Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ukster schreef:lees ik nou goed dat een dna onderzoek niet zo duur is?
want mijn pony zn vader is
bores ox, was een goed gekeurde hengst bij t nrps, maar mijn pony heeft dus geen papieren,
als ik doormiddel van dna zou kunnen aantonen dat bores ox de vader is, kan mijn pony opgenomen worden in het nrps stamboek?
( hij is nu alleen gechipt bij nrps.)
saffier schreef:
Kan iemand mij nog vertellen of een paard met bekende afstamming gelijk in het hoofdstamboek komt?? Of net als bij t KWPN eerst in een soort veulenboek? Ik kon het namelijk nergens vinden.....
want mijn pony zn vader is bores ox, was een goed gekeurde hengst bij t nrps, maar mijn pony heeft dus geen papieren,
als ik doormiddel van dna zou kunnen aantonen dat bores ox de vader is, kan mijn pony opgenomen worden in het nrps stamboek?
want mijn pony zn vader is bores ox, was een goed gekeurde hengst bij t nrps, maar mijn pony heeft dus geen papieren,
Ukster schreef:het heeft voor mij niet echt waarde, want hij is n hengst.
maar ben benieuwd, want alle nakomelingen van bores ox hebben papieren en voor zover ik weet heeft die van mij ze niet of ze zwerven nog ergens bij iemand anders.
Lontje schreef:Ukster schreef:lees ik nou goed dat een dna onderzoek niet zo duur is?
[/b]Klopt dat het DNA [/b]onderzoek niet zo duur is (ik ga dat bij die van mij ook laten doen) maar er komen wel extra kosten bij voor stamboekpapier en lidmaatschap dus de totale kosten komen op ongeveer een 132 euro hebben ze mij verteld.
Gr. Lon
unamie schreef:@Gabrycha.. een chip is niet verplicht
gabrycha schreef:unamie schreef:@Gabrycha.. een chip is niet verplicht
Nee maar als jij het beter kan verwoorden graag!
Citaat:'Er zal dan een DNA onderzoek gedaan moeten worden, hiervoor hebben we haar nodig van u pony en dit wordt dan vergeleken met het DNA van E-Boy kosten hiervan zijn 41.28 en als het klopt krijgt u een stamboekpapier van ons, hiervan zijn de kosten 17.11 en lidmaatschap a 61.80 en 10.30 inschrijfgeld'.