[TI] king rocky

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

butengeweun

king rocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 15:37

ik ben nu al een tijdje op zoek waar king rocky nu staat weet toevallig 1 van jullie dit

Merr

Re: king rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:39

misschien zou iets meer informatie handig zijn.
Aan wie heb je haar verkocht?
Wanneer verkocht?

Maar ik kan je helaas niet helpen.
Succes ermee

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:40

King Rocky staat voor zover ik weet nu in Amerika.
Stuur eens een pb naar Annick of Snowdon, die weten er nog veel meer van.

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 15:42

king rocky is een hengst en is naar amerika gegaan maar veder is het voor mij onbekent weet waar die is geweest maar niet waar die nu staat. wil dit graag weten om mischien sperma van hem naar NL te laten komen.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:33

Pb mariska_28 eens, die doet veel met henk Janssen, ik weet dat die toendertijd sperma van Rocky wilde hebben, maar ik geloof dat zijn sperma zich niet in liet vriezen. Maar nogmaals, Maris weet dat beter denk ik.

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:00

Voordat ik ermee zou dekken (als dat zou kunnen) zou ik eerst via DNA laten kijken of hij niet toevallig familie is van jouw merrie (haar vader). Als ik namelijk de foto`s in jouw andere topic zie, lijkt dat heel erg een King Rocky nakomeling kwa bouw en aftekening!

Ik weet niet of er diepvriessperma van deze hengst is, en als je het mij vraagt is het de veeele centen die je het gaat kosten om het a) te kopen b) het hier naar toe te verschepen c) de intensieve begeleiding die je merrie voor diepvriessperma nodig heeft, allemaal niet waard. Er zijn genoeg KR nakomelingen hier (zoals Baggio, Glenn King Hill en mogelijk Offspring) dat het alle centen en moeite niet waard is. Dan kan je beter met een KR nakomeling hier dekken (mits jouw merrie er zelf dus niet 1 is he, en dat zou me echt niet verbazen!!)

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:21

coydog schreef:
King Rocky staat voor zover ik weet nu in Amerika.
Stuur eens een pb naar Annick of Snowdon, die weten er nog veel meer van.

Inderdaad weet Annick er vrij veel van. Ik heb zelf een King Rocky zoon, de hierboven genoemde Baggio.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:18

Damian, de King Rocky-zoon (ruin) van Annick is een KI-baby....

Nu heb ik alleen de ballen verstand van invriezen en KI etc... Maar volgens mij moet het toch echt ingevroren worden voor KI?

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:26

Ik geloof dat je in Amerika 'frozen' en 'chilled' hebt.
Esme heeft zich er ooit eens in verdiept.
'chilled' zal dan wel redelijk vers zijn, maar dan weer nét niet zo vers dat papa het er zelf in stopt

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:28

snowdon schreef:

Nu heb ik alleen de ballen verstand van invriezen en KI etc... Maar volgens mij moet het toch echt ingevroren worden voor KI?

Wat ik weet was dat vers. De fokker is zelf naar Henk Janssen toe gereden destijds. Na Damian heeft hij het nog een keer geprobeerd, maar dan via de hengstenhouder hier in de buurt en dat is mislukt (vertelde dezelfde hengstenhouder die Baggio op de bok heeft geholpen toen).

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:04

snowdon schreef:

Gewone KI is met gekoeld sperma. Dit is ongeveer 2 dagen houdtbaar bij koelkasttemperatuur en onder voordurend zachtjes schudden.

Diepvriessperma ondergaat een aantal stappen, waarna het in vloeibare stikstof wordt opgeslagen. De spermakwalteit wordt daardoor natuurlijk altijd minder. Daarom is het belangrijk dat de merrie precies op het juiste moment wordt geinsemineerd. Dit houdt in meerderen malen per dag scannen, zelfs `s avonds. Kortom een hoop werk, en daarom vooral geschikt om vers bloed of hele goede bloedlijnen in het land te halen mijns inziens

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:08

Mariska_28 schreef:
Diepvriessperma ondergaat een aantal stappen, waarna het in vloeibare stikstof wordt opgeslagen. De spermakwalteit wordt daardoor natuurlijk altijd minder. Daarom is het belangrijk dat de merrie precies op het juiste moment wordt geinsemineerd. Dit houdt in meerderen malen per dag scannen, zelfs `s avonds. Kortom een hoop werk, en daarom vooral geschikt om vers bloed of hele goede bloedlijnen in het land te halen mijns inziens

Behalve veel werk ook een erg dure kwestie! Het hele proces is ongeveer 10.000 euro vertelde die hengstenhouder.
En daarbij komt dat de ene hengst natuurlijk super bevrucht en voor de vries-KI niet geschikt is.
Sommige hengsten hebben een kwaliteit per sprong voor 3-4 merries en de andere 12-15 merries.

