Wie kent de KWPN hengst Dreamstreet v. Ahorn z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SelenaV

Wie kent de KWPN hengst Dreamstreet v. Ahorn z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 22:42

Van deze hengst wil ik graag zoveel mogelijk informatie:
sportprestaties
prestatie nakomelingen Fok + sport

Maar ook heel graag foto's!

Wij hebben net een nieuw paard op stal.

v. Nourejev
m.. Dreamstreet

Van Nourejev heb ik al veel informatie kunnen vinden, alleen is mij dat (nog) niet gelukt van Dreamstreet.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

SelenaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:28

Niemand,,?

Stalveenhof

Re: Wie kent de KWPN hengst Dreamstreet v. Ahorn z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:22

Hoi
Dit is alles wat ik voor je heb, vond nog een oude hengstenbrochure van Reinie Tewis.
Groeten Ivonne
Afbeelding

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:46

hee selena heb je ook foto's van je nieuwe paardje? en wat meer info?

dit is allle info die ik heb over dreamstreet. foto kan ik je toemailen dan moet je me je email even pben.

gr tessa

Geb. datum
5-jan-1985
Pijpomvang
22

Stamboeknr. 85.7688 Stb (ex 21.00120.85 Holst) Naam fokker, woonplaats W. Arndt, Wrohm/Heide(Holst), BRD

Kleur bruin

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1988 (gedeelde 5e plaats)
Rustig, eerlijk met goed humeur, vriendelijk, gehoorzaam en attent. Bij begin onderzoek al zadelmak. Gedraagt zich de eerste paar weken tamelijk angstig wat later geheel is verdwenen. Laat zich goed bewerken en is plezierig te rijden. Basisgangen zijn in de loop van het onderzoek verbeterd. Zou nog meer gedragen moeten gaan.
Stap heeft voldoende ruimte. Draf de eerste weken zwaarmoedig. Later is de draf gemakkelijk, ontspannen en ruim. Rechtergalop beter dan linker. Hij heeft voldoende tact in de galop maar hij zou zijn achterhand meer mogen onderbrengen. Toont bij het springen ruim voldoende beentechniek. Goed ruggebruik en goed vermogen. Gaat in terrein goed door maar komt souplesse te kort. Zeer veel bereidheid om te werken, ervaart werk gedurende eerste deel onderzoek als normaal en later als licht. Voldoende aanleg als terreinpaard, ruim voldoende aanleg als spring- en dressuurpaard.
Bij aankomst rijke voedingstoestand, is tijdens het onderzoek opgedroogd.
Rustig stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.
Rapportage afgesloten op 03-06.

Verrichtingscijfers
Stap 6.5
Draf 7.5
Galop 7.5
Rijproef 7.5
Springen vrij 7
Springen ohz 8
Terreinproef 7
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 78.00
Max punten 100
Plaatsing 5e van 25 (16)
Jaar verrichting 1988
Plaats verrichting Ermelo

röntgenologisch onderzoek
Straalbeen rechts 1
Straalbeen links 1
Sesambeentjes lateraal rechts 2
Sesambeentjes lateraal links 2
Sesambeentjes mediaal rechts 2
Sesambeentjes mediaal links 2
Kogel/arthrose rechts 2
Kogel/arthrose links 2
Sprong/spat rechts 2
Sprong/spat rechts 2

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1990 (veulens)
Deze Holsteiner hengst liet fors ontwikkelde veulens zien met een royaal ontwikkeld fundament, dat echter wat meer kwaliteit kon hebben. De geprikte veulens bleken matig rijtypisch te zijn; de uitgezochte veulens waren rijtypischer gebouwd en hier was ook sprake van meer kwaliteit in de onderdanen.
Het hoofd is goed van vorm en lengte, gaat over in een mooie lange nek, wordt mooi opwaarts gedragen en op dat punt verbetert de hengst. De schoft heeft voldoende lengte, maar zou geprononceerder kunnen zijn; bij de uitgezochte veulens bleken lengte en ontwikkeling overigens beter te zijn. De schouder is veelal recht en kort. Ook hier kon vastgesteld worden dat de uitgezochte veulens op dit punt beter waren. Het middenstuk is vrij algemeen iets lang; de verbindingen in de bovenlijn zijn evenwel sterk gespierd. Bij de uitgezochte veulens bleek de rug geen reden tot bemerkingen te geven. De croupe bleek bij de geprikte veulens sterk wisselend te zijn; van plat, kort en rond tot goed van vorm en bespiering; bij de uitgezochte veulens was de croupevorm veel uniformer en goed. Het voorbeen is goed gesteld en vertoont een fors ontwikkelde knie. Het achterbeen is consequent lang en vrij sterk gebogen.
De stap was bij de geprikte veulens enigszins stug bij overigens voldoende ruimte; bij de uitgezochte veulens was sprake van meer elasticiteit. Ook in de draf moet onderscheid worden gemaakt tussen de beide groepen. Hoewel praktisch alle veulens in de goede oprichting gaan, bleken de geprikte veulens de opdruk te missen bij een matige onderbrenging van het achterbeen. De uitgezochte veulens vertoonden daarentegen veel opdruk, tact en balans.
Het rapport van één afwezig gebleven, geprikt veulen, dat aan huis is geïnspecteerd, past in het beeld van bovenstaande rapportage.
De getoonde veulens gaven aan dat de hengst behoorlijk bloedvoerende moeders, die duidelijk in het rijpaardtype staan, als partner kan gebruiken.

