familie van Zeddam?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jark

familie van Zeddam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 10:59

Iemand bekend met familie van Zeddam (of Ammigje)?
Het enige wat ik weet is dat het een springpaard is... verders niets..
Kan iemand me verder helpen??

Afbeelding
(heb niet zo snel een duidelijke foto bij de hand)

Jark = Zeddam x Ammigje

Jark

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 11:30

Heeft niemand ervaring met Zeddam? Ik wil zo graag iets weten over z'n familie.. foto's zijn ook goed... ben benieuwd

flyfly

Re: familie van Zeddam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:53

Zeddam is een zoon van Kibrahim uit een merrie van Le Mexico.
Hij is in 1995 overleden. Hij was liever lui dan moe.

Jark

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:56

Komt me wel heeel erg bekend voor ja haha, dankje

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:18

Afbeelding

Afbeelding

Jark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 09:22

ow kijk,

beetje late reactie, maarre hij lijkt echt sprekend!
Heeft er nog iemand toevallig info over het karakter in de familie??

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:34

Wij hebben een Zeddam gehad (in totaal zelfs 13 jaar). Super braaf paard met een enorm vriendelijk karakter. Niet geschikt voor dressuur (liever lui dan moe) maar wel voor buitenrijden/jachten. In de groep wilde hij altijd mee. Helaas hebben we hem 1,5 jaar geleden moeten laten inslapen (artrose) nadat hij 2 jaar van zijn welverdiende rust heeft mogen genieten in de wei. In die tijd heeft hij nog wel ff twee van mijn jonge dieren hartstikke goed 'opgevoed"!! Zou er zo weer een kopen!

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:57

Beetje late reactie, maar ik heb ook een merrie van Zeddam. Ik denk even oud, namelijk ook een 'J' naam.

Mijn merrie (genaamd Jozenia) is ook een paard met een heel vriendelijk karakter, en goudeerlijk. Heb hier al eens eerder gezocht naar informatie over Zeddam maar kon niet veel vinden, vind het wel leuk om nu eens wat te vinden.

Maar goed, aan meer informatie over Zeddam kan ik je helaas ook niet helpen. Wist ook dat het vooral een springer was, net als Le Mexico. Volgens mij staat hij wel bekend als vriendelijk, maar dat was al genoemd.

Dus ben ook benieuwd als er nog iemand met info aan komt

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:00

Naam: ZEDDAM Rijpaardtype

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1984
Vriendelijk, gehoorzaam, eerlijk met goed humeur. Flegmatiek. Bij begin onderzoek nog groen. Zeer constant in zijn verrichtingen en trekt zich nergens iets van aan. Geen harde werker, toont buiten meer inzet dan binnen.
Stap weinig souplesse maar zeer ruim. Draf voldoende ruim maar niet krachtig genoeg. Blijft in draf moeilijk gesloten. Regelmatige draf. Galop doet tamelijk zwaar aan maar heeft voldoende ruimte en regelmaat. Bij vrij springen weinig lef en terughoudend, springt zwaarmoedig, voldoende vermogen. Bij springen onder het zadel goede en minder goede sprongen. Terreingalop regelmatig en sterk maar weinig lichtvoetig, in terrein goed door op de sprong. Voor de slede braaf. Net voldoende bereidheid om te werken, weinig looplust. Ervaart werk als licht.
Rijproef: wordt kennelijk gehinderd door een recente koliekaanval, voldoende ruime bewegingen die lichtvoetiger zouden mogen zijn.
Springen ohz: sterke sprongen, komt in handigheid tekort.
Springen vrij: sterk op de sprong.
Aangesp proef: goede trekhouding, grote ruime passen.
Terreinproef: in steeple ruime, lichtvoetige galop, landt zwaar; in cross ruime, enigszins zwaarmoedige galop, wel sterk.
Ruim voldoende aanleg als dressuur-, spring- en terreinpaard.
Bij aankomst vette voedingstoestand. Heeft tijdens onderzoek meer lijn gekregen. Eet normaal.
Rustig stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.
Rapportage afgesloten op 04-06.

