De bevruchte eicellen/embyo's gaan in het stikstofvat en kunnen geimplanteerd worden bij draagmoeders.
Als dat bij paarden ook zo gaat is het geen kunst voor de zaadcellen van Samba hit 11

Bij embryotransplantatie wordt de merrie( in mijn geval de Lord Sinclair) geinsemineerd met sperma van de hengst naar keuze.
Na 8 dagen wordt het ontstane embryo( tenminste dat hopen we dan maar) 'gespoeld" uit de merrie. Dit embryo wordt vervolgens weer "geplaatst"in een donor(draag)merrie die als alles goed verloopt de dracht normaal doorstaat en het veulen werpt.

hananya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:48

Reusel schreef:
seabert schreef:

Bij embryotransplantatie wordt de merrie( in mijn geval de Lord Sinclair) geinsemineerd met sperma van de hengst naar keuze.
Na 8 dagen wordt het ontstane embryo( tenminste dat hopen we dan maar) 'gespoeld" uit de merrie. Dit embryo wordt vervolgens weer "geplaatst"in een donor(draag)merrie die als alles goed verloopt de dracht normaal doorstaat en het veulen werpt.

Probleem met die draagmoeders is alleen altijd, dat ze precies dezelfde cyclus moeten hebben als de merrie zelf.. Ze moeten dus tot op de dag nauwkeurig gelijk lopen met elkaar wat hengstigheid betreft...
Samba Hit III lijkt idd ook goed...

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:52

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 10:20

leuke site heb je

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:04

Wij hebben twee jaar geleden gedekt bij Future, ze was in 1 keer drachtig. Dat jaar daarvoor bij Ronaldo wilde het niet lukken met verzendsperma en hebben we haar daar heen gebracht voor vers sperma. Ik heb dus ook geen rare ervaringen met de Ijzeren Man.

RuizWish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:14

seabert schreef:
leuke site heb je

Dank!:)

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:28

petraaken schreef:

We wisten niet dat het niet tegen reizen kon. De ijzeren man beweerde (nog steeds trouwens) dat er geen problemen waren met zijn sperma qua reizen. Of we het nu zelf haalden of met een speciale koerierdienst lieten komen telkens noppes. De laatste 2 keer het sperma gecontroleerd en iedere keer zo goed als dood

Dat kan wel kloppen, bij ons was het ook maar steeds net binnen de marche...