Ik heb een schat van een merrie staan van
Kennedy X Boreas X Kommandeur
4 jr en 1.58m.
Ze zal dan wel opgenomen kunnen worden als stamboekmerrie, maar een predikaat "ster" is zij niet waardig vanwege haar grootte...
Het is verder wel een mooie goeduitziende ZWARTE merrie, die goed in verhouding is... maar 1 ding is duidelijk te zien... ze is PAARD gefokt...
Haar karakter is voor mij ook wel een reden om hier een veulen uit te fokken...
Ik ben gaan kijken naar hengsten die veel maat doorvoeren en veel front... de dingen die ik bij haar dus mis... qua beweging zit zij wel OK... mooie taktmatische gangen, en een goed gedragen galop... haar draf is soms wat twijfelachtig... soms wat slonsig... maar anderzijds laat zij soms hele goeie en zeer mooie momenten zien...
Ze is nog altijd niet in Training... zou dat hieraan kunnen liggen?
Moeder van mijn merrie is Ster, Mm: ster, pref,pres Mmm: ster en daarachter ster, pref.
Na speurwerk ben ik te weten gekomen dat moeder "Marnous" (= Boreas X Kommandeur)
1 Kennedy zoon heeft lopen in de sport Z2 dressuur (geb 1998)
1 Kennedy dochter uit 1999 M springen
Mm: "anoeska" heeft 2 Nationale springpaarden voortgebracht en 1 dressuur. (voor zover bekend
Mijn hengstenkeuze:Oudere garde
Havidoff
Flemming
Krack C
de jonkies:
Lingh
Santano
Tolando
Johnson
Loop ik nu heel erg uiteen?
Ik ben het spoor bijster...
Moet ik uberhaubt met haar een veulen fokken??? omdat zij niet sterwaardig is? niet aan de maat?
of is zij het risico nemen waard? gezien haar achtergrond? zij is gewoon een van de nakomelingen die wat achterstand heeft opgelopen en als het ware een "kneusje" is gebleven.
Graag jullie reacties...
Foto volgt z.s.m.
Bedankt alvast...