iemand ervaring met een kruizing draver-arrabier?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monky27

iemand ervaring met een kruizing draver-arrabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:22

hallo ik heb een dravertje urania ze word in mei gedekt door een arrbier een volbloed arrabier.Ik vroeg me af heeft iemand ervaring met deze kruizing?
Ik ben namelijk heel erg benieuwd!
vriendelijke groeten joslyn

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:32

Karin van bokt heeft volgens mij een kruising draver/arabier.

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:58

misschien dat je je vraag beter bij rassenpraat kunt stellen

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:32

ik wilde idd net zeggen dat karin een dravebier heeft
en die doet het niet overdienstelijk in de endurance en voorheen in de SGW
heb haar even dit topic gelinkt dus ze reageerd vast nog

ook loopt er een dravebier in de topsport endurance onder carmer römer voor zover ik weet

_Dunja_

Re: iemand ervaring met een kruizing draver-arrabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 08:59

Dit hoort inderdaad bij rassenpraat (zal even temmen )

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:00

Drie dravebieren in het A- en B-kader endurance 2006: Joker van Carmen Römer, Joy Beatle van Yvonne van der Velde en Tatanka van Désirée Hanen.

Overigens alledrie met als vader een Arabische volbloedhengst en als moeder een dravermerrie.

Ik heb maar even kort tijd om te reageren, maar ik had idd een paar PB'tjes van mensen die mij op dit topic wezen dus vandaar toch even een korte reactie.

In mijn profiel staan een hoop foto's van mijn dravebier (v. Prins Abdullah Nomar v/h Oosterveld ox, mv. Manza Buitenzorg). Ik kom er later nog even op terug!

En ik verplaats het topic naar RP.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:18

Door wie gaat je merrie gedekt worden? Ik vind het wel een interessante kruising

Gr. Kim

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 14:29

KimH schreef:
Door wie gaat je merrie gedekt worden? Ik vind het wel een interessante kruising

Gr. Kim

http://hoogenbandarabians.nl/index.php? ... =7&album=9
hengst prismen .
eerste premie hengst.Ik hoop echt dat er een leuke kruizing uitkomt ik ga zo effe die foto's bekijken in het profiel
groetjes joslyn

monky27

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 14:34

Karin schreef:
Drie dravebieren in het A- en B-kader endurance 2006: Joker van Carmen Römer, Joy Beatle van Yvonne van der Velde en Tatanka van Désirée Hanen.

Overigens alledrie met als vader een Arabische volbloedhengst en als moeder een dravermerrie.

Ik heb maar even kort tijd om te reageren, maar ik had idd een paar PB'tjes van mensen die mij op dit topic wezen dus vandaar toch even een korte reactie.

In mijn profiel staan een hoop foto's van mijn dravebier (v. Prins Abdullah Nomar v/h Oosterveld ox, mv. Manza Buitenzorg). Ik kom er later nog even op terug!

wow mooie paarden! Ik wil het veulentje houden(ik hou me moeder ook)en dan zelf opvoeden en inrijden lijkt me erg leuk!
Ik hoop dat het dekken zal lukken.Ik vroeg me af kunnen ze ook goed springen enzo?vast wel me dravertje kan ook al goed springen.
dankje alvast voor je reactie groetjes joslyn.

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:16

Hoi Joslyn,

Goh, toevallig...mijn dravertje wordt ook zo rond mei gedekt door de arabieren hengst Lobeke. Helaas wilde t vorig seizoen niet lukken en gaan we t dit seizoen opnieuw proberen. Dit keer met een betere voorbereiding. De eerste keer dat ze goed hengstig is wordt ze helemaal schoongespoeld, dan een extra suplementje erin om de hormoonhuishouding goed op peil te houden. Verder gewoon door blijven rijden zodat ze in een optimale conditie en gezondheid de tweede hengstigheid er helemaal klaar voor is

Mooie hengst trouwens hoor, wordt een pracht veulen veel succes !!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:46

Zo, jullie hebben allebei een schitterende vader voor jullie toekomstige dravebier uitgekozen! Prismen en Lobeke, dat zijn klinkende namen!

Ik duim voor jullie dat het bij allebei pakt!

Over dat springen: mijn dravebier vindt het geweldig! Hij heeft SGW gelopen met mijn zusje, ze heeft hem eerst bij de pony's uitgebracht na haar 18e bij de paarden (hij is 1.56 m hoog). Ze hebben het tot L + 14 winstpunten geschopt bij de paarden (altijd foutloos in de cross, op op één keer na toen ze zo hard gingen dat ze een hindernis misten). Dat is één ding wat hij nog leuker vindt dan endurance!

stiggeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:53

Ik hoop idd dat Lobeke dat stukje vererfd naar mijn merrie, want die van mij vindt alles leuk, vooral de lange afstanden op snelheid (endurance)...maar springen...of door diepere wateren heen ...oh nee, alleen maar in uiterste noodzaak

wat een geweldig veelzijdig dravebiertje heb jij trouwens Karin

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:01

Hij is veelzijdiger dan ik, ik hoef niet zo nodig te crossen.

Hoewel ik een oefencrossje of een Tripalon best leuk vind. En TREC zou ik ook wel willen doen, alleen is hij nu aan het herstellen van een blessure waardoor we al een half seizoen hebben gemist, dus het heeft nu eerst prioriteit om hem weer probleemloos in de endurance aan de gang te krijgen. Maar wie weet!

Ik wil hem trouwens ooit nog beleren voor de sulky (of gewoon voor de wagen) en ik hoop wat meer vaardigheid te krijgen in de trail (gewoon voor de afwisseling).

Eén ding is zeker: met een dravebier kun je alle kanten op!