Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Ik vind dat een foute zaak. Als ik met een PROK merrie wil fokken die b.v. een 2 op de kogel/artrose heeft dan kom ik er niet achter wat de hengst van mijn keuze voor cijfer heeft.
_Rick schreef:Goed is goed lijkt me.
Verder kunnen ze beter kijken naar correctheid en klinisch.
Aan rontgenfoto's word zelden een paard kreupel.
En een paard met een 3 op de foto kan goed veel gezonder zijn dan een paard met een 1 op de foto, dat zegt dus helemaal niets.
(maar mocht je ooit eens een antwoord los peuteren dan hoor ik het graag van je
)

Aimee schreef:Gewoon voortaan dekken met hengsten die voor '97 gekeurd zijn, dan is je probleem opgelost (voor de eerst komende zoveel jaar dan)![]()
![]()
Wie is "ze"? Als je als fokker ervoor kiest alleen met hengsten te dekken waarvan röntgeninformatie openbaar gemaakt is, wat heeft "ze" daar dan mee te maken? Dees schreef:Begrijp ook niet goed dat hengsthouders de hele goede rapporten niet gebruiken als reclame...
PintoNatal schreef:Ik vind het ook geen goede zaak, daarbij vind ik het bèlachelijk dat een paard met die cijfers
Straalbeen 2
Kogel/arthose 2 of 3
Sprong/spat 2
goedgekeurt magworden als dekhengst.
_Rick schreef:Anders gaan mensen eerst kijken naar de kleur, dan naar de rontgenfoto's , dekt een hengst met een 2-3 niets, terwijl die net zo goed HEEL gezond kan fokken als een hengst met een 1.
Fokkers kunnen beter eens meer kijken naar kwaliteit en dus eens een goed paard te fokken.
.libke schreef:Wat ik trouwens onacceptabel vind is dat ze voor Prok geen foto's van de kogels nemen ,dus een merrie met ocd in de kogel kan prok worden en toch is dat ook erfelijk vandaar dat ik weinig vertrouwen heb in "prok "merries . Ik laat mijn merries een volledige sportkeuring rontgen
http://www.edigit.nl/page3.html
libke schreef:Wat ik trouwens onacceptabel vind is dat ze voor Prok geen foto's van de kogels nemen ,dus een merrie met ocd in de kogel kan prok worden en toch is dat ook erfelijk vandaar dat ik weinig vertrouwen heb in "prok "merries . Ik laat mijn merries een volledige sportkeuring rontgen
http://www.edigit.nl/page3.html
Is zonder problemen PROK geworden.