Ervaringen met Dravers (Ook onder het zadel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judith_slu

Ervaringen met Dravers (Ook onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 19:55

Hallo mensen,

Ik heb nu alweer een tijdje, een nieuw paardje (oktober 2004)
Toen we haar kochten (nou mijn vader dan ) wist mijn vader niet dat ze dravers bloed had, maar onder het zadel was dat al gauw te merken

Waarscijnlijk is het geen hele draver ( 50-75 % misschien )
Ze kan heel hard draven, maar heeft ook een goede galop (geen 3-tact!! ) op stal is het een schat, echt waar!!

Met rijden is ze vaak nogal druk, en het is dan ook te merken als ze een keer een dag niks heeft gedaan. Ze gaat steeds beter, en ook springen gaat haar wel goed af. Het is wel een nerveus paard ( buiten ook goed te merken)

Maar wat zijn nou jullie ervaringen met Dravers ( en dan vooral onder het zadel!)
Is dat drukke en nerveuze herkenbaar, of juist niet ? Maar toch ook dat fijne en betrouwbare.
(voor foto s zie me profiel)
zou leuk zijn als je een berichtje achterlaat, groetjes judith

WendyBZ

Re: Ervaringen met Dravers (Ook onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:07

Ik dnek dat je bedoelt dat ze wel een drietakt galop heeft. In het begin hebben ze namelijk wel eens een viertakt galop.
Ik zou er wel op rekenen dat het een volle draver is.

Dat drukke en nerveuze is gewoon die flinke scheut bloed die erin zit Lekker pittig Met rijden willen ze nog wel eens heet zijn, maar dat ligt ook aan het paard. Mijn eigen is van zichzelf behoorlijk heet, maar we hebben er ook een waar je een kanon naast af kan schieten en dan nog niets doet.

Als ze trouwens 7 is, zou ze wel gechipt moeten zijn. Heb je er een paspoort bij gekregen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:35

Banjer is onder het zadel helemaal geweldig! ze is lief, betrouwbaar, erg werkwillend.. maar ook wat eenkennig...
Druk en nerveus wordt ze alleen als ik dat ook ben... zet ik me vast, dan doet zij dat ook... wordt ik te druk met mijn handen, benen of zit... dan wordt zij dat ook...

Zamora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:54

heb een hele tijd een draver merrie gereden met telgang, heerlijke paardje met heerlijke gangen, ik heb nu een veulen van haar
op die zelfde stal loop ik nu stage en rijd ik een töltende draver merrie die op de baan heeft gelopen. SUper karakter en heerlijke gangen!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:04

We hebben dr een paar in de lessen meelopen.
Leuke beestjes, goede leerpaarden vind ik eigenlijk.
Ze kunnen alles, stap, draf, galop, lopen op je pinken nageeflijk.
Het jammere is alleen dat die merries zo slaanderig zijn.

_Rebec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:10

de ene die ik reed was heel heet.
de andere was weer heel braaf terwijl die voor de sulky niet te houden is.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:12

ik heb een draver, met een karakter van goud!
behalve tegen andere paarden
Maar vroeger is ze erg slecht behandeld, dus ze is vrij snel nerveus ja.
maar voorderest, op der kont zitten, zonder zadel, buiten, alles kan!
Kom anders ook een kijkje nemen op het draversforum, leer je veel van
www.draversforum.nl

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:29

Ik heb vroeger een draversmerrie verzorgt en zelf een draver gehad.
Heerlijke paarden vind ik het.
Ze hebben een enorm eerlijk karakter.
Ik heb gemerkt dat ze onder het zadel rustiger zijn als je lekker met ze naar buiten gaat.
Beide paarden werden in de bakken onrustiger met rijden.
Beide hebben in het verleden op de baan gelopen en later onder het zadel beleerd.

