gezocht goedgekeurde dressuurdekhengst (paard)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephtj

gezocht goedgekeurde dressuurdekhengst (paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 17:31

hallo,

ik ben opzoek naar een goedgekeurde dressuurdekhengst.
het ras moet een kwpn of bwp hengst zijn.
geen witte of schimmel, liefst een bruine of donkerbruine !
namelijk mijn merrie is ook een kwpn.
ik woon namelijk niet in Nederland maar in België(blankenberge aan de kust) en zou dus verzendsperma nodig moeten hebben voor KI.
Heb al een voorkeur voor een dekstation maar het is zeker nog niet voor nu maar voor binnen 2 jaar maar kwil toch al eens opzoek gaan.

de hengst mag niet te veel bloed hebben, ik wil zeggen hij mag niet te zenuwachtig type zijn en moet braaf zijn in de omgang voor de dressuur.

de foto's van mijn merrie kan je bekijken op : http://groups.msn.com/lainalovertjuh
dan klik je op afbeeldingen en dan op la ina men paardje XxX

ik weet anders niet hoe je de foto's hierop moet zetten!

zend mij gerust een mailtje als je een mooi en goede hengst gevonden hebt

Alvast bedankt !!!

*°Binnen 2 jaar een lief veulentje van haar°*

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:03

Wat ben je met het veulen van plan? Zelf houden of verkopen, ongeacht geslacht?

Wat is de afstamming? Wat zijn de verbeterpunten bij je merrie, qua exterieur en beweging? Kom je meteen bij de volgende vraag: is ze het 'waard' om mee te fokken? Dus zijn de verbeterpunten haalbaar?

Verder een hengst niet op kleur selecteren, noch alleen op karakter. Eerst is kijken welke hengsten er aan de eisen voldoen, dán welke de fijnste karakters doorgeeft, en dán evt. op het kleurtje kiezen (als er nog wat te kiezen valt dan !).

acbdressuur

Re: gezocht goedgekeurde dressuurdekhengst (paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 23:06

kijk eens op www.paardenfokken.nl of op www.kwpnstallion.com

hier kun je velen hengsten vinden en het kan je wellicht helpen met je keuze. Bij paardenfokken kun je bijvoorbeeld ook de minpunten van je merrie invoeren en wat je bijv. wil verbeteren, hier komen dan de meest geschikte hengsten naar voren. Uiteraard is dit geen garantie, maar wel een leuke manier om wat meer te weten te komen en je er in te verdiepen. Succes