Info over de hengsten Kigali en Caritas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Info over de hengsten Kigali en Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 14:31

Hoi allemaal,

Wie kunnen mij info geven over de hengst Caritas, ik heb het hele internet al afgespeurd maar kan niets vinden. Heb wel een foto en wat info gevonden van Vanitas, vader van Caritas, maar wil graag foto's en sportresultaten van Caritas zelf. Alles is welkom, foto's van hemzelf, nakomelingen, karakter enz enz.

Over Kigali wil ik graag weten watvoor karakters hij geeft, en zijn er mensen met nakomelingen van Kigali? Ik zou graag foto's willen zien.

Ik heb namelijk een merrie gekocht, Kigali x Caritas, en ben helemaal gevallen voor haar lopen en uitstraling echt een heel leuk paardje. Maar had eigelijk niet verwacht dat ze zo'n luxe hoofdje zou hebben, had meer zo'n groot hoofd verwacht maar dat heeft ze dus helemaal niet. Ik zal proberen binnenkort foto's te maken!

Groetjes Annelies

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:56

Hallo Even wat info over Caritas stkm 1.65m
Hij heeft in 1987 Verrichtingsexamen gedaan

Intelligent, vriendelijk, attent, blij, eerlijk en zeer brutaal met een goed humeur. Bij het begin van het onderzoek nog groen. Laat zich tijdens training goed bewerken. Gaat van nature goed gesloten en is zeer atletisch. Stap,draf en galop zijn ruim, krachtig en tactvol. Bij het springen veel vermogen, goede techniek. veel bereidheid om te werken veel looplust. Gedraagd zich in de box zeer onrustig maar tijdens het verzorgen is hij erg rustig.
Cijfers stap 9,5 draf 9,5 galop 9,5 rijproef 9 springen vrij 8.5 springen onder het zadel 8.5 tereinproef 9 karakter 9 stalgederag 7.
Veulen raport 1989 Voldoende rijtypische veulens, die iets meer ontwikkeld kunnen zijn. Ze beschikken over een sterk fundament en beste bewegingen.
1999 export Groot Brtitanie
2000(februari) weer ter dekking in Nederland
2000 (voorjaar) overleden
2001 op 11 jarige nakomelingen definitief goedgekeurd (postuum)

Wij hebben zelf een Caritas x Vidicator merrie vlgs onze dierenarts is zij kwa karakter een echte Caritas. Nogal druk in de omgang maar goudeerlijk. Op stal is ze erg druk heen en weer lopen met poetsen en opzadelen maar als je erop zit is ze zo mak als een lammetje. Kwa uiterlijk heeft ze ook veel van hem weg kleur (lichtbruin) vrij veel wit brede bles en de bouw is wat klasieker (heb helaas nog geen foto's. Ben wel beneiuwd hoe die van jouw is

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:20

ik ken een kigali, loopt l2 dressuur en springt ook redelijk (b niveau) en heeft een fijn hoofd en een prachtige nek en bouw echt een supermooi paard! makkelijk bij elkaar te rijden ook. En een caritas die ik ken, loopt z2 en is langgelijnd, superelastisch maar vind ik niet heel mooi om te zien., niet echt uitstraling, maar de kigali heeft dat heel erg! Allebei brave paarden.

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:12

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:04

Mieke

Re: Info over de hengsten Kigali en Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:46

Caritas is gefokt uit de bekende merrie Resula, die ook de kwpn goedgekeurde hengst Bredero (v. Notaris) bracht. Bredero is net als Caritas al op jonge leeftijd overleden.

Ik heb 1 Caritas gekend, een klein paard, vos met vier witte benen en een flinke bles. Hij had piepklieine oortjes meen ik me te herinneren. Kon goed lopen en springen, maar was niet altijd makkelijk geloof ik.

Oh, en Sjuimpje hier op bokt heeft ook een Caritas!

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 16:06

Die cijfers van Caritas liegen er niet om!! De merrie is vos en heeft een kolletje, zoals Kigali. Ze loopt echt onwijs mooi, geweldig ruim en heel goed ondertredend. Ze springt ook heel behoorlijk, ben benieuwd hoe ze 't gaat doen onder het zadel. Heeft er iemand foto's van Caritas misschien? Of van nakomelingen van Caritas of Kigali?

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:44

Heb zelf een Kigali... Zit wel karakter in, maar dat heeft volgens mij meer met opvoeding ed te maken, tis een schat maar een beetje eenkennig een echt een merrie.. Hoofdje: oordeel zelf, zie ava en profiel!! Ben er iig blij mee en zou zo weer een Kigali nemen!

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:33

sjaantje schreef:
Kigali staat ter dekking bij stal Zoer en bij de Gebroeders v. Manen.
Voor meer informatie, check hun sites; http://www.azoer.nl en http://www.gebrvanmanen.com

Op de site van Gebr v Manen staat Kigali niet aangegeven... het klopt wel dat hij er ter dekking staat. Zomers gaat er altijd 1 elke ochtend heel vroeg naar v Baalen om sperma te vangen....