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:34

Ik hjeb ook een heletijd een uitgekoersde draver gereden (4/5 jaar..) helaas moest ie weg. ik zie hem nog wel eens, maar nu alleen nog voor buitenritten. Ik reed hem eerst zonder zadel. later kochten die mensen een zadel voor me en kon ik echt aan de slag, we hebben elkaar vanalles geleerd, en hij heeft nog steeds een plekje in mij hart ook al zie ik hem bijna nooit, als ik naar de fotos kijk wordt ik warm

serenta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:45

Ik verzorg momenteel 3 dravers, waarvan ik er 2 onder het zadel rij. Alle drie zijn het koerspaarden dus we stappen en draven alleen lekker ontspannen door het bos bij ons.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:04

Mijn draver is eigenlijk heel rustig voor een driejarige dan. Ze is lief, was binne een maand verkeers mak en dat terwijl ze de eerste drie jaar van der leven in een klein stalletje heeft doorgebracht.

Ze loopt ook redelijk nagevelijk alleen je merkt gewoon dat ze de bouw mist en daardoor wat minder loopt.

Verder kan ze ook keihard draven als ze daar zin in heeft(ze is liever lui dan moe).

En ze kan ook goed springen en je merkt echt dat ze het leuk vind( over het hek van de wei springen,keihard op een hindernis af crossen als ik een poging tot dressuur doe enz.)

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:18

Ik heb er eentje, zie profiel

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:06

Mijn draver is over het algemeen erg rustig.
Ze heeft wel eens dagen dat ze druk en nerveus is, dan gaat ze alleen lopen tolten ed.
Dan moet ze gewoon even helemaal ontspannen dus even lekker relaxed lange teugel stappen. Daarna gaat het dan vaak weer goed

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:10

Ilse schreef:

... Leuk beestje ja!!
Ziet er heel netjes uit, De meeste mensen die vertellen mij altijd (vooral in het begin dan) DAt dravers nooit goede dressuurpaarden zijn, dat ze geen geode galop hebben enz.. (zijn ze natuurlijk ook niet voor gefokt, maar sommige mensen kunnen toch overdrijven) er heel
Zo ging iemadn mij een keer vertellen dan een draver nooit rechtsom kon galloperen ( die van mij dfoet het toch )
Ze heeft ook niet gekoerst.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:12

wkoekoek schreef:
Ik dnek dat je bedoelt dat ze wel een drietakt galop heeft. In het begin hebben ze namelijk wel eens een viertakt galop.
Ik zou er wel op rekenen dat het een volle draver is.

Als ze trouwens 7 is, zou ze wel gechipt moeten zijn. Heb je er een paspoort bij gekregen?

Wij hebben haar eind 2004 gekocht, toen was ze 6.
Teon was ze geloof ik pas gechipt, maar in haar paspoort, staat niks over haar afstamming e.d.

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:01

Ilse schreef:

WAUW! wat zijn jullie een super paar echt geweldig mijn verzorgpaard liep niet zo onder me, we waren een eind op weg maar helaas, hij moest weg.....

serenta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:01

Vandaag met een paar dravers van stal (3 waarvan ik er 1 echt zelf verzorg) naar Alkmaar geweest. Alle paardjes deden het weer erg netjes. Ze werden 1ste, 2de en 4de en liepen alle 3 een goede koers

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:21

judith_slu schreef:
Ilse schreef:

... Leuk beestje ja!!
Ziet er heel netjes uit, De meeste mensen die vertellen mij altijd (vooral in het begin dan) DAt dravers nooit goede dressuurpaarden zijn, dat ze geen geode galop hebben enz.. (zijn ze natuurlijk ook niet voor gefokt, maar sommige mensen kunnen toch overdrijven) er heel
Zo ging iemadn mij een keer vertellen dan een draver nooit rechtsom kon galloperen ( die van mij dfoet het toch )
Ze heeft ook niet gekoerst.

die van mij kan het veel beter aan de rechterhand
Hoezo niet eigenlijk(waarom persee rechts :p )

Kijk, bij elk paard is wel iets wat minder is. Bij de draver is dit vaak de galop, maar niet altijd
Zo hebben ze een sterke achterhand, wat met springen vaak voordelig is.
En, althans die van mij, kan super wijken, met een klein hulpje

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:24

judith_slu schreef:
Wij hebben haar eind 2004 gekocht, toen was ze 6.
Teon was ze geloof ik pas gechipt, maar in haar paspoort, staat niks over haar afstamming e.d.

