nakomelingen van lingh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

nakomelingen van lingh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 23:21

de titel zegt het al wie heeft er zijn merrie dragend van lingh of heeft(erg onwaarschijnlijk)nu al n veulentje van lingh,willen onze merrie er mischien mee laten dekken,die wordt nu Z2 klaar gemaakt en het is een gribaldi x blanc revange,ik wacht met spanning af!!

dynamiek

Re: nakomelingen van lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 07:18

Ja ik ben ook heel benieuwd hoe de nakomenlingen van Lingh eruit gaan zien. Maak me gek

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:19

Ik verwacht er niet teveel van... Volgens mij is dit gewoon een trend, die Lingh. Maar goed, ben benieuwd

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:15

Fokkerij van der Linde op Texel verwachten 7 veulens van hem. Er staat ook een merrie te koop die drachtig van hem is.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:21

Ik ben zeeer benieuwd hoe 't dit jaar gaat uitpakken met Lingh
Het is een prachthengst, met een kwijlafstamming, en zeer goede prestaties, dus ben ook benieuwd wie hier een veulen verwacht!

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 13:26

als je die ziet bewegen,echt helemaal geweldig,ben ook zeer benieuwd,kijk er echt naar uit om de eerste veulens te zien....

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:29

Je moet niet vergeten dat de helft van zijn beweging erin "getraind" is. Ook zijn spieropbouw etc. heeft weer met die training te maken.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 14:13

uhh ja,dat is bij ieder paard zo,maar je kunt van een 5 voor stap geen 9 maken dus hij heeft van zn eigen echt wel goede bewegingen,en n super exterieur,nu nog afwachten wat hij voor nakomelingen brengt,wij hebben een gribaldi x revange merrie waar wij over na zitten te denken om met lingh te dekken,mischien laten we dr gust omdat ze nu naar het Z2 wordt getraind maar als we dekken is dat denk ik met lingh

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:19

Nee dat is juist niet met ieder paard zo,de meeste hengsten worden beoordeeld op 2/3 jarige leeftijd.Dan kun je de natuurlijke aanleg beoordelen.Je kunt b.v. aan een draf een hoop sleutelen,waardoor ie van een 5 naar een 9 gaat.
Ik denk zelf wel dat Lingh's natuurlijke aanleg voor b.v. draf erg goed is.Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je dus niet helemaal kunt zien wat zijn natuurlijke aanleg is los van de training.Daarom weet je ook niet helemaal wat ie doorvererft.Maar ik ben benieuwd naar zijn nakomelingen.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:36

Rond 19 februari hoop ik een Linghetje te krijgen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:46

Ik zou mijn merrie met Lingh dekken, maar het is Flemmingh zelf geworden. Ik vond het dekgeld belachelijk duur voor een hengst waar nog geen nakomelingen van zijn. Ik denk ook dat het niet zo'n topvererver wordt als zijn papa. Maar ben stiekem wel een beetje benieuwd naar de Lingh veulens....

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:51

parouscha schreef:
Het is een prachthengst,

Citaat:
met een kwijlafstamming

Niks bijzonders aan die hele afstamming te vinden.
Citaat:
en zeer goede prestaties

Ik vrees dat de linghetjes zwaar gaan tegenvallen, al hoop ik van niet. Maar lingh is op een veel merries gekwakt, gewoon omdat het lingh is en niet omdat het evt. past.

Dus ik ben benieuwd.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:51

Beber schreef:

Spannend!

Uit wat voor merrie?

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:52

Sammie schreef:
parouscha schreef:
Het is een prachthengst,

Citaat:
met een kwijlafstamming

Niks bijzonders aan die hele afstamming te vinden.
Citaat:
en zeer goede prestaties

Ik vrees dat de linghetjes zwaar gaan tegenvallen, al hoop ik van niet. Maar lingh is op een veel merries gekwakt, gewoon omdat het lingh is en niet omdat het evt. past.

Dus ik ben benieuwd.

Geen pracht hengst

Smaken verschillen

Ik ben weg van Flemmingh dus het is voor mij een kwijlafstamming .

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 19:22

ik ben ook helemaal weg van de flemming nakomelingen,zoals krack c en lingh,ben echt benieuwd,nogmeer mensen merries gedekt met lingh?

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:25

Waar wij onze trailer hebben staan; die man heeft zijn merrie ook door Lingh laten dekken!

Uiteraard volgen er foto's zodra de kleine er is

Piroska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:32

liliputter schreef:
wij hebben een gribaldi x revange merrie waar wij over na zitten te denken om met lingh te dekken

Ben ik heel benieuwd wat voor (dressuur) paard het gaat worden als er én Lingh én Gribaldi bloed in zit!

Beber schreef:

Spannend hoor!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:13

parouscha schreef:
Beber schreef:

Spannend!

Uit wat voor merrie?

Uit een ster merrie v. Landsriver (Landgraf) x Darwin x Doruto

Vorig jaar een schitterend Trento veulen uit gekregen, wilde wel iets uit dezelfde bloedlijn hebben, maar dan met net iets meer bloed.
Afbeelding

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:15

Ziet er goed uit!
Kan mij voorstellen dat je daar benieuwd naar bent!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:22

ben zelf ook erg benieuwd naar de nakomelingen van hem. Denk dat ik zelf niet bij hem zou gaan dekken, maar ik vind het wel een geweldige hengst

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:56

iedereen alvast bedankt voor de reacties natuurlijk hoop ik op nog meer en heel fijn als iedereen foto,s wil plaatsen van de veulentjes van lingh als ze er zijn,kan echt niet wachten,hooop natuurlijk dat hij net als krack c super fokt!!!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 01:40

oehh spannend beber.

ik ben ook wel benieuwd naar de veulentjes

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 08:41

liliputter schreef:
iedereen alvast bedankt voor de reacties natuurlijk hoop ik op nog meer en heel fijn als iedereen foto,s wil plaatsen van de veulentjes van lingh als ze er zijn,kan echt niet wachten,hooop natuurlijk dat hij net als krack c super fokt!!!

Ik vindt Krack niet echt super fokken eerlijk gezegt, dan hoop ik dat Lingh toch beter gaat fokken

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:33

@Beber: een prachtveulen van Trento B? Dan ben je volgens mij een van de eersten...

Ik denk dat Lingh door zijn goede prestaties een streepje voor heeft/had. Er stond een tijd geleden ook een artikel over hem in de Hoefslag en daarin stond dat Rene Hagemeijer dat paard al voorgebracht had voor de hengstenkeuring. Toen was ie blijkbaar niet interessant genoeg en nu dus blijkbaar wel... Volgens mij wordt er niet goed door dat getrainde lichaam heen gekeken. Daarnaast is het zo dat op de meeste foto's van Lingh in actie er een prachtig voorbeengebruik tevoorschijn komt, maar het achterbeen blijft een beetje achter de massa hangen. Jammer!

Ik zou Lingh nooit kiezen voor mijn merrie zonder dat ik weet wat zijn nakomelingen doen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:03

Ik was op de hengstenkeuring toen hij voorgebracht werd. Volgens mij had de jury de ring niet levend verlaten als hij niet toegelaten was, het dak ging eraf toen hij groen licht kreeg. Toch ook een beetje een populairheidskwestie denk ik.