Maar de vraag of er van King Rocky beschikbaar is... Geen idee, maar als, zul je er hoogstwaarschijnlijk de hoofdprijs voor moeten betalen nu....

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:10

En of het die prijs waard is, is ook maar de vraag...

Zeker nu zal de prijs idd behoorlijk gestegen zijn.

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:14

snowdon schreef:
En of het die prijs waard is, is ook maar de vraag...

Zeker nu zal de prijs idd behoorlijk gestegen zijn.

persoonlijk zou ik het er niet voor neerleggen. Er zijn toch wel een aantal nakomelingen van hem in het land en regelmatig staat er wat te koop. Waarschijnlijk voor minder geld dan dat het insemineren van je merrie kost, als het je al lukt!!

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:19

even of toppic

Maar ik wil dit toch even kwijt.

Naar het schijnt zij mijn merrie "ragna" ook een dochter zijn van rocky king alle dat heeft de fokker mij tot toch gezegd.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:21

En om welke fokker gaat het in dit geval?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 22:37

zou kunnen maar mijn eigenlijke vraag is waar die nu is en dan misschien overwegen. Maar hoelang gelede stond king rocky in Nl dan kan ik zo weten of het een nakomeling zou kunnen zijn

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:13

momo_lover schreef:
zou kunnen maar mijn eigenlijke vraag is waar die nu is en dan misschien overwegen. Maar hoelang gelede stond king rocky in Nl dan kan ik zo weten of het een nakomeling zou kunnen zijn

King Rocky is een jaar of 3 gok ik Nederland uit. Hoelang hij daarvoor hier is geweest.... Tegelijkertijd met Offspring Nederland ingekomen. Wanneer dat precies was weet ik niet, maar kunnen anderen je wel vertellen.

ragna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 08:42

leonoor wat zijn allemaal de nakomelingen die nog hengst zijn en dekken bij de tinkerhengsten??????????

ragna is nu nie de gemakkelijkste voor de dekken, maar ik zoek toch nog een leuke tinkerhensgt voor haar!!!!

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:04

ragna schreef:
leonoor wat zijn allemaal de nakomelingen die nog hengst zijn en dekken bij de tinkerhengsten??????????

ragna is nu nie de gemakkelijkste voor de dekken, maar ik zoek toch nog een leuke tinkerhensgt voor haar!!!!

Baggio van mij en Glen van de Bonte Parels zijn zonen van KR die (Baggio dan na de spermakeuring) goedgekeurd zijn en dekken. Alleen staat het bij Glen niet aangegeven.

Maar als jouw merrie misschien een KR-dochter is, is het dan slim om te fokken met een KR zoon?

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 10:17

ik weet weinig van de erfelijkheids leer. Maar waar we het nu over hebben broer of zus kan je alleen zien als je alle tinkers in Nl z'n DNA test laat doen. Ik zou een voorstander zijn zo krijg je in iedergeval deze discusie's niet want bv. een kleine hengst als john boy zou ook zomaar familie kunnen zijn.

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:26

momo_lover schreef:
ik weet weinig van de erfelijkheids leer. Maar waar we het nu over hebben broer of zus kan je alleen zien als je alle tinkers in Nl z'n DNA test laat doen. Ik zou een voorstander zijn zo krijg je in iedergeval deze discusie's niet want bv. een kleine hengst als john boy zou ook zomaar familie kunnen zijn.

Dat mag jij eens uitleggen waarom?

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 10:45

ze hebben het over ragna die misschien een rocky dochter is laten dekken door een rocky zoon. Alleen het zou ook best kunnen dat als je een hele andere hengst neemt dat ook wel een broer zou kunnen zij. Dan zou je dus van alle tinkers in NL het DNA moeten hebben om te kunnen kijken of het geen familie is.

Aan het vlekken patroon is het namelijk niet te zien en de hoogte of kleur.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:51

Nee maar als je toch sterk het vermoeden hebt zoals bij ragna dan zoek je toch een ander.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:53

Dat risico heb je vanzelfsprekend altijd. Alleen was deze zin:
Maar waar we het nu over hebben broer of zus kan je alleen zien als je alle tinkers in Nl z'n DNA test laat doen
erg onduidelijk

Alleen wel leuk en aardig om alle tinkers een DNA test te laten doen, maar
A: Kan dat? Waarmee ga je dan vergelijken? Want gegevens van de ouders heb je niet.
B: Wie gaat die kosten betalen?