Kent iemand nakomelingen van JUMBO JET ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TJolieke

Kent iemand nakomelingen van JUMBO JET ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 21:09

Kent iemand nakomelingen van Jumbo Jet, hoe zijn deze en dan met name schofthoogte en karakter?

TJolieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 21:41

Ik zou er graag wat meer over weten omdat o.a. Jumbo Jet wordt aangeraden voor mijn merrie, ze is alleen wat aan de kleine kant. En karakter vindt ik gewoon superbelangrijk.

Mansolein

Re: Kent iemand nakomelingen van JUMBO JET ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 08:06

Ik kan je er niet heel veel over vertellen maar wat ik weet is dat er fijne paarden van komen. Hij heeft nooit echt veel gedekt. Wie heeft hem aangereden voor je merrie? En wat voor een bloed heeft ze?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:20

ik ken er twee, mooie grote paarden die goed kunnen springen. Wel fel.
Ze hebben een lief karakter maar wel fris.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 11:24

Ik rij nu 4 1/2 jaar op een Jumbo Jet, hij wordt in april 8 jaar en ben nu M1 dressuur met hem met 8 winstpunten. Een keer per week ga ik ook met hem naar de springles, maar rij nog geen springwedstrijden, omdat hij mij nogal eens te slim af is en wel wil weigeren. Hij is ongeveer 1.75m, donkerbruin en lijkt qua exterieur heel erg op zijn vader. Hij is wel heel ondeugend en dat heeft hij ook van zijn vader, want zijn halfbroertjes en zusje hebben dit niet. Hij is supervoorzichtig op de sprong en heeft veel vermogen. Zijn bewegingen vallen tegen, maar vooral zijn stap is super.

TJolieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 11:32

Ik heb zo'n idee dat dit wel kan passen bij de merrie. Zij heeft een heel goede draf, super galop, fijn karakter, vrij heet maar dat mag het veulen ook hebben. Alvast bedankt voor de reacties, en volgende reacties blijf ik uiteraard ook volgen!

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:12

Hoi!

Ik heb zelf een Jumbo-Jet gehad. Helaas heb ik deze wegens een blessure in moeten laten slapen. O'malley had een super lief karakter, het was echt een grote knuffelbeer. Hij was ook de kleinste niet. Z'n stokmaat was 1.75m .
Hij liep M-springen en de knoppen van de Z-dressuur zaten er ook op. Het zijn echt veelzijdige top paarden!
Als je meer wilt weten, hoor ik het graag!

Een foto'tje van O'malley:
Afbeelding

Groetjes Linda.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:24

Ik rijdt ook een Jumbo jet op m'n werk,paard is heel compact gebouwd,vrij fors.Stokmaat is zo'n 1.65 cm.Hij heeft heel veel kracht en afdruk,vlakke draf maar wel goede galop en stap en een super karakter! Echt een fijn beestje!
Moeders vader weet ik niet,hier een foto:
Afbeelding

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 16:40

even bovenaan gezet voor pocornlover.

popcornlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:54

he nog meer mensen die wat willen weten over nakomelingen van jumbo jet. Rijd er zelf ook een. en ken verder nog twee andere nakomelingen.

Het paard waar ik op rijd is ongeveer 1.75. Is fijn te rijden met zowel dressuur als springen. Hij kan idd best heet zijn. Dressuur zit ik inmiddels L1 met hem en met springen ben ik nog niet zo lang bezig, omdat hij een zwakke achterhand heeft door een ongeluk.
Afbeelding

De andere twee die ik ken zijn/waren ook erg heet. Eentje is inmiddels dood, die hebben ze helaas in moeten laten slapen vanwege ernstige kreupelheid. Maar dit was wel een paard met een heel fel karakter. Hele mooie gangen, nooit mee gesprongen ivm zijn slechte benen
Afbeelding

Die ander is heel braaf, hier is nog niet mee gesprongen alleen nog maar dressuur mee gereden.
Afbeelding