Schalkhaar en Highline

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Civic

Schalkhaar en Highline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 09:34

Wie kent de hengsten Schalkaar en Highline? Beide inmiddels overleden..
Beide zijn KWPN'ers.
Heeft er iemand een afstammeling van 1 van de 2?

Groetjes Linda

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:45

Een kennis van ons fokt veel met Schalkhaar merries. De merries fokken mooie veulens. En hij heeft een beauty van een 2? jarige Highline X Tangelo merrie lopen, of hier verder nog Schalkhaar achter zit durf ik niet met zekerheid te zeggen, denk het haast wel. Donkere koffie vos.
Zij is te koop.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:46

Ik heb ooit een Schalkhaar x commandeur onder het zadel gehad. Was 4 jaar en een verschrikkelijk bang en wantrouwend paard. MAar toen ik eenmaal zijn vertrouwen had, kon ik er echt alles mee. Een heel fijn paard.

Hij was kastanjebruin, had een smalle bles, klein hoofd, 4 halfwitte benen. En hij had ook een weke rug, maar daar zag je onder het zadel niets van.

OnTime

Re: Schalkhaar en Highline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:48

Ik heb op dit moment een SlaneyXX x Schalkhaar. Een heel nerveus paard, maar dat komt waarschijnlijk door de Slaney. Verder is het wel een heel fijn paard. Voor foto's moet je maar in mijn profiel kijken.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:55

Een vriendin van me heeft een merrie van Highline.
Kan heel leuk lopen, wel heel koppig ding.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:56

Afbeelding

Dit is ook een Highline. schaapmak, kan je een klein kind mee op pad sturen. Springen is niet zijn ding maar dressuur gaat aardig als je hem behoorlijk achter de vodden zit. Galop is zijn beste gang.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:06

Wij hebben ooit een hele mooie Highline gehad, beest kon fantastisch springen en zag er goed uit. Alleen ik meende dat er op de foto's OCD te zien was en daardoor is ze verkocht. Ik zal vanmiddag eens naar de juist afstamming vragen. De moeder en grootmoeder heten Lucy (of ie) en Hermies v. Ahorn. De merrie zelf heette Ragna.

Civic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 14:45

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik ga zondag bij een jong paard kijken met die afstammeling.
Ben heel benieuwd naar hem.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:10

Schalkhaar, van Pantheon is die toch? Daar hebben wij een merrie van staan, loopt nu M1 dressuur als ik het goed heb. Niet altijd een makkelijk paard qua karakter, fokt wel hele leuke veulens. We hebben er 2 van haar, van Gribaldi lopen.

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:44

mijn vriendin rijdt een highline x léspoir het is een zwaar gebouwd paard maar kan wel leuk lopen ook is het paard heel erg stug hierdoor heeft ze in het m wat problemen met haar. ik wel even kijken of ik een foto kan krijgen.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:47

Ik vind het paard van winanda helemaal niet zwaargebouwd hij is gewoon best wel groot en de bouw past mooi bij het paard
En ze zei trouwens dat het nu weer helemaal de goede kant op gaat ze had van het weekend 2 wp's

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:53

Coentjuh schreef:
Schalkhaar, van Pantheon is die toch? Daar hebben wij een merrie van staan, loopt nu M1 dressuur als ik het goed heb. Niet altijd een makkelijk paard qua karakter, fokt wel hele leuke veulens. We hebben er 2 van haar, van Gribaldi lopen.

"Olga" in mijn avatar en veulen Zamalia. op www.selevia.tk bij paarden en dan 'eigen paarden' een grotere foto van Olga.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:09

@adriana: je refereert aan een merrie Lucy? Is dat de Highline merrie? Ik ken nl een merrie van Highline met de naam Lucie. Deze merrie heeft 2 veulens gehad (ergens rond 1996) van Goodwill of Goodtimes.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:23

Hmm dat was de eigenaar in de war, hij zei dat Ragna een Highline was. Maar Lucy kan dat ook heel goed zijn geweest. Wie is de fokker van Lucy?

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:28

Dat weet ik niet: het is een Highline x Sit this One Out. In de sport heet ze Illusie.

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:33

wij hebben zelf een Highline gehad, maar moest helaas een spuitje omdat ze een gebroken been had. Was een wat zware merrie, maar super braaf. Een goede vriend van me vader heeft Schalkhaar gefokt (of was een tijdje eigenaar). En op een stal waar ik in de vakanties hielp hadden ze ook een nakomeling van Schalkhaar lopen, deze was Ned. kampioen in het M. Paardje was niet al te groot, zo'n 1.63m maar kon super springen en had een braaf karakter.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:42

Ik heb 2 merries van 2 jaar van Highline.
Een Highline x Schalkhaar ( vos ) en een
Highline x Solied ( donkerbruin ).