Kort samengevat: fors ontwikkelde veulens met royaal fundament, niet steeds het ideale rijtype vertonend. De hengst verbetert de halsvorm. Bij steeds goede oprichting zou in draf het achterbeen soms beter ondergebracht kunnen worden.
Getoond: 20 veulens uit 95 dekkingen.

Afstammelingen 1994 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Dreamstreet voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Wachthengst 1998 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van de 7-jarige nakomelingen is de hengst Dreamstreet op wacht gezet.
Zowel uit zijn sportindex als uit zijn exterieurindex is gebleken dat hij niet in staat is zich positief te vererven.

Afkeuring 2002 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt de wachthengst Dreamstreet definitief afgekeurd.

Sportindex
Jaar berekening 2005
Groepsindeling IIB
Aantal veulens stationsverrichting 12
Aantal veulens springindex 33
Betrouwbaarheid springindex 67
Springindex 86
Aantal veulens dressuurindex 55
Betrouwbaarheid dressuurindex 68
Dressuurindex 91

Overige informatie
Exterieuromschrijving 1988
Best ontwikkelde hengst met fors beenwerk. Hij zou moderner gelijnd moeten zijn, met name in de croupe.

1997 export naar Duitsland

haffiemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:47

bij ons op de manege staan volgens mij ook 3 afstammelingen van dreamstreet. en ik rij op 1 van hen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:48

Ik ken een vosmerrie v. dreamstreet, maar die is niet echt makkelijk om te rijden. heeft M1 gelopen en is megasterk en wilt graag in d'r eigen knikje lopen.

haffiemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:50

die bij ons op de manege staan zijn ook niet echt makkelijk te rijden, zijn inderdaad magesterk. behalve 1tje maar die is al wat ouder als de andere 2

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:51

wij hebben ook een dreamstreetmerrie op stal staan. Mooie vosmerrie, kan extra draven! Is Z2 geweest, geloof ook punten voor ZZL, maar gewoon te heet om relaxed mee op concours te gaan

mallerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:47

Ik heb ook dreamstreet merrie gehad maar dat is al behoorlijke poos geleden.
Ze heette Justine,was vos met iets lichtere manen en staat.
Reed M1 dressuur met haar,ze kon echt super springen.Alleen was ze niet altijd de aller makkelijkste met rijden.Beetje lui,en behoorlijk kijkerig.En dit maakte het wedstrijd springen ook niet echt simpel.
Verder wel heel erg lief paard en ook super buitenrit paard,want dan was ze dus weer helemaal niet kijkerig.....
Hier een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Guest002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:30

hey!
bij ons op de manege staat ook (voor zover ik weet) 1 merrie van Dreamstreet.
Ze heet Junetta
Ze is nu 16, dus wat ouder, maar ik rij elke week op het haar.
Ze is wel sterk, maar springt heel goed.
haar aan de teugel krijgen is wel heel moeilijk
het is een bruine merrie met een stervormig kolletje
wel een super meid or!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:09

mallerije schreef:
Ik heb ook dreamstreet merrie gehad maar dat is al behoorlijke poos geleden.
Ze heette Justine,was vos met iets lichtere manen en staat.
Reed M1 dressuur met haar,ze kon echt super springen.Alleen was ze niet altijd de aller makkelijkste met rijden.Beetje lui,en behoorlijk kijkerig.En dit maakte het wedstrijd springen ook niet echt simpel.
Verder wel heel erg lief paard en ook super buitenrit paard,want dan was ze dus weer helemaal niet kijkerig.....
Hier een paar foto's:
<knip>

Dat is dan al zeker een tijdje geleden. Ze gaat (ging) nu als Jigger door het leven en is inmiddels al weer (een paar keer) doorverkocht.

Kijkerig kan ik d'r niet noemen. Wel ontzettend sterk, maar ze was ook een beetje scheef gereden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 01:06

Oud topic en daarom een slotje.