Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
): super mooi paardje zeg! Wat een gangen, echt de leukste die ik gezien heb! Alleen jammer dat het een vos is! Dan vraag ik je toch.... Alsof ze dat niet op de foto had kunnen zien, haha! Die vosmerrie is toch echt nationaal en regionaal kampioen geworden op de NRPS-keuringen, evenals haar mama, ook een vos (erg recessief he?
) Je hebt van die mensen! Brennie schreef:Vos is wel degelijk dominant. Uit twee zwarten kan wel een vos geboren worden, maar uit twee vossen nooit een zwarte! Bont bijvoorbeeld is recessief, als een van de ouders geen bonte is, zal er geen bonte uitkomen.
... Recessief betekent 'ondergeschikt', als er dus andere (dominante) genen aanwezig zijn komen deze tot uiting ipv. de recessieve.Brennie schreef:Vos is wel degelijk dominant. Uit twee zwarten kan wel een vos geboren worden, maar uit twee vossen nooit een zwarte! Bont bijvoorbeeld is recessief, als een van de ouders geen bonte is, zal er geen bonte uitkomen.

Ik heb ook altijd vosje gehad, en was er super blij mee, Wat een gezeik trouwens van die krant !!

russel schreef:Vos is eigenlijk de meest recessieve kleur die er bestaat. Hierdoor is het vrij makkelijk om een voskleurig veulen te fokken. vos x vos geeft namelijk voor 100% een voskleurig veulen!
Effe een stukje van internet gekopieerd, maar goed. Ik ben helemaal niet vosminded, maar ik zie de laatste tijd steeds meer leuke en mooie vossen, die komen volgens mij weer helemaal in. Als ik een leuk paard vind en het is een vos, laat ik hem zeker niet staan.
kan het even niet meer volgen. *pakt haar genetica boeken erbij* Brennie schreef:Bont bijvoorbeeld is recessief, als een van de ouders geen bonte is, zal er geen bonte uitkomen.