Soul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:23

www.azoer.nl

onder kigali:

" Moeder Finesse bekenT onder Emile Hendriks o.a.: "

Ze bedoelen: is beroemd -> is bekenD

bekennen -> hij bekenT ( dat hij schuldig is bijvoorbeeld )

jammer van de typfout, verder wel mooie site

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:35

rijd een merrie ferro x caritas kan geweldig lopen
ze is niet de makelijkste erg eenkennig,
en rillerig,na een jaar werden we eindelijk vriendjes nu kan ik met haar lezen en schrijven

Stalveenhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:42

Wij hebben een dochter van Caritas, Hanna. Je kan haar zien op www.stalveenhof.nl.tt Het is een lieve merrie. Ik heb denk ik nog wel een foto voor je van Caritas, maar de kwaliteit zal niet zo goed zijn, áls ik één heb is het een plaatje uit een hengstenfolder van toen, en die moet ik dan scannen.
Voor info over Kigali kan je Wilmer Lanning wel eens vragen. Hij reed hem toen hij bij Coby van Baalen werkte. Hij heeft een eigen website, ik geloof www.wilmerlanning.nl

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 14:21

Als je de foto op internet zou willen zetten zou ik dat erg fijn vinden, de foto die op arnd.nl staat is namelijk vanuit kikvorsperspectief gemaakt en er valt dus niet zoveel te zeggen over hoe hij eruit ziet.
Trouwens, daar staat bij dat de ruiter Albert Zoer is, klopt het dat hij hem gereden heeft?

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:53

Zoals ik al zei,staat er een foto van Caritas op de site van Arnd Bronkhorst.. Het is aannemelijk dat Albert Zoer Caritas gereden heeft,dit staat ook bij de beschrijving van de foto.

Helemaal vergeten te vertellen dat ik zelf ook een Caritas x Pericles heb gehad Erg lief paardje en kon super springen!!

leonaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:13

Hallo

heb een caritas x saros merrie
ze heeft zz licht dressuur gelopen en haar moeder heeft zz gesprongen. ze is bruin van kleur en 1.70 groot....
Ze is wel iets neurotic en weeft, schijnt van vanitas te komen ken er enkele van die allen weven, ze is wel super braaf en makkelijk te rijden, met enorm veel talent voor de verzameling, pees blessure heeft haar uit de verdere sport gehouden, ze heeft een veulen van lancet en polansky gebracht....dit jaar wordt ze met jazz geinsemi, nadat dat verleden jaar niet is gelukt..

dooozzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:12

Grappig, op dit moment heb ik 2 eigen paarden: Een Kigali (x Palfrenier) en een Caritas (x Appolonius XX)! De Caritas is nu drachtig. Ik reed Z2-dressuur met 'r maar d'r kwaliteiten liggen meer bij het springen, heb veel met 'r gewonnen in de Z. Ze loopt thuis niet echt het vuur uit de sloffen maar heeft een fantastische instelling op concours! Supervoorzichtig en gaat overal over! De Kigali loopt ook Z2 en is wel echt een dressuurpaard, mooi hoogbenig type en ook heel werkwillig! Heb erover gedacht m'n Caritas-merrie te laten dekken door Kigali, maar omdat t vorig jaar al vrij laat in het seizoen was en ik nog niet wist of ze makkelijk wou dragen toch maar voor een hengst gekozen die op de hengstenhouderij zelf stond. Misschien volgend jaar Kigali, omdat zowel mijn merrie als Kigali lekker allround zijn!

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:26

Eindelijk foto's van onze Caritas merrie Kijk voor de foto's op mijn profile

Powerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:35

Ik zag de titel 'Informatie over Kigali', en dacht, daar kan ik mooi een stukje uit de praktijk over schrijven!

Kigali staat nu ongeveer 2 jaar op Dressuurstal van Baalen. Nog nooit heb ik een paard gezien dat zo makkelijk & eenvoudig naar het hoogste niveau is geklomen! Vooral als we bedenken dat hij op jonge leeftijd Wereldkampioen Springen (!!) in Lanaken 1997 is geweest! Hij is een ontzettend fijn, lief en makkelijk dier in stal, en onder het zadel een echte 'Happy Athlete'! Zoveel talent en aanleg voor passage & piaf, en ook de eners, die in 1 week tijd aangeleerd werden. Hij doet het allemaal met speelsgemak, wat een heel mooi en vriendelijk beeld oplevert.

Absoluut heel speciaal is dat hij in 2005 de Promising Stallion Dressage 2005 won. Dit alles gebeurde in maart 2005 terwijl hij zeven
jaar eerder Young Stallion bij de springpaarden werd op ditzelfde concours. Een zeer bijzondere hengst!

Fotos zal ik er nog wel een keertje opzetten

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 23:40

Hartstikke bedankt allemaal, ik zal proberen om zsm foto's te plaatsen want jullie zijn natuurlijk allemaal heel nieuwsgierig ;-D. Heb het van de week al geprobeerd maar toen zijn ze mislukt omdat het nogal grauw was buiten > te weinig licht > wazige foto's. Heb trouwens ook voor het eerst gereden, dat zal ik binnenkort ook uitgebreid vertellen, heb ik nu even geen zin meer in (er komt tzt wel een nieuw topic ergens)

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:24

Kigali vind ik echt een super paard zeg!!
Heb hem in het voorjaar een keer in eindhoven zien lopen. Echt super en vooral hoe hij beweegt. Het ziet er allemaal heel makkelijk uit ja!