Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Er hoeft verder even niet naar de rest van de eigenschappen gekeken te worden
liliputter schreef:jij vindt dat het een toevalstreffer zou zijn,mischien is dat wel niet zo,als het ergens in een boekje staat zullen ze dat echt niet uit de lucht vissen
voor je merrie,over 10 jaar komt het rietje per email..Annemeik schreef:Kijk even op dutchhorsesunlimited.com, bij fokkerij kun je het exterieur van je merrie invullen, daarna pikt de computer de hengsten eruit die bij het exterieur van jouw merrie past.
De hengst special d zou ik idd ook niet gebruiken, geeft een mooi exterieur maar de veulens lopen ipv bergop eerder bergaf.
vooral als je alleen op het voorbeen selecteerd. Annemeik schreef:ja, dat is het ook.
Je vult een getal voor het voorbeen in, en er komt een hengst uitrollen die dat compenseerd.
Die getallen zijn grotendeels van de keurmeesters overgenomen, dus ik neem aan dat dat wel klopt. Het scheelt gewoon een hoop selecteren. Je kunt dan naar 50 hengsten kijken ipv 500vooral als je alleen op het voorbeen selecteerd.
[***] schreef:Dat die merrie zwart is heeft er idd niks mee te maken.
Ik vind een 'lang voorbeen' meer een term dan een exterieurkenmerk waar je werkelijk wat mee kan. Tenminste als je er naar kijkt zonder het hele model van het paard mee te nemen:Citaat:Er hoeft verder even niet naar de rest van de eigenschappen gekeken te worden
Ik denk dat je een beter advies krijgt als je meer info geeft van de merrie, de nakomelingen en de gebruikte hengsten.
Kijk hier maar eens, loopt een discussie over.
http://www.fokt.nl/viewtopic.php?t=4412
willen er dit jaar ook 1 mee laten dekken xafir schreef:je hebt al veel topics gehad voor die merrie, moeilijk he iets passends te vinden....
maar dat over riccione is niet voor deze merrie dan?
ik weet dat er hier op bokt veel tegen sandreo zijn
maar hij bestaat zelf uit heel veel been en we hebben een veulen van hem op stal uit een moeder met een ietwat kort voorbeen en het veulen heeft enorm lange benen,
heb meerdere veulens van hem gezien en die ik heb gezien zijn erg hoogbenig maar nogmaals das mijn mening
wij krijgen dit jaar weer 2 veulens van hem
Elisa2 schreef:Mischien kun je beter kijken of ze bergopwaarts gebouwd zijn? Want lang voorbeen kan ook optisch bedrog zijn natuurlijk.