welke hengst op sir sinclair x partout??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lachmar

welke hengst op sir sinclair x partout??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 14:23

Ik zit er over te denken om m'n 2,5 jarige merrie aankomende zomer te laten dekken en nou ben ik eigenlijk wel benieuwd welke hengsten jullie aanbevelen.
Het is een sir sinclair x partout (elite, sport dressuur) x dutchboy(keur, preferent) x juriaan (keur, preferent)
Bewegingen van de merrie zijn super, snel achterbeen, mooi voorbeen en zeer ruime gangen.
De galop heeft ze dan nog de meeste moeite mee, omdat die zo ruim is.
Qua bouw zit het paard goed in elkaar, alleen zou ze wat meer front mogen hebben, dit is dus ook een vereiste bij de hengst.
Hieronder nog wat foto's.

Afbeelding
Afbeelding

Nou brand maar los

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:52

Als je front wilt denk ik direct aan San Remo. Deze hengst moet je wel aanstaan. Aangezien San Remo zelf niet echt een geweldige galop heeft en deze merrie wel kan dit wat compenseren. Ook is San Remo niet supersnel achter maar dat zou deze merrie ook kunnen compenseren Maar op deze manier haal je misschien de beweging van je eigen merrie 'omlaag', en dat moet natuurlijk niet.

Maar als je front wilt zou ik zeker San Remo overwegen.

(zit ondertussen verder te denken welke hengsten bekend staan om hun front....)

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:18

Er schoot me niet gelijk een naam te binnen, na ff nadenken ... Rubiquil of met meer bloed Obelisk

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:22

Sandreo misschien of santano, denk ff verder hoor

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 15:44

Heeft er verder niemand meer iedeen??

Zat zelf misschien te denken aan florencio of uptown, weet helemaal niet hoe die fokken, wat van uptown natuurlijk ook onmogelijk is, aangezien daar dit jaar de eerste veulens van komen.

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:27

Uptown vind ik persoonlijk niets (maar laat je daar niet door weerhouden ) Rhodium vind ik een leukere en geeft naar mijn idee wel paarden met massa en front, gezien zijn nakomelingen. Misschien is Metall nog een idee?
Florencio lijkt mij niet echt massa te geven, volgens mij blijft er van het veulen niet zoveel over als ik naar je merrie kijk.

Ik zag trouwens in een anders topic Riccione, die hengst heeft ook zeker een mooi voorkomen!

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 19:07

Ja riccione is inderdaad een gave hengst, maar ik ken een nakomeling van hem die niet echt een schatje is en meerdere nakomelingen ken ik niet van hem.

Toch best moeilijk om een leuke hengst te vinden

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:08

Leuks genoeg, maar een geschikte partner dat is de truc. Wat vind je van San Remo?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:10

Misschien een springhengst. Architect ofzo

Over hengsten kan ik je helaas niet adviseren. Alleen over hoefzweertjes enzo

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:29

Riccione heeft wel een zeer mooi front,mischien is zijn zoon wat Riccio?

Marjolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:31

Hoe is haar fundament? kan me van Sir's veulen rapport nog herinneren dat daar wat bemerkingen op waren (erg teer).

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 23:27

Fundament is wel aan de tere kant, maar niet te teer, maar je moet er geen hengst opzetten met te veel bloed, dan wordt het allemaal net te denk ik.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:14

Marjolein schreef:
Hoe is haar fundament? kan me van Sir's veulen rapport nog herinneren dat daar wat bemerkingen op waren (erg teer).

In het veulenrapport staat letterlijk; Het beenwerk is fijn maar heeft veel kwaliteit.
Met teer beenwerk wordt iets heel anders bedoeld.

Onze Sir Sinclair x Pretendent (ster) x Vanitas (keur pref) x Erdball (pref prest) wordt waarschijnlijk bij Oscar gedekt.
Afbeelding

Uit de Pretendent merrie hadden we afgelopen jaar dit hengstveulen van Oscar die nu bij de hengstenhouder voor hengst wordt opgefokt.
Afbeelding
Afbeelding

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:07

Oscar is inderdaad een goede! Lijkt me echt geen verkeerde voor jou Sir Sinclairtje. Geeft zeker maat, en gezien zijn zoon Uphill genoeg front. Daar komt nog bij dat Oscar ook nog eens bewezen bloed is (in die zin dat daar meer over bekend is).

@BasvdV --> is dat hengstveulen daar op de CK van Flevoland? (en niet de foto's zo trixen he? neemt niet weg dat het een mooi veulen is hoor!)

Afbeelding

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:14

Oscar. Ik vind wel dat je bij de merrie op moet passen met een té steile hals of onderhals. Zou daarom met Uphill even afwachten wat zijn nakomelingen betreft.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:20

Sjappie schreef:
@BasvdV --> is dat hengstveulen daar op de CK van Flevoland? (en niet de foto's zo trixen he? neemt niet weg dat het een mooi veulen is hoor!)

Foto's zijn genomen door Gea Feenstra (oa van IDS), heb ze alleen maar ingescand. Van mij had het ook niet zo gehoeven hoor! wellicht zegt het meer over de algemene veulenkwaliteit...Deze heeft het zeker niet nodig.

Inderdaad CK Flevoland, reservekampioen, maar was publiekslieveling.
Paardenkrant: Sterk gebouwde Oscar met veel ruimte en techniek in beweging.
IDS : Austin Powers heeft een bijzonder correct lichaam met goede verhoudingen en beweegt zeer gemakkelijk en correct.
Dit veulen kunnen we nog wel eens veel van gaan horen later.

Ben van mening dat Oscar in combinatie met Sir Sinclair absoluut nog wat kan toevoegen, met name in schoft- schouderpartij, front en uitstraling in het hoofd.
Mijn Sir Sinclair (derde op CK Flevoland als veulen, paardenkrant: goed in het model staande Sir Sinclair die in beweging de hals goed gebruikt en met zeer veel techniek draaft) wordt dit jaar gedekt met Oscar.

ceasario

Re: welke hengst op sir sinclair x partout??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:24

Deze kon wel eens passen.

Afbeelding

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:45

Retegave hengst,zit erover te denken om die zelf te gebruiken voor mijn merrie dit jaar.Maar heeft hij genoeg front voor het paard van de TS? Hij heeft nl echt zo'n Rohdiamant front vind ik.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 21:15

Dat is ook wel een leuke hengst, maar hoe fokt die??

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:27

heej!
Had het nog ff met Marieke overlegd, en die noemde Rolex of Sandreo.( die laatste had een mega goeie galop, maar of die ook front vererfd?)

Groetjes!