Wie kent de coole hengst Palousa Convenance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fanclubE_Gal

Wie kent de coole hengst Palousa Convenance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 17:10

heej,

Wie kent de coole hengst Palousa Convenance? Het is een hengst van Gribaldi en hij staat ingeschreven als goedgekeurde dekhengst bij het appaloosa stamboek. Ik wil graag een appaloosa veulen gaan kopen van een grote maat maar daarvoor wil ik wel een beetje weten naar wat voor veulen ik moet gaan zoeken. Mijn oog is gevallen op Palousa Covenance omdat het een grote dressuur gefokte hengst is. Maar ik wil er toch graag wat meer over weten of wat over andere grote dressuur gefokte appaloosa hengst. Ik ben benieuwd naar jullie berichtjes

groetiez

Christel

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:47

Leuk dat je een appaloosaveulen wilt kopen. Ik weet niet of je pas naar de hengstenkeuring bent geweest want daar waren de grote maat hengsten in levende lijve te zien.
Convenance staat bij Melanie van Drie in Nijkerk. Hij is gefokt bij Yvonne Haverhoek (stal Palousa) uit een zeer goede merrielijn. Zij zijn al jaren de fokkers van de kampioenen op de keuring.
Naast deze merrielijn heeft Suzanne Miezgiel (stal Isala) ook een goede merrrielijn (merrie Soleil) alleen fokt die meestal in de kleinere maat (1.55 tm 1.65) maar ook dat zijn veelzijdige sportpaarden. Melanie heeft ook een aantal merries uit deze lijn.
De paarden van Yvonne zijn groter en meestal goede dressuurpaarden. De paarden van Suzanne zijn meer veelzijdige paarden die in allerlei takken (dressuur, springen, endurance) worden uitgebracht.
Ik denk dat als je een veulen wilt kopen dat je niet alleen naar de hengst moet kijken. Een goede merrie met een KWPN-hengst kan ook een net zo goed veulen geven als een KWPN-merrie met een appaloosahengst.
Kijk ook even op de site van het sta,mboek www.appaloosa-stamboek.com en daar staat ook de link van het plaza waar vele fanaten zitten. Misschien dat iemand daar ook wel een leuk veulen te koop weet. Yvonne en Melanie zijn daar ook vaak aanwezig en je dan lekker dicht bij het vuur.

Succes

randalinpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:36

Volgens mij staat er op de verkooppagina van het stamboek een schitterende 2jarige panterbonte nakomeling van Convenance te koop. Kun je misschien ook even kijken.

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:58

Klopt en zijn moeder is Soleil. Dan heb je twee van de beste lijnen gecombineerd. Ken hem verder niet maar vanaf de foto lijkt het me een hele mooie hengst met een chique hoofd.

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:42

Heel erg bedankt voor de informatie! Ik ben het er zeker mee eens dat de merrie het belangrijkst is. Ik heb ooit eens van een onderzoek gehoord dat de merrie voor 75% verantwoordelijk is voor het karakter van het veulen. Ik weet niet zo veel van de merrielijnen en hun eigenschappen. Wij hebben nog een kwpn ruin en een fries (4 en 5 jaar oud) Maar van de appaloosa weet ik niet zoveel af. Ik ben wel van plan om me er goed in te gaan verdiepen. Die 2 jarige hengst lijkt me heel erg mooi inderdaad

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:57

Ik ben net ff op de site van stal palousa geweest, daar is echt veel informatie te vinden over Palousa Convenance. Heel erg bedankt voor de reactie en ik denk dat ik hierbij het topic maar ga sluiten

groetjes

Christel

dynamiek

Re: Wie kent de coole hengst Palousa Convenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:45

Ook ik ken Convenance erg goed, hij is namelijk van onze staleigenaar, Melanie heeft ook wat nakomelingen staan van Convenance, zowel 1,2, als 3 jarige ik denk dat er vast wel wat bij staat wat ze wil verkopen, je kan altijd contact met haar opnemen, voor verdere info.

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:11

Ja is zeker een goed idee, maar ik wil me nog wel wat beter verdiepen in het ras en de afstamming, het gaat tenslotte om de koop van een veulen. Wel een schitterende hengst he? Die Convenance

lazy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:23

ik zag op marktplaats dat melanie haar drie jarige merrie v. convenance verkoop was vorig kampioen jeugd, hartstikke leuke merrie