Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Coentjuh schreef:Schalkhaar, van Pantheon is die toch? Daar hebben wij een merrie van staan, loopt nu M1 dressuur als ik het goed heb. Niet altijd een makkelijk paard qua karakter, fokt wel hele leuke veulens. We hebben er 2 van haar, van Gribaldi lopen.

Perla schreef:Ik vind het paard van winanda helemaal niet zwaargebouwd hij is gewoon best wel groot en de bouw past mooi bij het paard
En ze zei trouwens dat het nu weer helemaal de goede kant op gaat ze had van het weekend 2 wp's

trowing schreef:
het gaat de goeie kant ook weer op maar ze heeft wel problemen in de m1 gehad. dat weet jij ook!!!! en die problemen kwamen omdat het paard wat stug is. ook zeg ik niet dat die bouw niet past bij het paard maar dat hij wat zwaarder gebouwd als de meeste andere nakomelingen van highline. en wil je niet elk word wat ik op bokt schrijf afkraken want daar word ik een beetje moe van

Phantom schreef:Ga je dat paard kijken in de buurt van Deventer en/of Schalkhaar? De afstamming die je noemt klinkt namelijk erg bekend in deze regio. De hengsten Schalkhaar en Highline en ook de hengst Slaney hebben allemaal bij hengstenhouderij Reilink in Schalkhaar gestaan.
Ik heb zelf geen ervaring met Highline nakomelingen. maar volgens mij komen daar best fijne paarden van.
Ik heb wel ervaring met meerdere Schalkhaar en Slaney afstammelingen. Schalkhaar was een oude hengst die vaak donkerbruine, vrij zwaar gebouwde nakomelingen gaf. Ik vind de karakters van de Schalkhaars lang niet altijd plezierig! Ik heb er veel gezien die niet willen aanpakken in het werk. Ik zou zelf geen paard meer willen met die afstamming. Van de hengst Slaney heb ik een aantal gewoonweg gevaarlijke nakomelingen gezien, echt rotkarakters. Maar dat geldt natuurlijk niet voor elke Slaney. Maar ook van deze hengst laat ik de nakomelingen staan.....