Site duits stamboek en duits goedgekeurde hengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Site duits stamboek en duits goedgekeurde hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 22:11

Jaja daar ben ik weer.
Ik ben vandaag bij een handelaar geweest en heb daar 3 paarden gezien en 2 gereden en met eentje viel gelijk de klik..
Ik heb het hier over een 14 jarige hengst(ja hengst maar een zelfs een bravere ruin is er niet ) die schijnbaar internationaal dressuur en ik geloof ook springen heeft gelopen.
Wij zijn super geintresseerd in hem en ik ben er helemaal hotel de botel van.
Ook schijnt hij goedgekeurd geweest te zijn in Duitsland.
Nu willen wij graag weten wat hier allemaal van waar is maar ik geloof niet dat die man liegt omdat hij bij een ander paard zei toen ik het niveau vroeg van:"ja dat durf ik niet te zeggen en als ik het zeg dan ga ik liegen en dat wil ik niet".
Jammer genoeg geen fototoestel meegenomen omdat we dachten dat het toch niks werd.
Het is een donkerbruine met een kol en een witte neus en het was een duitser zei hij.
Ik hoop toch zo dat iemand mij een site van het duitse stamboek kan geven met hopelijk de hengstenlijst en misschien wel een aparte lijst met foto's van goedgekeurde duitse hengsten..
Je zou me super helpen want dan kan ik het men vader bewijzen en mag ik misschien de hengst wel kopen(men vader wil bewijs van wat hij heeft gelopen en het hengst zijn zit hem nog tegen omdat hij bij een merrie moet en dus gecastreed moet worden)

jubeltje

Re: Site duits stamboek en duits goedgekeurde hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:36

Handig om misschien een naam en stamboek te geven. Anders is het zoeken naar een speld in de hooiberg . Verheug je ook maar niet te veel handelaren beloven gouden bergen.

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 22:48

@ Jubeltje: Dat is juist het probleem die weten we niet haha en heb hem net gebeld alleen hij was op een feest dus wist het ook niet en ik dacht dat er maar een duits stamboek was aangezien je dus het kwpn en bwp hebt zeg maar
En de naam die hij hem nu heeft gegeven is King ofsow iets maar dat is denk ik niet zijn echte wedstrijdnaam

jubeltje

Re: Site duits stamboek en duits goedgekeurde hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:26

Ik zou eerst de papieren maar eens vragen , en dan verder kijken of die meneer wel zo betrouwbaar is(inclusief laten kijken of het het papier is bij het juiste paard). Ik zeg niet dat deze meneer zo is(ik ken hem toch niet), maar je zou niet de eerste zijn. King ik kan er zo al 10 noemen die zo heten .

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 23:44

ja maar hij zei wel dat dat niet zen echte naam is en als we echt intresse hebben gaat hij achter het FEI paspoort aan en probeert die dat terug te krijgen.
Hij heeft hem zo genoemd omdat dat lekker makkelijk was met de oefenwedstrijdjes met springen(hij heeft hem gister laten springen in de 1.10 en hij was foutloos)en hij had daar zeer veel bekijks

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:32

Dustinlover schreef:
ja maar hij zei wel dat dat niet zen echte naam is en als we echt intresse hebben gaat hij achter het FEI paspoort aan en probeert die dat terug te krijgen.

Dit vind ik al vreemd???

Er zit dus een papier bij en een chip in, maar er is geen paspoort bij,.....

Probeer een kopie van het papier te krijgen, kun je al veel info bij desbetreffende stamboek opvragen....evt ook sportgegevens...

Hoe lang heeft die handelaar em al???/

Zoeen staat er ook bij ons op stal, schijnt internationaal gesprongen te hebben..... paard heeft heel veel ervaring...iedereen kan er een galopwissel mee rijden....paard springt met onervaren ruiter zo een L of M parcours door......tis een automaatje....

nu ong tussen 15-20 jaar oud......we hebben em, laten ruinen.....waardoor het paard ruim 3 maand uit de running is geweest...zon castratie voor een oude hengst die ook nog veel gedekt heeft, gaat ze niet in de koude kleren zitten...

maar paard heeft geen paspoort, papier ....dus niet te achterhalen.....tis er allemaal bij weg gehaald,,.,,,met dit paard is vroeger wel iets aan de hand geweest...vermoeden wij...

zijn van die gevallen waar je je ogen goed bij moet open houden.....

Succes.....

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 10:16

Ooh maar hij heeft wel een paspoort de handelaar heeft er een nederlands paspoort bij laten maken 5 weken geleden omdat hij het FEI paspoort niet heeft terug gekregen.
Dat paspoort is nog in Engeland en probeert hij nog terug te krijgen.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:48

Vreemd verhaal,ik zou maar oppassen als ik jou was.

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:15

wij hebben ook een paspoort bij het paard, een nederlandse met alles onbekend......2 chipjes in het paard....

het papier en officiele paspoort zijn er bij weg gehaald......voordat ie naar nederland kwam, paard komt uit belgie /frankrijk.

Als je er naar gaat zoeken, wat wij hebben gedaan, trek je een beerput open...haha

en veel kwade gezichten......

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:25

Ik heb op een handelstal/export stal gewerkt,en daar was ook een x een paard met 2 chips en 2 verschillende paspoorten,alleen de aftekeningen klopten.De rest was weer helemaal anders...er gebeuren wel vreemde dingen daarmee.

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 12:31

Nouw wij hebben al besloten het paard toch niet te kopen en zijn nu bezig met een duitse merrie van 18 jaar(ja 18 jaar maar echt super lief en precies wat ik zoek).
Bedankt voor al jullie reacties
Ik had nog wel zitten denken om van die merrie een veulen af te trekken van die hengst (grapje vind me pa toch nie goed van die hengst waarschijnlijk was wel een duitse)