Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
)Pellie schreef:als je paard 24/7 op de wei staat en de wei is te groot voor het paard om het goed kort te houden, dan zou ik me idd druk maken over de eiwitten in het gras. maar zelfs dan hoeft een paard er geen koliek van te krijgen. gam krijgt groeiribbels in zijn hoeven van de eiwitrijke periodes en in het begin een dikke koker, maar dit kreeg hij laatst ook van eiwitrijk hooi.
Berdien schreef:Nou staat Jessie alleen op een stuk kaal land, op een dieet van een halve baal hooi, water en anderhalve schep Tinkerbrok. Dit om dat zij te heftig reageerd op kuilvoer.
Pellie schreef:Gam ook!!! Jessie ook vooral gedragsmatig?
Berdien schreef:Pellie schreef:Gam ook!!! Jessie ook vooral gedragsmatig?
Nee, tenminste niet zover ik weet. Maar ze krijgt er die rotschilfers van, waardoor haar benen nou weer flinke kale en open plekken vertonen.
Al is ze de laatste tijd flink etterig bezig, maar dat kan ook andere oorzaken hebben.
momo_lover schreef:van kuil weet ik niet of die ze druk wordt heb het er 1 week gegevens maar ze heeft altijd aardig wat voer nodig om een beetje op gewicht te blijven. Volgens mij wordt ze van brok niet druk want ze is net zo druk als ze minder krijgt of meer
Pellie schreef:ah oké... wou bijna zeggen "jammer". ben tot nu toe nog niemand tegen gekomen met een paard die ook nerveus en onhandelbaar met rijden wordt van kuil en brok.
Soxje schreef:Niet als je ze genoeg aan het werk zet is mijn indruk.