Eigenaar Poetin naar rechter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Eigenaar Poetin naar rechter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 13:46

De soap rond Poetin is nog steeds niet voorbij. Dit artikel zag ik zojuist op de site van de hoefslag

De bekende merrie van 2,5 miljoen Poetin (Sandro Hit x Brentano II) werd onlangs geveild voor 900.000 euro. Kort daarop volgde het bericht dat Poetin was overleden. De reden van overlijden bleef in eerste instantie onduidelijk, maar nu is bekendgemaakt dat Poetin aan ernstige hoefbevangenheid leed. Xavier Marie heeft bekendgemaakt dat Poetin al meteen na aankoop signalen gaf kreupel te zijn aan beide voorbenen. Met hulp van Franse en Duitse veterinairen hebben eigenaar Xavier Marie en de stalbeheerders, het echtpaar Stuber, alles geprobeerd om de merrie te redden, maar niets hielp. Genezing was uitgesloten en om verder lijden te voorkomen, besloot Marie Poetin te laten inslapen. Xavier Marie overweegt juridische stappen.

Bron: www.dehoefslag.nl

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:50

Ja naar wie?

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 13:52

Dat stond er niet bij.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

(trouwens zag ik zojuist dat in het andere topic over Poetin dat het al bekend was. Als hier een slotje op moet so be it)

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:16

wil ook wel weten op wie eigenlijk

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:24

vorige eigenaar

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:27

Maardie menen dat ze in die kliniek stond vanwege een scheur?

En van een kale kip kun je niet plukken.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:28

Excuseme schreef:
vorige eigenaar

Dat was de bank

TheRock

Re: Eigenaar Poetin naar rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:52

Diegene die groen licht voor verkoop heeft gegeven.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:54

paarden moeten als ze naar hetbuitenland verkocht willen worden,eerst een (weet niet hoe t heet)...keuring door,bij 100%mogen ze door en dus verkocht worden,anders niet

TheRock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:02

liliputter schreef:
paarden moeten als ze naar hetbuitenland verkocht willen worden,eerst een (weet niet hoe t heet)...keuring door,bij 100%mogen ze door en dus verkocht worden,anders niet

I rest my case...

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:39

De koper heeft onderzoeks plicht.

Ik weet niet of Poetin bij aankoop gekeurd is, maar dan had hoefbevangenheid naar voren moeten komen.

En als het pas na aankoop is ontstaan is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar, want het was dan geen verborgen gebrek.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:48

Poetin stond natuurlijk op een kliniek en v/d Zwan heeft er alles aan gedaan om haar uit de veiling te houden. De bank heeft het besloten. Omdat v/d Zwan zijn paarden verpand had en Poetin dus feitelijk van de bank was kunnen ze volgens mij nooit v/d Zwan aanpakken.

Even een theoretisch dingetje: stel nou dat v/d Zwan het wist en het paard niet verzekerd had, betaald gewoon zn hypotheek niet meer en de bank haalt de paarden op. Hij heeft een stukje geld terug en lacht zich rot

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:49

Overigens zijn de paarden niet gekeurd voor de veiling

kimberley12

Re: Eigenaar Poetin naar rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:51

wel een beetje dom lijkt me dat een paard wat zo'n vermogen heeft opgebracht, niet eens gekeurd wordt.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:24

janderegelaa schreef:
Even een theoretisch dingetje: stel nou dat v/d Zwan het wist en het paard niet verzekerd had, betaald gewoon zn hypotheek niet meer en de bank haalt de paarden op. Hij heeft een stukje geld terug en lacht zich rot

Nah ik neem aan dat van der Zwan ook wel geprobeerd had (zeker in beginstadium) om het paard te redden.

Met 6 ton (ong.) verlies je erg veel op 2 miljoen. Dan ben je een slechte ondernemer als je zo denkt. Maar goed ik neem ook aan dat bij deze bank wordt aangeklaagt en aangezien zij als intermediair werkten komt het alsnog bij van der Zwan terecht, hetzij doordat de bank hun aanklaagt of gewoon direct.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:35

Sammie schreef:
[Nah ik neem aan dat van der Zwan ook wel geprobeerd had (zeker in beginstadium) om het paard te redden.

Met 6 ton (ong.) verlies je erg veel op 2 miljoen. Dan ben je een slechte ondernemer als je zo denkt. Maar goed ik neem ook aan dat bij deze bank wordt aangeklaagt en aangezien zij als intermediair werkten komt het alsnog bij van der Zwan terecht, hetzij doordat de bank hun aanklaagt of gewoon direct.
[/quote]

Wat klets je nu als intermediar.
Van de Zwan wilde dat paard niet kwijt zo simpel.

Het is zelfs zo sterk het dier stond in een kliniek.

Maar nee de stropdassen menen op hun krijtstrepen te moeten staan en haalde het dier daar weg,althans opdracht daar voor gegeven.
(Juridisch verhaal)

Ik denk dat van de Zwan bij claim zijn middelvinger ophoog steekt en gelijk heeft hij.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:10

Het paard stond in een kliniek in eerste instantie onvindbaar voor de bank en op de veiling werd gezegd dat ze daar stond voor "een lichte irritatie aan het sesambeen". Volgens mij hoeft een paard daarvoor niet op een kliniek te staan.... Overigens kun je er bij een paard beter 6 ton inschieten dan 2,5 miljoen...

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:13

En de bank werkte niet als intermediair, doordat v/d Zwan niet aan zijn verplichtingen voldeed zijn de paarden hun eigendom geworden, net als bij een hypotheek als je niet betaald is je huis van de bank en zij verkopen het dan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:15

In het topic van de veiling meende ik laatst gelezen te hebben dat ze niet rad was tijdens de presentatie onder het zadel...

Ik vind het jammer van de merrie, de hype, hoe het met haar afgelopen is en nu de nasleep er ook nog eens achteraan. Triest.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:38

janderegelaa schreef:
Het paard stond in een kliniek in eerste instantie onvindbaar voor de bank en op de veiling werd gezegd dat ze daar stond voor "een lichte irritatie aan het sesambeen". Volgens mij hoeft een paard daarvoor niet op een kliniek te staan.... Overigens kun je er bij een paard beter 6 ton inschieten dan 2,5 miljoen...

Einde verhaal is

De Krijtstrepen wilde allemaal aan de merrie verdienen.

De Bank die graaaag geld wilde geven.
De nieuwe koper die graaaaag voor een prikkie een paard wilde bezitten.

En dat seambeentje och ja er was iets in de hoef
HOEFBEVANGEN

En van de ZWAN die heeft met zijn fokkerij een fiscale aftrekpost omdat zijn fokkerij een verliespost laat zien.

En in Duitslanf fokt men gewoon weer een nieuw Poetintj,e wachtend op de volgende Krijtstrepen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:39

Twijfel dat laatste. Die duitsers zijn gek na het geblunder bij Poetin.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:20

Op VN loopt al een topic over die onderwerp.