BWP hengsten??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

velinda

BWP hengsten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 22:25

Welke zijn jullie favo en slechtste BWP hengsten? Liefst met de min en plus punten van de hengsten?

Loek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:31

Mijn favoriet is cartier van de heffinck. Reuze sympathiek paard! Ook zeer goede bewegingen en erg handig springen.

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:39

Warkant van 't Gestelhof!

Mn veulen is er een dochter van. Min of pluspunten weet ik niet, toch niet qua fokresultaten. Zijn oudste kinderen zijn er 2 dus die lopen nog niet in de sport.

Denk wel dat de hengst een merrie nodig heeft met wat lengte in de hals.

ptiteblue

Re: BWP hengsten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:42

kweet niet goed...
dressuur hengsten zijn er niet zoveel.

en in de springhengsten, tja, je hebt er zoveel...

ik heb een vriendin die heeft een zoon van thunder van de zuuthoeve.

mooi paard, goed springen, veel bloed maar een beetje dom.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:48

dressuurhengsten zijn er idd niet heel veel, een paar van hen:

Don Renoir, Warkant van 't Gestelhof, Saros van 't Gestelhof, Fiderhit, Withney, Aga Khan, Pavarotti van de Helle, Abantos, Sierappel, Sir Lui van de Zuuthoeve, Wundermeyer, veel meer zullen het er niet zijn..

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 07:55

ja en die zijn allemaal niet super hein!

de meeste zijn ook nog heel jong, us moeilijk om te zeggen!

saros heeft het meeste bewezen, maar ik heb zijn achterhand en zijn achterbenen niet graag!

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:17

Orlando van de Heffinck, maar die is verkocht. Dan moeten we maar gewoon naar Heartbreaker.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:03

Saros is idd de 'bekendste' dressuurhengst van het BWP denk ik..

Clinton vind ik persoonlijk wel een prachtig paard, maar zijn karakter lijkt me niet alles..
En mijn oom heeft een veulen van Thunder staan, ook een mooi beestje, goede gangen, aangenaam karakter.
Hij heeft er ook een van Canadian River staan, die is ook wel leuk, maar die van Thunder heeft toch een iets betere bouw.

.. en ik kan nog wel even doorgaan, ze hebben allemaal hun voor- en nadelen

en ja, Darco ..

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:07

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:03

Fantastique v Ibrahim. Al een tijd dood maar gaf goede springpaarden. Met net als Alme hele mooie hoofden.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:29

Heb geen favo hengst bij het BWP. Ben trouwens niet zo BWP-achtig meer. Geef mij maar het NRPS. Even klein als het BWP maar zoveel meer kwaliteit.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:37

waarom zeg je dat de bwp klein is? in aantal paarden of in de grootte van de paarden???

als de stamboek klein is, dan is het wel normaal, het is maar de helft van het land.
en op zo'n kleine land hebben we 3 studbooks!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:53

ptiteblue schreef:
waarom zeg je dat de bwp klein is? in aantal paarden of in de grootte van de paarden???

als de stamboek klein is, dan is het wel normaal, het is maar de helft van het land.
en op zo'n kleine land hebben we 3 studbooks!

Met klein bedoel ik het aantal leden en fokkers. 3 stamboeken? Ik kom maar op 2 hoor.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:56

BWP
SBS
Zangersheide

= 3x warmbloed Stamboeken

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:01

- Chellano Z (leuk karakter, goede bewegingen)
- Catango Z (idem Chellano)
- Darco (super karakter, veel vermogen)
- Nabab de Rève (geeft sterke paarden door)

PS: ik spreek uit eigen ervaring, ik veralgemeen niet

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:01

chellano en catango zijn zangersheide, geen bwper! lol!

ja, we hebben 3 stamboeken, veel hé!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:21

Don Renoir, heb er een prachtige dochter van!
A Lucky One, door velen verguisd en nooit echt doorgebroken via zijn nakomelingen ondanks het Lucky Boy xx bloed dat erachter zit. Toch al veel hele mooie en goed bewegende dieren van gezien. Het soms wat bloederigere karakter vraagt wel de juiste aanpak.
Heb zelf een A Lucky One x Fantastique merrie en ben er super tevreden over. Zeer fijn karakter, mooi dier met goede bewegingen en veel vermogen.
Zoals iemand anders al schreef, Fantastique mag terecht één van de stempelhengsten van het stamboek genoemd worden. Persoonlijk ben ik er altijd van overtuigd geweest dat het net die combi met Fantastique is die mijn merrie zo goed gemaakt heeft.

