Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
seabert schreef:Jammer want weert en onderdendam en weert is 306 KM. Daar begin ik echt niet aan
seabert schreef:nr 3? Waar kan ik die vinden?
seabert schreef:heb je dat de afgelopen keer ook gedaan? Als het niet over reizen kan hoef je het zelf ook niet te proberen toch?. Dan zou het beter zijn om de merrie erheen te brengen
seabert schreef:ik ben een beetje aan het rondneuzen naar een hengst voor komend seizoen. Nou valt mijn oog op de twee broers van poetin. ( De gebroeders Samba hit)
Aan de ene kant vind ik maat belangrijk. Mijn merrie is 1.63m. Aan de andere kant heb ik gehoord dat Samba Hit met een stokmaat van 1.78!!!m!!! slecht sperma heeft.
Wie heeft daar andere ervaringen mee. Of wie kan mij in iedergeval wat info daarover geven.?
Ik heb een Gribaldi merrie. Ze mag meer maat hebben en ruimere beweging. (sterker achterbeen) Karakter is goed en dat wil ik zo houden.
Welke van deze twee prijzen jullie aan?
seabert schreef:Ik ben blij dat het ook goed kan gaan.
Ik weet niet goed hoe het werkt bij paarden ingeval van embryotransplantaties. Bij een koe wordt het dier eerst met hormonen behandeld. Tegen de tijd dat ze tochtig/vruchtbaar is word ze gespoeld en komen er meerdere eitjes vrij. Die worden bevrucht in een schaaltje onder de microscoop. De bevruchte eicellen/embyo's gaan in het stikstofvat en kunnen geimplanteerd worden bij draagmoeders.
Als dat bij paarden ook zo gaat is het geen kunst voor de zaadcellen van Samba hit 11
Reusel schreef:seabert schreef:Ik ben blij dat het ook goed kan gaan.
Ik weet niet goed hoe het werkt bij paarden ingeval van embryotransplantaties. Bij een koe wordt het dier eerst met hormonen behandeld. Tegen de tijd dat ze tochtig/vruchtbaar is word ze gespoeld en komen er meerdere eitjes vrij. Die worden bevrucht in een schaaltje onder de microscoop. De bevruchte eicellen/embyo's gaan in het stikstofvat en kunnen geimplanteerd worden bij draagmoeders.
Als dat bij paarden ook zo gaat is het geen kunst voor de zaadcellen van Samba hit 11
Bij embryotransplantatie wordt de merrie( in mijn geval de Lord Sinclair) geinsemineerd met sperma van de hengst naar keuze.
Na 8 dagen wordt het ontstane embryo( tenminste dat hopen we dan maar) 'gespoeld" uit de merrie. Dit embryo wordt vervolgens weer "geplaatst"in een donor(draag)merrie die als alles goed verloopt de dracht normaal doorstaat en het veulen werpt.
seabert schreef:leuke site heb je
petraaken schreef:
We wisten niet dat het niet tegen reizen kon. De ijzeren man beweerde (nog steeds trouwens) dat er geen problemen waren met zijn sperma qua reizen. Of we het nu zelf haalden of met een speciale koerierdienst lieten komen telkens noppes. De laatste 2 keer het sperma gecontroleerd en iedere keer zo goed als dood