Het enige wat ik er uit kan halen is dat het een springafstamming is, ik mis de kleuren, predikaten, hoogtes, (levensnummer) en prestaties van de moederlijn.
Als je iets verder in de pedigree duikt (op paardenfokken.nl) dan zie je dat de oma slechts 2 paarden heeft gebracht (voor zover bekend natuurlijk) en de moeder enkel dit paard. De tante bracht wel goede sportpaarden.
HEt papier vind ik niet bijzonder. Voorin een paar prima springhengsten (Karlstad van Ramiro, Equador en Ulft - heel veelzijdig allemaal), achterin Rubinstein en dan is het gauw stil. Tegenwoordig zie het juist andersom - dan zie je dressuurbloed op springgefokte merries. Wat dat betreft vind ik dit wel een 'exotisch' papier.
Zou ik met deze merrie fokken en ze staat me IRL ook genoeg aan daarvoor, zou ik proberen weer terug te komen bij Ulft en/of Rubinstein, misschien met een vleugje Furioso en Ramiro. Maar zeker geen Joost en Lucky Boy.... Maar je kan natuurlijk ook de ingeslagen weg volgen en er een beste veelzijdige/springhengst opzetten.
Wil wel eens een foto van de merrie zijn. Ik vermoed dat ze beknopt in het model is met een hals met een flinke kap erop... Is dat ook zo?
Ik ben niet zo onder de indruk van haar moederlijn... Qua vaderdieren is het een nette springafstamming. Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van je paard!
Ik heb ook een karlstad merrie een schimmel 1.68 m hoog en m1 dressuur en fokt super ik zeg altijd maar op een papier kun je niet rijden!! de dovhter van mijn merrie is van gribaldi m dressuur geklasseerd en pas 4.5 jaar oud voorlopig keur prok goedgekeurd en zwart nou dat zou je niet verwachten uit een karlstad maar ik heb het toch. Heel veel plezier met je paardje en doe gewoon wat je zelf leuk vind het is toch een prachtig beestje!
Ik kan geen foto ok de site plaatsen omdat mijn computer daar niet snel genoeg voor is maar voor de geintereseerden kunnen jullie me toevoegen op msn: mirandakamps@hotmail.com Daar kun je foto's van dr krijgen. Mischien wil iemand ze dan op een site zetten zodat ik ze hier kan laten zien??
Dit is wel een andere Rubinstein he? Dit is de Lorenz en niet de Rosenkavalier....
Ik vind de afstamming niet bijzonder maar wel erg allround en dat is ook nog zo verkeerd niet. Ik zou er dus ook zeker weer een allrounder opzetten zoals bijv. Numero Uno of nu zijn nieuwe ggk zoon uit een Bernstein moeder.