Wie kent er de hengst: Hors La Loi II?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Wie kent er de hengst: Hors La Loi II?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 23:26

Hallo,
Ik wil morgen(als ik de mensen morgen aan de telefoon krijg)of overmorgen naar een 3 jarige Hors La Loi II gaan kijken..
Nu kan ik bijna geen info over hem vinden alleen wie de eigenaar is en zen afstamming.
Nu vroeg ik me af of jullie hem kende en informatie over hem hadden wat hij gelopen heeft en of zijn nakomelingen goed presteren.
Ik hoop snel op reactie..

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:49

Hoi ik heb wat nakomelingen gekend van Hors la Loi II Dat waren vrij kleinde beknopte vosjes met veel wit. Het karakter was wel goed en ze willen wel werken voor je. Voornamelijk springpaarden die functioneel lopen maar niet echt geschikt voor de hogere dressuur. Die ik kende althans en die waren wel geheel springgefokt. Hoop dat je hier wat aan hebt

moonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 00:04

op mijn stage hebben ze een nakomeling van hem, maar daar zijn ze niet zo te spreken over hem waarom weet ik eerlijk gezegd niet

chuckychick

Re: Wie kent er de hengst: Hors La Loi II?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 07:33

Hors La Loi is geloof ik vorig jaar gecastreerd.. Hij was onmogelijk voor zijn ruiters en greep ze wanneer hij ze pakken kon. Op wedstrijd had hij dan ook een muilkorf om te voorkomen dat hij zich niet omdraaide en je in je been beet.
En volgens mij heeft Rodrigo Pessoa hem nog een tijdje gereden.

Wat zn nakomelingen betreft weet ik niks van af.. sorry.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 07:44

Afbeelding

is dit hem????

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 07:51

Hij heeft nog bij uytert ter dekking gestaan geloof ik.

chuckychick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 08:16

[quote="Mansolein"]Hij heeft nog bij uytert ter dekking gestaan geloof ik.[/quote]

ja dat klopt.. daar zou je wat informatie vandaan kunnen halen!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 08:59

Ja het was me een apart geval.....

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 09:04

Ik ken er 1 nakomeling van, vosje, heerlijk paard van karakekter, bij ons op stal ingereden zonder ook maar 1 bok te geven. Zo nuchter en braaf dier.

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 09:06

Afbeelding
Met muilkorf om.

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:32

Bugsje_loveu schreef:
Afbeelding

is dit hem????

nee

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:42

er is ook nog sperma van hem verkijgbaar bij van uytert dacht ik en hij heeft nu ook een goedgekeurde zoon,untouchable,op de hengstencompetitie lopen......weet eigenlijk niks van zn karakter en afstammeling behalve dat hij inderdaad steeds met muilkorf gereden moest worden

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:45

Hahaha ik vind het wel grappig! Hij heeft iig karakter!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:46

Het was werkelijk een fantastisch springpaard maar in de kop was hij fout. Echt heel fout. Ze hebben toen sperma van hem ingevroren en hem laten castreren in de hoop dat dat beter zou gaan. Maar ja, hij doet t nog steeds niet....

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:00

Tja, Pa zelf is niet de makkelijkste. Laat zich gewoon niet bewerken. Staat ook weer in Nederland.
Rodrigo was hem ook beu.

Zijn nakomelingen zijn wisselend, hangt veel van de moeder af.
Maar springen..........dat kunnen ze !
Daar is geen twijfel over mogelijk.
Tis de Jazz in de springpaardenfokkerij.

idd veel vossen met veel wit.
Ik ken hele brave nakomelingen en hele verkeerde.
Vaak mooie types.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:06

Hahaha, nooit geweten dat het zo een bijtgraag paard was! Zie hier wat het KWPN erover zegt:

