[TI] Manen vraagje,..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Manen vraagje,..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:48

Ik weet dat er al wat topic's over bestaan, maar ik kan het nergens echt goed duidelijk vinden,...

Mijn Tinker (2,9) heeft een normale lengte manen, het komt net onder zijn hals vandaan, nu heb ik het altijd gewoon los hangen, geen vlechten, geen spray's en ik was het ook niet, af en toen haal ik er wel eens een borstel doorheen, maar daar blijft het dus ook bij, Maar sinds een tijdje zitten er hele grote knopen in, ik heb die eruit kunnen halen, maar ze blijven maar komen zeg maar, maar nu is mijn vraag hoe komt dit, en wta kan ik er aan doen, want als het nog erger wordt zal ik de schaar moeten gaan gebruiken,..

Wie o wie kan mij helpen?

Alast bedankt,
Gr, susanne

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:49

ik had een shet die ze manen bijna tot op de grond had,ik deed vlechten in ze manen en dat hielp wel,alleen moet je de vlechten niet al te lang laten zitten he je kan er ook antiklit in doen dat werkt ook wel goed

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:50

pff dat komt omdat trico altijd de manen van chris doet voortaan vragen of panache ze uitpluist

suusje26

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:54

panache schreef:
pff dat komt omdat trico altijd de manen van chris doet voortaan vragen of panache ze uitpluist

Tja,.. kan ik doen,.. Panache de kapster

@sultan-->Als je vlechten erin doet dan breekt het haar toch sneller af?,.. dat is mij vertelt, en antiklit schijnt ook niet zo goed te zijn?,..
Mara ik kan het wellicht proberen
Bedankt,...

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:57

ik heb het zo altijd gedaan,bij mij is er niks afgebroken enzo maar denk wel dat het sneller gebeurt...ik denk dat je dan wel het beste normale vlechten kan doen geen hengstenvlechten....ik deed ook altijd normale vlechten en mijn shet had mooie lange manen die niet in de knoop zaten

suusje26

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 20:03

XxSultanxX schreef:
ik heb het zo altijd gedaan,bij mij is er niks afgebroken enzo maar denk wel dat het sneller gebeurt...ik denk dat je dan wel het beste normale vlechten kan doen geen hengstenvlechten....ik deed ook altijd normale vlechten en mijn shet had mooie lange manen die niet in de knoop zaten

Ik ga het dan maar eens proberen,.

Weet iemand trouwens of je dat cowboyspray magic {dacht dat het zo hette} ook gewoon bij een paardenwinkel te koop is, of kan je dat alleen maar bestellen?,..

Gr, susanne

Coco_Calan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:12

meeste ruitersport zaken hebben het wel en het bevalt goed.
Coco heeft nu ook vrij lange manen en ik velcht ze altijd en er breekt weinig af,maar laat ik ze los hangen dan zitten er ook grote knopen in.Niet te strak vlechten dan gebeurt er weinig mee.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:32

Cowboy Magic heeft verschillende producten en is echt perfect spul.
Dit*klik*is een van de goedkopere leveranciers.
De laatste tijd vlecht ik de manen niet meer in en er is ineens echt een flink stuk af.
Toen ik ze nog wel regelmatig in vlechten had bleven ze langer dus ik geloof dat dat toch echt beter is als je ze lang wil hebben.

A_Pallieter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:35

bij mijn verzorg tinker met vrij veel behang vlechten we het ook in en als je de vlechten te vaak gaat vervangen gaat het haar inderdaad breken omdat je het dan ook vaak borstelt enzo, maar wij vervangen de vlechten 1 x pm en dat bevalt super en wij hebben dan ook nog het probleem dat hij z'omers met de veulens in het land staat ( en de mama's) en de veulens nog al dol zijn op manen knagen vandaar ook de vlechten

DianneM

Re: Manen vraagje,..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:03

Ik heb Bonita's manen altijd in vlechten, scheelt echt enorm veel tijd, ik vlecht haar 1 keer in de 3-4 weken.. Nooit klitten en ze breken ook niet meer en slijten minder snel

Dat ze breken, komt doordat je paard altijd haren verliest, ook manen. Als ze in vlechten zitten, kunnen ze niet meer vanzelf uitvallen, daardoor lijkt het alsof je heel veel manen afbreekt, maar in feite is het een opstapeling van dode maanharen die in 1 keer eruit geborsteld worden..

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 10:19

Okeey,..

Ik ga dat cowboy magic maar een skopen, en zijn manen maar eens vlechten,..

Bedankt voor jullie reactie's

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:58

je hebt verschillende varianten van Cowboy Magic, het gaat hier om de Detangler en Shine. Tenminste die wordt het meest gebruikt voor de manen.

melanie_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:03

mijn tink staat ook altijd ingevlochten breken ook niet
heeft namelijk ook best lange manen
doe alleen regelmatig magic van het merk leovet erin.
ben over dit produkt zeer tevreden.
Afbeelding

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:31

Ik gebruik ook riders magic van leovet en cowboy magic is ook erg fijn, maar leovet kan ik hier in ruiterzaak krijgen en andere moet ik bestellen of paar dorpen verder naar ruiterzaak

Van regelmatig gebruik van equistar en equishine wordt t haar idd breekbaar maar bij bovenstaande producten vinst ik de manen juist lekker vol en mooi doorkambaar worden ook draaien de manen dan niet (zo snel) in dreads

Heb Sayla's manen eigenlijk ook bijna altijd in dikke vlechten ca 5 a 6 (met een hengstenvlecht gaat ze schuren en zo niet)
Ik laat ze soms een paar dagen tot ca week los, maar dat is maar af en toe en alleen met droog weer
Meestal na ca 1 week nieuwe vlechten (afhankelijk van hoe ze eruitzien soms eerder of later) en zo min mogelijk kammen/borstelen (1x per week of minder)

Afbeelding

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:51

ik moet ze wel invlechten anders eet hij ze zelf op.
Hij heeft ook een sik en die moet ik ook invlechten als hij te lang wordt dan trapt hij hem eraf.
Afbeelding

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:19

Ik gebruik ook cowboy magic detangler. Ik heb nu een aantal dagen de manen los, doe ik af en toe om even lekker de wind erdoor te laten waaien. En ik kwam hem vandaag voeren... een grote klit! Alles in de knoop. Zeker een kwartier lang eraan liggen plukken, ging er niet uit! Toen heb ik een beetje cowboy magic erin gesmeerd, nou binnen een paar minuten had ik de hele knoop eruit Werkt echt geweldig.
Maar toch blijft het er geen dagen in zitten, hoogstens een halve dag. Op de verpakking staat dat het zeker een paar dagen de klitten eruit houdt, maar das niet waar.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:23

bij mij wel, maar dan moet ik het wel hebben doorgeborsteld toen ik het er in deed. Werkt echt perfect, ze halen al bijna 2 weken los nu en nog niet echt klitten, op van die heksenvlechtjes na dan..

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:11

Sow had die van mij ook maar zo'n manen! Je tink heeft echt fijn strak haar Ik moet ze echt elke dag uit de knoop halen!
Maja tis ook echt n pluizenbol
Afbeelding
(En hier had ik ze dus net gekamd, kun je je voorstellen hoe het er de dag erna uitziet...)

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:13

juist stoer die manen! hihi maar oke ik snap nu je extra werk.