ff een vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

ff een vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 12:50

Zou de engels volbloed hengst Watermill Swatch xx op mijn Matterhorn x Goodtimes merrie passen. Ze geven ons vaak het advies dat op deze merrie goed een volbloed past, voor wat rittigehid.
Maar zou Pharaon xx ook passen??, maar hij is toch afgekeurd, door slecht sperma??

Weet misschien nog iemand anders een leuke hengst voor haar.

Het gaat om True-ella
afstamming Matterhorn x Goodtimes
stokmaat: 171
ze is ster en loopt mu L1 dressuur, springen kan ze als de beste, maar ze trijfeld nog veel te veel, daarom ga ik haar eerst hoger brengen in de dressuur.
Haar enege slechtpunt is, dat ze bolle lenden heeft, ik zal vandaag ff een goede standfoto maken, tenminsten als het lukt.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 17:26

HIer de foto's
Afbeelding
Afbeelding

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:24

Wilawander xx of Painter's Row xx zijn hele leuke volbloeden

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:25

www.galop.be/juxschot , kijk daar eens tussen de hengste, misschien zie je daar wel je keuze . mooi paardje trouwens

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:01

Het zou wel mooi zijn als ze goedgekeurd zijn bij het KWPN. maar registratie A kan ook.
ilovequinten, zijn mooie hengsten hoor.
xXx: Wat een leuke hengst Painter's Row
Afbeelding
Echt een mooi beest. Deze hengst zal ik wel voor leggen aan me vader.
Laatst bijgewerkt door Marijkeeee op 22-01-06 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:05

Ik zou daar geen volbloed op zetten. Zonde van de bouw en voor het bloed of rittigheid heeft ze het zeker niet nodig. Zijn wel leukere en betere hengsten te bedenken dan watermil swatch.

edit/ naam v/d hengst aangepast.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 22-01-06 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:09

Jah weet ik, vind zelf ook wel dat ze genoeg bloed heeft, maar ze zeiden allemaal dat op haar goed een volbloed past.
Maar weet jij misschien dan een andere goede hengst. Zelf zou ik er wel graag een hengst op willen met genoeg beweging en wat meer front. Maar jah dan wel springgericht.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:12

Hoe beviel de emilion?

Moeder is trouwens ook aangepaard met Indoctro, lijkt me ook wel intressant.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:18

Wie zijn 'allemaal'?

Zo op type zou ik zelf niet zo snel voor een volbloed kiezen
Zeker niet omdat je zelf al aangeeft dat je voldoende beweging, meer front en springen belangrijk vind. Imo bereik je dat niet met de huidige goedgekeurde volbloeden

Ik zou dan eerder voor een fijn springpaard met voldoende bloed gaan

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:24

De emilion, is niet een plaatje, maar die kan wel heel wat bereiken in de springsport.
HIj heeft niet zo'n mooie hals, wat arm en hij is wat grof, maar misschien word dat later wel beter. Hij is wel wat korter in het lichaam en heeft ook bolle lenden, maar minder dan de merrie.

Uit haar moeder de Goodtimes hebben we ook een Indoctro gefokt, mijn zus heeft haar gekoocht, die is z dressuur en z springen, heeft 2 nakomelingen een van Mettal en een Solitair. Maar de merrie is echt een joekel, maar niet gof.

De Matterhorn fokt denk ik groot, te zien aan de Emilion. Ze heeft daarvoor ook een veulen gehad van Emilion, alleen doodgeboren, te groot eigelijks. Ze fokt groot net als haar moeder. Maar misschien past het toch wel goed.
VDL stud gaf ons toen als advies Flemming(vanwege de bolle lenden en krachtig achterhand), maar ze vonden toen Emilion ook goed passen. Het blijft dan toch een gok
Het blijft toch een gok

Gomir: De fokker die wij kennen, dit was op een sale toen we haar veulen van Emilion aan prijsten. Ze heeft zelf wel een goede beweging, achterbeen kan wel iets vlugger, Maar om de beweging in te houden willen dan een hengst met goede beweging. Jah dat van het front zei toen ook al tegen die fokkers. HEt is toch jammer dat er geen goede volbloeden tussen lopen, want we kunnen het soms best wel gebruiken in onze fokkerij.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:29

Dus zo ontzettend veel mensen zijn die 'allemaal' eigenlijk niet

Ik vind Indoctro ook wel interessant zo op papier, zeker omdat haar moeder een goede nakomeling van die hengst gegeven heeft.

Ik zou ook eens overleggen bij VDL. Die weten wsl ook wel met welk bloed matterhorn(en goodtimes) goed combineert.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:33

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:44

Ik heb er twee nakomelingen van gezien en was over die twee ook erg te spreken! Harley zelf vind ik ook een erg fijn paard en ook nog eens mooi om te zien

Zo'n hengst zou absoluut mijn voorkeur hebben in vergelijking met een van de volbloeden. Of je moet natuurlijk een erg zware merrie hebben die absoluut veredeld moet worden, maar dat hebben jullie niet.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:17

Ik denk dat Painter's Row xx niet zo'n slechte keus is. Heb er een paar leuke veulens van gezien. Heb nog een aantal zelfgemaakte foto's van de hengst. Als daar intresse voor is hoor ik hetw el

Alikesflame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:18

ik zou er ook geen volbloed op zetten als je dat dan toch wel wil doe dan kreator. Anders krijg je van die duikboten. Die van jou is mooi, je moet dit type bewaren ik zou eerder voor orame dan gaan ofzo. heb je ook aansluiting op Ramiro

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:22

we hebben nu ook een merrie drachtig van Oramé, maar even zien wat daar uit komt.

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:38

Ik zou er geen volbloed op doen, zou eerder kiezen voor een wat forsere hengst, zodat je ook een wat forser veulen krijgt, vind de merrie er nog wat jeugdig uitzien.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 15:17

Jah klopt ze gedraagd haar ook nog heel erg jeugdig. Ze word in maart 6, maar ze gedraagd haar als een 4 jarige.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:58

ik denk niet dat bedoelt wordt