Welke hengst om mee te dekken???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simdijk

Welke hengst om mee te dekken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 11:37

Wie kan mij adviseren over de partnerkeuze van mijn merrie Hamlet (v.Nimmerdor preferent) x Zelhem (v. Le Mexico keur)

Het is een vierjarige donkerbruine merrie van 1.63. De merrie mag meer lengte hebben in de rug, had misschien iets groter mogen zijn maar de verhoudingen kloppen wel en een goed ondertredend achterbeen is iets wat we natuurlijk allemaal willen terug zien.

Wie kan mij adviseren om deze punten in het veulen verbeterd te zien? Ik zoek een hengst die zowel een goede sprong kan maken als zijn bewegingen meer dan goed vererft! Kan ik beter kiezen voor Nederlands of misschien fris Duits bloed? En waarom juist een springhengst en geen dressuurhengst?

Mijn gedachten gaan op dit moment uit naar o.a. Solitair, Unaniem, Oklund, Undigo, Kroongraaf, Unistar en Concorde....zijn er nog meer suggesties???

simdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:59

Niemand suggesties?? Moet wel een hengst zijn die goed in het rechthoeksmodel staat! Wie o Wie....

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:07

Heb je ook een foto???
Ik weet niet of Solitair wel geschikt is, mijn zus had uit haar langelijde merrie een beknopt veulen van hem gekregen.
Misschien Oramé ????

simdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 15:02

Wat zou Orame kunnen toevoegen volgens jou...?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:16

Langelijnd en hij geeft ook goede beweging. Formaat.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:14

Ik heb zelf een twenter merrie van solitair uit een purioso merrie
En deze is absoluut niet beknopt!!! Ook niet erg langgelijnd maar gemiddeld haar moeder was ook gemiddeld

simdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 16:57

Mijn merrie staat in het vierkantsmodel en ik zoek dus een hengst dat goed in het rechhoeksmodel en met maat fokt! Nog meer mensen met solitair nakomelingen?

Ashley5760

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:22

Ik ken een grote donkerbruine hengst (v. Topas) hij is 1.72 springt M en is niet duur in dekgeld. Hij is zeer werkwillig en vertrouwd.
cootje_orcina@hotmail.com

montender78

Re: Welke hengst om mee te dekken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:28

In elk geval zou ik niet voor een hengst kiezen voor sollitair maar dat is vanwege dat het een alles kunner is (middelmaat!) kies iets wat gericht is...spring of dressuur dat maakt niet uit!Kies een hengst met sport prestatie (persoonlijk!)een jonge hengst moet maar blijken of die goed is in elk geval streep je dan al een onzekerheids factor weg.Persoonlijk kies ik daarna een hengst waar de nakomelingen al van zich doen spreken!(niet die reclame oliebol!) luister en observeer!Persoonlijk vind ik dat oklund , mr blue ,larino, andiamo (karakter wat minder!)de nakomelingen het erg goed doen!prijs technisch vallen deze nog mee.Mr.Blue ....mischien?eur.1600,- diepvries bij Nijhof