flemming x pericless

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

flemming x pericless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 19:54

mijn nieuwe paardje is een flemming x pericless over flemming weet ik genoeg.

ik weet dat pericless een volbloed is maa rmeer niet, weten jullie wat meer over hem?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:53

Pericless is al heel oud, hij geeft tot 1986 gedekt. En is toen vanwege een beenbreuk afgemaakt. Niet eens van ouderdom. Je kunt pericles terug vinden in zowel spring als dressuurlijntjes. En hij heeft ook enkele hengsten achtergelaten, waaronder Samber. (30 jaar inmiddels en dekt nog steeds)

ik denk dat je een redelijk bloederig paardje heb met een weke rug.

Algemeen

Geb. datum 1-jan-1962
Pijpomvang 20
Stamboeknr. BB 2590; 1541 NWP
Naam fokker: woonplaats West Grinstead Stud, GB
Kleur : donkerbruin
Fokfamilie fam 6 f
Stokmaat 167

Verrichtingsverslag
Verrichting
14 starts; 3 plaatsingen; 2 overwinningen

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1974 (volledige collectie)
Een grote, uniforme, rijtypische veulencollectie. Goed naar voren gebouwd, achterhand sterk gespierd. Deskundig geselecteerd en voorgebracht. Maat en gewicht goed, beenwerk voldoende zwaar, een enkele maal schouder wat recht en kon rug wat sterker. Enige bemerkingen op achterbeen. Pericles x Amor blijkt goed te voldoen.
Van enkele enters en twenters kon hals wat meer gespierd zijn. Stap en draf goed.
Enkele oudere nakomelingen toonden afmetingen, die we in halfbloedfokkerij gaarne zien.

Keurverklaring 1975
Geen protocol gepubliceerd.

Preferentschap 1977
Pericles xx, in 1962 in Engeland geboren, is sinds 1969 in Nederland en ingeschreven in het stamboek van het NWP. De eerste 2 jaren dekte hij bij station Waning te Zuidwolde; thans bij zijn huidige eigenaar J.G. Venderbosch te Varsseveld. Daar dekte Pericles xx van 1971 t/m 1976 1314 merries, dat is ruim 200 gemiddeld per jaar. Van zijn 776 veulens zijn t/m 1976 128 merries in het stamboek opgenomen. Voor de fokkerij zijn 6 hengsten van hem goedgekeurd, namelijk: Luctor, Nepal, Nominaal, Onassis, Optimist en Patriek. Sedert 1975 is hij keurhengst.
In 1977 behaalden 8 jaarlingen een 1e premie, 5 een 2e en 9 een 3e. Van de 2-jarigen behaalden er 3 een 1e premie, 6 een 2e en 7 een 3e. Bij de 3-jarigen behaalden er 7 een 1e premie (en ster), 5 een 2e en 2 een 3e. Bij de ouderen werd 6 maal een ster toegekend. Van de sterdochters werden er 2 keurmerrie.
In het algemeen blijken de nakomelingen van Pericles xx goed in het gebruik te voldoen.

Goedgekeurde KWPN-zonen
LUCTOR 114 Stb
NEPAL 141 Stb
NOMINAAL 164 Stb
ONASSIS 5470 vb 1973 KWPN
OPTIMIST 8443 vb 1973 KWPN
PATRIEK 206 Stb
PIËTRO 223 Stb
REDER 231 Stb
SAMBER 266 Stb
SOLIED 274 Stb
SOLLEWIJN 275 Stb
TURBO 317 Stb

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
ABANTOS NRA 83.4 STB (ex NRA 7056 vb 1979)
RADBOUD 225 Stb
TRANSVAAL 311 Stb
ULFT 325 Stb Keur

Status
1986 tijdens dekszn afgevoerd (beenbreuk)

Overige informatie
HK Zuidlaren 1970
Zadelrubriek cat II 2e van 2.
Eigenaar: comb Waning, Zuidwolde & Hendriks, Wapserveen.

HK Zuidlaren 1971
Zadelrubriek cat VI 1e van 4.
Gaf een goede show weg.

HK Utrecht 1971
Zadelrubriek cat IV 2e van 3.

HK Utrecht 1972
Zadelrubriek cat IV 3e van 3.
Eigenaar: J.G. Venderbosch, Varsseveld.

HK Utrecht 1973
Zadelrubriek cat V 5e van 8.
Totaalindruk iets onrustig.

1986 tijdens dekseizoen afgevoerd wegens beenbreuk

Dekperiode
1969-1986

Voor foto pb maar je email adres.

Lang leve kwpnstallion.com

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 01:02

heej thanx. klopt inderdaad deze merrie heeft een iets weke rug. en is heel erg bloederig maar ook erg eerlijk.

ik merk ook wel als ze een dag stil heeft gestaan kan ik er niet zomaar opstappen want dan ga ik er echt bijna vanaf. moet haar dan eerst een kwartier longeren.

maar ondanks dat heeft ze supergangen! en "kan" echt geweldig lopen, maar heeft onder het zadel een heel eigenaardig karakter.

irene15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:54

Ik heb een Ubis x Percicles,
ze lijkt sprekend op haar opa al zeg ik het zelf, ze is al wat ouder en ik denk dat ze daarom al wat rustiger is.. soms krijgt ze het in haar hoofd en dan kun je beter snel weg zijn want dan rent ze overal doorheen!
maar ze heeft een goudeerlijk karakter en gaat echt voor me door het vuur, dit jaar wordt ze gedekt ik weet alleen nog niet door wie,
onder het zadel is ze heel braaf, schrikt nergens van en zal nooit zomaar bokken maar je moet haar wel in haar waarde laten! als je dat niet doet kan ze nog wel een vals uit de hoek komen:)
al met al vind ik heb echt een super paard, ze is vrij groot met haar 1.73 maar in de omgang echt een schat!