Niet zeker of ze drachtig is..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lindah

Niet zeker of ze drachtig is..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 12:46

hey,

Mijn verzorgpony is in mei gedekt,
We hebben het voor de rest gelaten en niet gechekt of het 'gelukt' was.

Nu is ze wel kattiger tegen andere pony's, haar buik is iets dikker (maar dat is niet zo duidelijk, omdat ze al een behoorlijk buikje had) en ze trekt zich niets aan van anderen paarden, ook heb ik haar niet meer hengstig gezien.

Over 2 maanden zou ze dus een veulen moeten krijgen, maar hoe groot is de kans dat ze idd drachtig is als je het hierboven leest?

Kuss Linda

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:48

Waarom ga je niet even naar de dierenarts?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:14

sluit me aan bij monteaura. het kan goed zijn dat ze drachtig is, maar evengoed van niet...dat kunnen wij hier ook niet bepalen... dus naar de da...of afwachten (want opvoelen in zo'n laat stadium houdt wel risico's in). Je hebt nu al zo lang afgewacht, kunnen die twee maandjes er ook nog wel bij...
Verder vind ik dit niet echt... nouja: je laat je paard toch niet dekken om er dan niet naar om te kijken? Nu zit je dus te twijfelen, maar dat had je jezelf makkelijk kunnen besparen...en dan had je je pony er ook beter op kunnen voorbereiden (training, voeding,...) Nouja...

Lindah

Re: Niet zeker of ze drachtig is..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 19:22

Ik weet niet of ik het duidelijk had geschreven, maar het is mijn verzorgpony en ik heb niet meebeslist over het wel/niet dekken van haar.
Ze wouden haar graag laten dekken, maar het was niet zo belangrijk om een veulen te krijgen. Meer voor de 'lol' al vind ik dit wel raar klinken.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:55

Had er idd overgelezen
maar dan bedoel ik het net hetzelfde, maar dan voor de eigenaars

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:20

voor de lol klinkt inderdaad wel een beetje raar. gewoon even de da erbij, kan je gelijk de beste verzorging geven als dat nodig is.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:49

Zo heel vreemd vind ik het niet klinken hoor, maarja...als de eigenaren besloten hebben dat ze het 'wel zullen zien' dan heb je er denk ik weinig tegenin te brengen en is het een kwestie van het paard in de gaten houden (hoe groeit de buik) en in de 'laatste maanden' in de gaten houden of het uier begint te groeien etc!!

Maar nav bovenstaande trekken kun je niet voor de volle 100% (of 99) afleiden of ze wel of niet drachtig is!