Romantic Popcorn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Monet

Romantic Popcorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 12:13

Wie heeft ervaring met deze hengst en misschien wat info over zijn nakomelingen? Ja ik ken de site www.romantico.nl, maar ik wil gewoon van jullie wat info!

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:29

Speelse, brutale hengst vond ik het toen ik hem zag. Wel heel leuk! Ken geen nakomelingen van hem dus daar kan ik je niet mee helpen...

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 14:16

Ja.. ik heb hem ook in het echt gezien - en aangeraakt -en dacht hetzelfde. Leuk! Dankje voor de reactie

wreckh

Re: Romantic Popcorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:20

Erg leuke hengst, heb hem 1 keer op een show gezien en 1 keer van dichtbij. Ik heb nl vorig jaar mijn merrie laten dekken door Ricardo.

Ik vond het een erg leuk beest. Toen ik er was was er net een veulen van hem geboren, dezelfde wildkleur en zo schattig.

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 15:52

Oke dankje! Mijn merrie is vos roan, en we willen haar misschien door Popcorn laten dekken. Ben benieuwd wat voor kleurtje daar uit komt...

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:40

Mijn merrie heeft een een veulen gekregen van Romantic Popcorn, Poetic Dante Lunar, zie foto.

Afbeelding

Lunatic is Fjord x Arabier, kleur valk, vandaar mijn keuze voor Popcorn en zijn kleur.

Afbeelding

De hengst heeft een erg vriendelijk karakter, is rustig en makkelijk in de omgang. Toen ik daar was heb ik zijn hele familie ontmoet, waaronder zijn zus Paddington, moeder Iris, broer Ricardo en vader Romantico. Stuk voor stuk vriendelijke dieren!

Dante is nu net 7 maanden en momenteel bruin, maar heeft al 3 kleuren gehad tot nu toe. Ik heb dus nog hoop op valk kleur

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:57

Wij hadden een wildkleur valkmerrie van hem, erg mooi ding !!

Super hengst !!

Wreckh: was dat toevallig een merrie veulentje van een niet eigen merrie, in welk gang pad stonden ze ?
Het kan zijn dat het de onze was.
De onze heeft alle herkeningspunten van de wildkleur, de strepen etc.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:18

Dat veulen met de merrie stonden vooraan in het gangpad links van de bak. Volgens mij waren dat wat oudere stallen, maar dat weet ik niet zeker meer.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:19

wreckh schreef:
Dat veulen met de merrie stonden vooraan in het gangpad links van de bak. Volgens mij waren dat wat oudere stallen, maar dat weet ik niet zeker meer.

Dat zal onze merrie zijn geweest

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:29

Ik ken die site van Romantico ook, alleen vind ik het jammer dat hij vooral de D- maat doorgeeft in z'n veulens. Ik ben zelf opzoek naar een valkhengst E-maat met wat meer arabischbloed voor mijn fjord?fries. Iemand suggesties?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:30

Ik heb een volle zus van deze hengst gehad Superkarakter!!!
Afbeelding

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:08

trisca schreef:
Ik heb een volle zus van deze hengst gehad Superkarakter!!!
Afbeelding

Stoer ding, maar die heb je nu niet meer ?
En had je die ook via hun ??

En graag meer foto's, als je hebt, mooi ding !!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:31

ze staat ook op de site, haar moeder was Iris:

Citaat:
1994 Romantic Mascotte v. Romantico. Merrie. stokm. 1.55 m.Als jonge pony verkocht. Z2 dressuur startgerechtigd. Daarna weer verkocht.

1995 Romantic Popcorn v. Romantico. stokm. 1.47 m. Eye-catcher eerste klas. Is een wild-kleur valk zonder aftkeningen.Heeft een hals en front zoals je dat maar zelden ziet. Rijdt precies gelijk aan Popeye. Popcorn is als dekhengst beschikbaar.

Ze is 1 jaar eerder geboren als Popcorn
ik heb deze foto nog op de computer, zal van de week even een scan maken van de andere die ik onder het zadel heb

Afbeelding

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:40

jennyk schreef:
Ik ken die site van Romantico ook, alleen vind ik het jammer dat hij vooral de D- maat doorgeeft in z'n veulens. Ik ben zelf opzoek naar een valkhengst E-maat met wat meer arabischbloed voor mijn fjord?fries. Iemand suggesties?

Ricardo is 1.52, dat is toch e-maat? Ik ken die maten niet exact uit mijn hoofd hoor .

{ en mijn veulen wordt wat groter als Ricardo, mijn merrie is dan ook groter, maar ik heb niet gehoord dat hij alleen maar d-maat doorfokt.}

trisca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:41

jennyk schreef:

Mijn pony was een grote E. De moeder een D. Misschien kan Romantico zelf wel?

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:30

Ja, dat is natuurlijk ook nog een optie!

fvansan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:11

Miss_Monet schreef:
Wie heeft ervaring met deze hengst en misschien wat info over zijn nakomelingen? Ja ik ken de site www.romantico.nl, maar ik wil gewoon van jullie wat info!

Hallo,
Wij hebben hier op stal een nakomeling staan van Romantic popcorn uit een Welsh-arabier moeder. Het is een buck-skin kleurtje geworden uit een vos moeder.Hij wordt dit jaar 3 en wordt naar verwachting 1.52. Het is een gezond paardje met goede bewegingen en een mooi kleurtje maar het enige nadeel is dat je duidelijk de paard-pony combinatie ziet. Het hoofd en de benen zijn wat grof in vergelijking met de rest. Dat risico loop je gewoon als je verder fokt met een zogenaamde F1 kruising. Daarom keurt het NRPS directe kruisingen van paard x pony ook niet meer goed....

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:56

Ik heb een jonge Romantic Popcorn ingereden (voor foto's zie mijn profiel). De moeder was een schimmeltje--volgens mij een Welsh-- en C-maat. Dochter had een wild-vos-kleur (super stoer! aalstreep, drie kleuren manen en staart, wildstrepen aan de benen) en kleine D-maat. Verder was ze een ongelooflijk actief diertje, dat vreselijk snel leerde en echt veel bezig gehouden moest worden. In omgang was ze bazig (merrie?), maar eerlijk. Haar jonge ruitertje heeft er nu haar handen vol aan!

fvansan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:09

TessaB schreef:
Ik heb een jonge Romantic Popcorn ingereden (voor foto's zie mijn profiel). De moeder was een schimmeltje--volgens mij een Welsh-- en C-maat. Dochter had een wild-vos-kleur (super stoer! aalstreep, drie kleuren manen en staart, wildstrepen aan de benen) en kleine D-maat. Verder was ze een ongelooflijk actief diertje, dat vreselijk snel leerde en echt veel bezig gehouden moest worden. In omgang was ze bazig (merrie?), maar eerlijk. Haar jonge ruitertje heeft er nu haar handen vol aan!

Tja...die wij hier hebben staan wordt net zo eentje. Wel eerlijk maar hij verveeld zich heel snel en heeft bovendien een enorme voorraad energie!
Wordt vast een leuke voor endurance maar niet een paardje om bv 1 x per week een rustig buitenritje mee te maken! Verwacht ook dat de eigenaresse hem uiteindelijk wel gaat verkopen....