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:09

Afbeelding
Zomer de Highline x Schalkhaar
Afbeelding
Zarina de Highline x Solied

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:25

Perla schreef:
Ik vind het paard van winanda helemaal niet zwaargebouwd hij is gewoon best wel groot en de bouw past mooi bij het paard
En ze zei trouwens dat het nu weer helemaal de goede kant op gaat ze had van het weekend 2 wp's

het gaat de goeie kant ook weer op maar ze heeft wel problemen in de m1 gehad. dat weet jij ook!!!! en die problemen kwamen omdat het paard wat stug is. ook zeg ik niet dat die bouw niet past bij het paard maar dat hij wat zwaarder gebouwd als de meeste andere nakomelingen van highline. en wil je niet elk word wat ik op bokt schrijf afkraken want daar word ik een beetje moe van

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 09:50

trowing schreef:

het gaat de goeie kant ook weer op maar ze heeft wel problemen in de m1 gehad. dat weet jij ook!!!! en die problemen kwamen omdat het paard wat stug is. ook zeg ik niet dat die bouw niet past bij het paard maar dat hij wat zwaarder gebouwd als de meeste andere nakomelingen van highline. en wil je niet elk word wat ik op bokt schrijf afkraken want daar word ik een beetje moe van

ik kraak je niet af ik voeg wat toe, maar net hoe je het wilt bekijken

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:28

Mijn bijrijdpaard is een Schalkhaar. Hij is niet heel erg grof gebouwd, wel in vergelijking met een stalgenootje. Maar als ik hem dan op concours zie valt het wel weer mee.
Hij is zeer veelzijdig. Zijn eigenaresse is Z2 dressuur en M springen met hem. Ik rijd hem in het L2 en ga van de zomer weer een poging doen met springen. Ik vind het een lekker ongecompliceerd paard, vooral vergeleken met de Faramruin waar ik ook op rijd. Maar ook Levi kan zijn streken hebben. Hier nog wat foto's:

Afbeelding
Vorige week, lekker aan het rollen in de bak

Afbeelding
Van de zomer aan het oefenen voor de L1, was toen nog niet gestart

Afbeelding
En nog een keer, maar dan in galop. Heb nog geen springfoto's, maar die komen er aankomend outdoorseizoen vast wel

Viper03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:52

Hoi,

Ik ken heel toevallig een paard dat de afstamming Highline x Schalkhaar had. Die stond een poosje geleden te koop, of heb jij die toevallig gekocht? Zou wel heel toevallig zijn!!

Phantom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:39

Ga je dat paard kijken in de buurt van Deventer en/of Schalkhaar? De afstamming die je noemt klinkt namelijk erg bekend in deze regio. De hengsten Schalkhaar en Highline en ook de hengst Slaney hebben allemaal bij hengstenhouderij Reilink in Schalkhaar gestaan.
Ik heb zelf geen ervaring met Highline nakomelingen. maar volgens mij komen daar best fijne paarden van.
Ik heb wel ervaring met meerdere Schalkhaar en Slaney afstammelingen. Schalkhaar was een oude hengst die vaak donkerbruine, vrij zwaar gebouwde nakomelingen gaf. Ik vind de karakters van de Schalkhaars lang niet altijd plezierig! Ik heb er veel gezien die niet willen aanpakken in het werk. Ik zou zelf geen paard meer willen met die afstamming. Van de hengst Slaney heb ik een aantal gewoonweg gevaarlijke nakomelingen gezien, echt rotkarakters. Maar dat geldt natuurlijk niet voor elke Slaney. Maar ook van deze hengst laat ik de nakomelingen staan.....

Civic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 09:06

Phantom schreef:
Ga je dat paard kijken in de buurt van Deventer en/of Schalkhaar? De afstamming die je noemt klinkt namelijk erg bekend in deze regio. De hengsten Schalkhaar en Highline en ook de hengst Slaney hebben allemaal bij hengstenhouderij Reilink in Schalkhaar gestaan.
Ik heb zelf geen ervaring met Highline nakomelingen. maar volgens mij komen daar best fijne paarden van.
Ik heb wel ervaring met meerdere Schalkhaar en Slaney afstammelingen. Schalkhaar was een oude hengst die vaak donkerbruine, vrij zwaar gebouwde nakomelingen gaf. Ik vind de karakters van de Schalkhaars lang niet altijd plezierig! Ik heb er veel gezien die niet willen aanpakken in het werk. Ik zou zelf geen paard meer willen met die afstamming. Van de hengst Slaney heb ik een aantal gewoonweg gevaarlijke nakomelingen gezien, echt rotkarakters. Maar dat geldt natuurlijk niet voor elke Slaney. Maar ook van deze hengst laat ik de nakomelingen staan.....

Hoi,
Ik ga toevallig niet in die buurt voor zo'n paardje kijken.
In Noord Holland staat er nu 1 en die spreekt me enorm aan.
Ben ontzettend benieuwd naar zijn karakter..
Ik heb foto's gezien en hij is fijn, maar met massa zeg maar.
Hij is nog niet bereden, dus helaas kan je daar natuurlijk weinig nog over zeggen over zijn werkwilligheid.

Bedankt voor jullie informatie!

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:28

ja die ruin heb ik ook op foto gezien...koffievos...4witte benen...

leuk ding....