Verrichtingscijfers
Stap 6.5
Draf 6.5
Galop 6.5
Rijproef 7.4
Springen vrij 7.5
Springen ohz 7.5
Terreinproef 7.5
Aangespannen 8.5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 82.90
Max punten 110
Plaatsing 18e van 30 (22)
Jaar verrichting 1984
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1986 (veulens)
Zeddam heeft in zijn eerste dekseizoen van het merriemateriaal nauwelijks hulp ondervonden om een goede collectie veulens te tonen. Toch werd van deze hengst ondanks het variabele en matige moedermateriaal een uniforme, royaal ontwikkelde collectie veulens getoond die mede gezien de moeders voldoende rijtypisch zijn gebouwd.
De hoofden zijn wisselend, naast enkele goede hoofden werden meestal wat grove hoofden waargenomen. De hoofdvorm is een van de weinig punten waarop Zeddam niet verbeterend werkt. De halzen zijn in het algemeen goed gevormd en met een mooie bovenlijn en een goede lange nek. De schoften lopen lang genoeg door en zijn voldoende ontwikkeld. De veulens hebben een goede lange schouder die ook goed is gelegen. De rug is vaak iets lang en een enkele keer iets week maar is net als de lendenpartij goed gespierd. De sterk bespierde croupe heeft een goede vorm maar zou wat meer lengte kunnen hebben. Het voorbeen is goed gesteld en heeft een goede, fors ontwikkelde voorknie. De bouw van het achterbeen is eveneens goed met ook hier een ruim gebouwd spronggewricht, dat bij de aangewezen veulens een enkele keer iets grof aan de binnenzijde was. Behoudens een enkele steile stand is het achterbeen goed gesteld.
In stap wordt het achterbeen voldoende ondergebracht maar zouden de veulens ruimer vanuit de schouder kunnen gaan. In draf dragen de veulens zich goed en stuwen ook goed vanuit de achterhand, maar ze zijn voor iets vlak en zouden nog iets meer schoudervrijheid mogen hebben.

Kort samengevat: uniforme collectie royaal ontwikkelde rijtypische veulens met goed fundament en goede beweging.
Getoond: 11 veulens uit 52 dekkingen.

Afstammelingen 1989 (3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Zeddam voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Sportindex
Jaar berekening 2006
Aantal veulens stationsverrichting 0
Aantal veulens springindex 64
Betrouwbaarheid springindex 80
Springindex 79
Aantal veulens dressuurindex 68
Betrouwbaarheid dressuurindex 80
Dressuurindex 77

Status
1995 dec overleden

Moederrapport
Moederrapport 1984
Silane is een evenredig goed gebouwde merrie die in alles wat harder moest zijn.
Hoofd en hals zijn goed van vorm. De schoft is wat kort en de lange schouder is wat steil gelegen. Van de croupe valt de goede vorm en bespiering te vermelden. Deze merrie beschikt ook over goed gestelde en ontwikkelde voorbenen met daarin een fors voorkniegewricht. De voorstand is wat toontredend. De verdere onderdelen van het fundament geven geen aanleiding tot bemerkingen.
Naast de wat incorrectheid vóór zijn de bewegingen wat stug en moest deze merrie meer gebruik maken van het spronggewricht.
Stokmaat: 163.0 cm.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:19

Ik rijd een Zeddam X Abgarxx, deze heeft een heel "apart" karakter haha. Hij is heel dominant,paarden die dominanter zijn dan hij die mept ie zonder waarschuwing.Hij is enorm "macho",en ook nog eenkennig.Toen hij zadelmak gemaakt moest worden konden ze hem niet meer uit de stal halen,moesten ze met een hark achter het halster haken om hem op afstand te houden. Hij kan heel goed springen maar kan dat nu niet meer omdat hij toendertijd een blessure opgelopen heeft in de jacht. Hij heeft een hele sterke achterhand ,hij kan ontzettend goed piafferen en passageren.Hoe moeilijker de {verzamelde} oefening hoe makkelijker hij het doet. Hij heeft een hele fijna galop van zichzelf,draf is minder maar hoe verzamelder hij loopt hoe beter de draf uiteraard. Hij kan geen seconde stilstaan op de wasplaats,maar ik vind hem geweldig.Hij heeft net een peesblessure gehad,en we zijn nu net weer 2 maanden aan het rijden.Als het goed blijft gaan dan gaan we volgend jaar op wedstrijd{ook als het goed gaat met andere paarden}.Ook hij heeft artrose maar is er voor behandeld en heeft er weinig last van{dat merk je direct aan hem}.
Afbeelding
Hij heeft wel een moeilijke hals voor de dressuur,maar z'n eigenaresse heeft hem zo super getraind dat je daar nu niks meer van merkt.
Hier een wazig filmpje van hem en mij in galop.
http://www.youtube.com/watch?v=D5fq_PIJEoc

Jark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 10:19

Kijk uiteindelijk toch nog veel info gekregen... ik moet zeggen... bijna alles wat hierboven verteld wordt (behalve van elisa) komt me redelijk bekend voor..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:53

Dit is al een oud topic en ik zet het daarom op slot ipv te verplaatsen naar FB.