Ben deze week wat aan het rondsnuffelen geweest in de lijst met hengsten op de site. Heb twee merries staan waarmee ik dit jaar graag zou willen fokken. Wie het wordt en of er gefokt wordt, hangt nog van heel wat factoren af maar een mens mag al eens rondkijken he
Eén van de twee gaat via de moederlijn heel vlug terug op Ramzes dus dacht ik eraan om in te telen op Ramzes. Maar, binnen het BWP niet zo veel aanbod gevonden.
De hengsten die Opaline des Pins als moeder hebben, zou ik ook durven overwegen. Ik denk dan vooral aan Trésor d'Opaline, de combi SF met angloarabisch bloed is in het verleden al vaker succesvol gebleken en aangezien mijn merrie een flinke scheut Angloarabisch bloed voert
Voor de andere merrie staat de keuze al lang vast, die wordt dit jaar of volgend jaar gedekt van Alabastro.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:28

Teigetje, Richebourg zou ik dan ook eens overwegen, vind ik een schitterende hengst!

Ik heb 2 veulens van Cicero Z en mijn merrie is drachtig van Nonstop, dus voorlopig zijn dat maar even mijn favoriete BWP hengsten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:08

Registratie van een veulen uit een BWP merrie en een Zangersheide hengst heeft geen probleem in de BWP stamboek. Zangersheide is erkend door BWP.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:30

Kennis van me heeft een Fuego de prelet merrie. Leuk dier met een aansprekende papier. Momenteel is de merrie drachtig van Verdi.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:34

Wij hebben ook een Fuego du Prelet merrie, enkele veulens gehad van Concorde en Heartbreaker.Heel geslaagde combinatie, nu dragend van Lord Z.
Hoe gaar het BWP in zijn werk als jullie bij het KWPN dekken, wordt er dan gewoon een papier verstrekt?

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:39

Saros

en heb zelf een Jewel's Magic Owl (v. Oula Owl) maar die hebben beide niet veel gedekt geloof ik? magic owl was na 1 of 2 seizoenen al gestopt met dekken of ineens dood oid?
er sprak ooit een belgische man me aan dat die mn paard wilde kopen omdat magic owl's zo weinig voorkwamen en hij ze zo super vond
ken nog een merrie van Magic Owl, hetzelfde ingewikkelde karakter als Quentin, maar dat komt bij beide eerder bij Amor vandaar denk ik

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:25

als de merrie en de hengst erkend zijn bij een sprotstamboek, dan mag het veulen bwp ingeschreven worden.

en als je een bwp merrie hebt, zet je een hengst van een andere stamboek erop, mag zeker bwp zijn ook. geen probleem.

we zijn op alles open!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:14

hanneliesje schreef:
Wij hebben ook een Fuego du Prelet merrie, enkele veulens gehad van Concorde en Heartbreaker.Heel geslaagde combinatie, nu dragend van Lord Z.
Hoe gaar het BWP in zijn werk als jullie bij het KWPN dekken, wordt er dan gewoon een papier verstrekt?

Ik geloof dat de merrie inmiddels bij het KWPN ingeschreven staat. Veulen krijgt ook gewoon KWPN papier.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 08:14

ptiteblue schreef:
als de merrie en de hengst erkend zijn bij een sprotstamboek, dan mag het veulen bwp ingeschreven worden.

en als je een bwp merrie hebt, zet je een hengst van een andere stamboek erop, mag zeker bwp zijn ook. geen probleem.

we zijn op alles open!

maar je betaalt wel een flinke bom geld meer om het veulen in te schrijven omdat een buitenlandse hengst is.