shetlander met welsh mountain kruisen voor edele grote shet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dressuurenzo

shetlander met welsh mountain kruisen voor edele grote shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 15:45

Dag allemaal,

Ik heb wat hulp nodig.

Ik zit eraan te denken om mijn shet te laten dekken. Mijn shet is een merrie van 1.08 hoog en heel sierlijk. Lopen zit er goed in. Juist geen shetland gangen. Zeer verheven en ruim. En niet te vergeten een super karakter!

Nu heb ik al een tijd zitten kijken naar dekhengsten van het shetland stamboek. Maar er is er eigenlijk geen enkele die mij echt aanspreekt. Ik zou het veulen later graag in tweespan laten lopen met mijn merrie dus ik zoek een hengst die ook vos is en ook leuke gangen geeft en een sierlijk uiterlijk. Nu kan ik bij de shetlanders hier niet naar mijn zin slagen. Ze zijn te klein. Of zwart of gewoon te plomp naar mijn zin. Nu zat ik vandaag te denken. Het veulen blijft toch bij ons. Ongeacht geslacht. Is het dan niet een idee om er een kleine welsh hengst op te zetten. Deze hebben een sierlijk uiterlijk. Geven ook de grote mee en ik het het idee veel meer keus te hebben.

Zouden jullie dit een optie vinden?

Mijn merrie is trouwens een tweede premie merrie van Berland v. Keizershof x Rivo v. Baal.

Eventuele hengsten shet of welsh mag je ook zeker melden!

groetjes joyce

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:47

Ik denk dat je 2 heel verschillende pony's in het tweespan krijgt in dat geval, binnen hetzelfde ras is het immers al zoeken..
Als je echt perse voor het tweespan een veulen wilt fokken zou ik dus doorzoeken tot je een shethengst tot je zin hebt gevonden, dan is het nog afwachten, dus mss loop je wel tegen een zelfde soort shet aan als je eigen merrie.

MaiNat

Re: shetlander met welsh mountain kruisen voor edele grote s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:44

Wat ik weet is dat je zowieso geen shethengst kan vinden die ook 1.08 is want boven de 1.07 worden ze niet opgenomen.

Als je een edele shet met beweging zoekt in de grote maat (niet zo groot helaas 1.00 meter) is Wladimir van de Vossepels misschien wel iets.
link foto: http://www.shetlandponysite.com/ace/Image4.jpg
http://www.shetlandponysite.com/ace/index.htm
Dan heb je een leuk papiertje erbij.

Anders kan je denken aan mini-appaloosa's, deze kan je wel vinden in allerlei maten. Vaak zijn appaloosa's ook ietsjes luxer gebouwt. Dan kan je volgens mij wel naar de appaloosa keuring als je zou willen mits het veulen appaloosakenmerken heeft.

Annechien

Re: shetlander met welsh mountain kruisen voor edele grote s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:56

ik wou je Berlad al aanraden.... maar das haar vader hahaha. Veel sierlijke hengsten die en vos zijn, en goed bewegen en ook nog eens in de grote maat zitten zijn bijna niet te vinden. Dat wordt echt zoeken met een loep.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:23

Idd, Wladimir fokt erg leuke, wat fijnere gebruikspony's. Ik heb eigenlijk geen idee of hij groot fokt.