Het kan best zijn dat er dan al een chip in zat. De dravers in NL worden vanaf 1997 gechipt, vanaf 1998 zit er ook een paspoort bij. Als de dierenarts weer langs komt, kan je vragen of hij haar wil controleren op chip. Anders het nummer even opschrijven en een mailtje sturen naar de NDR, die kunnen je dan wel verder helpen.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:32

Sanneh14 schreef:
Ilse schreef:

WAUW! wat zijn jullie een super paar echt geweldig mijn verzorgpaard liep niet zo onder me, we waren een eind op weg maar helaas, hij moest weg.....

Dankjewel!
We werken er wel hard aan hoor, maar ik heb gewoon heel erg geluk gehad met mijn paard, want ik weet ook dat het heel anders kan (voor dat ik Racer kreeg had ik een ander dravertje, en deze kon/wilde echt heel weinig behalve hard en rechtuit. )

@ judith_slu; ik denk dat 'die' mensen wel een beetje gelijk hebben, zoals ik hier boven al zei heb ik ook andere dravers meegemaakt die absoluut niet dressuurmatig te rijden waren.
Nu heeft het grotendeels ook wel met begeleiding en de centjes die je er in wilt stoppen te maken, maar als de aanleg en bouw er niet is wordt het toch wat lastiger.
Maar het zijn werkwillige paarden dus als je een juiste treft kom je een heel eind! (vergeet vooral je geduld en doorzettingkracht niet! )

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:18

Nancy_evita schreef:

die van mij kan het veel beter aan de rechterhand
Hoezo niet eigenlijk(waarom persee rechts :p )

Kijk, bij elk paard is wel iets wat minder is. Bij de draver is dit vaak de galop, maar niet altijd
Zo hebben ze een sterke achterhand, wat met springen vaak voordelig is.
En, althans die van mij, kan super wijken, met een klein hulpje

Omdat dravers altijd linksom draven (als ze koersen he )
Daarom zei iemand, dat een draver daarom niet rechtsom kon galloperen, onzin dus
[/quote]

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:18

dan zou het toch moeten zijn dat 'ie linksom niet kan galopperen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:19

Onzin. Ze worden beide kanten opgetraind. Maar de ene loopt nou eenmaal beter linksom dan rechtsom.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:21

Ilse schreef:
Sanneh14 schreef:

Dankjewel!
We werken er wel hard aan hoor, maar ik heb gewoon heel erg geluk gehad met mijn paard, want ik weet ook dat het heel anders kan (voor dat ik Racer kreeg had ik een ander dravertje, en deze kon/wilde echt heel weinig behalve hard en rechtuit. )

@ judith_slu; ik denk dat 'die' mensen wel een beetje gelijk hebben, zoals ik hier boven al zei heb ik ook andere dravers meegemaakt die absoluut niet dressuurmatig te rijden waren.
Nu heeft het grotendeels ook wel met begeleiding en de centjes die je er in wilt stoppen te maken, maar als de aanleg en bouw er niet is wordt het toch wat lastiger.
Maar het zijn werkwillige paarden dus als je een juiste treft kom je een heel eind! (vergeet vooral je geduld en doorzettingkracht niet! )

Daar heb je ook helemaal gelijk in hoor!
Werkwillig is mijn paar iig wel

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:24

wkoekoek schreef:
Onzin. Ze worden beide kanten opgetraind. Maar de ene loopt nou eenmaal beter linksom dan rechtsom.

Maar het was toch zo dat ze altijd linksom draven met wedstrijden of niet?
stond laatst in de Amazone