Verrichting Ermelo 1999 (18-03 t/m 26-05)
Eerlijke, betrouwbare hengst. Heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap heeft voldoende ruimte en tact. De draf heeft ruim voldoende ruimte en souplesse. Hij blijft iets vlak in het voorbeen en zou iets meer afdruk moeten vertonen. De galop is ruim en lichtvoetig. Hij beschikt over een goede balans en veel afdruk. Als dressuurpaard voldoende tot ruim voldoende aanleg. Geeft zijn ruiter een voldoende tot ruim voldoende gevoel.
Als springpaard veel afdruk. Springt vlug van de grond. Springt voldoende terug en beschikt over het vermogen om in de lucht naar voren te springen. De voorbeentechniek is voldoende. Hij heeft een zeer goede bascule en maakt de sprong zeer goed af. Hij lijkt voorzichtig en toont over veel vermogen te beschikken. Als springpaard zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 2000 (september; veulens)
Van Hors la Loi II werd een uniforme collectie, goed ontwikkelde en best bespierde veulens getoond. De veulens zijn rijtypisch en hebben uitstraling.
Het hoofd is wisselend, van sprekend tot iets bol en grof. De nek heeft voldoende lengte. De keeluitsnijding zou iets fijner moeten zijn. De hals heeft net voldoende lengte. De vorm en bespiering is goed. De schoft is voldoende ontwikkeld en loopt ver door. De schouder is ruim voldoende van lengte en ligging. De rug is gezonken, maar best bespierd. De lendenen zijn goed van lengte, breed en zeer goed aangesloten. De croupe is goed van lengte, hellend en sterk bespierd. De broekspier zou iets verder door moeten lopen. Het voorbeen is doorgaans goed gesteld. Soms is het voorbeen iets strak. De verzenen zijn laag. Het achterbeen is iets lang. De omvang van het beenwerk is goed. Er is sprake van voldoende kwaliteit. De stap heeft ruim voldoende ruimte, maar mist soms tact en regelmaat. De draf heeft veel ruimte en souplesse. Het achterbeen wordt goed gebruikt. De veulens galopperen gemakkelijk aan. De galop heeft een goede ruimte en veel balans. Het achterbeen wordt goed gebruikt. Het voorbeen blijft iets vlak.
Veterinaire bijzonderheden: Bij drie veulens is een navelbreuk geconstateerd.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 10 veulens uit 51 in 1999 gedekte merries.

Afstammelingen 2004 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Hors la Loi II voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Vijf van de acht opgenomen dochters van Hors la Loi II zijn vorig jaar ster verkaard. Twee zonen op de hengstenkeuring vielen op. Ondanks het hoge aantal sterren ligt de index voor exterieur en beweging net boven het gemiddelde. Afgewacht moet worden hoe volgend jaar zijn index voor het vrij springen zal zijn. Opvallende waarden vinden we in zijn index bij de toontredende stand, het steile achterbeen, de weke kootstand en de goed bespierde dijen.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:16

Wij laten onze merrie dit jaar dekken door Hors la Loi II dekken.
We hebben er lang over nagedacht omdat onze merrie ook geen schatje is.
Maar 2 moeilijke karakters betekend niet altijd een moeilijke nakomeling. Afijn we zien het wel
hier nog een foto van hors la loi II

Afbeelding

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 19:06

Bedankt voor jullie reacties
Alleen zijn we helaas niet gaan kijken aangezien het paard toch te klein is (1.57/1.58)en ik al 1.80 ben.
IK herinner me het paard nu weer dat ik een keer op tv zag springen ja.
Het is wel een goed paard alleen jammer dat zen nakomeling te klein is

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:54

Die is (en wordt geloof ik ook) gereden door ene Kyra nogwat? Een vriendin van mij is groom van haar geweest en die verteld altijd dat Hors La Loi echt een monster was. Hij is nu inderdaad gecastreerd en schijnt nu wel meer handelbaar te zijn. Ik heb hem een maand of twee geleden nog 1.40 zien springen bij Indoor de Bergen in Wanroy. Vind het wel een schitterend paard en springen kan hij ook!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:57

Suzanne F. schreef:
Het was werkelijk een fantastisch springpaard maar in de kop was hij fout. Echt heel fout. Ze hebben toen sperma van hem ingevroren en hem laten castreren in de hoop dat dat beter zou gaan. Maar ja, hij doet t nog steeds niet....

Toch jammer dat dat castreren niet hielp...
(je kan het sperma dan wel duurder verkopen natuurlijk, wordt meteen heel wat exclusiever )

Ik ken een aantal nakomelingen van hem en de meeste zie ik liever gaan dan komen. Ken er net teveel die me in het werk te lastig worden voor het mooie...

chanty94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:07

bij ons op stal staat een hele grote, hoor hier iedereen over kleintjes. Deze is bijna 1.90 m

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:17

Bij mij op stal staat ook een Hors La Loi II.
Kleine vosmerrie, wordt dit jaar vier en heeft net haar eerste wedstrijd gelopen.. Niet zo'n schatje onder het zadel...

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:14

Wordt op dit moment weer gereden door kyra, vorige amazone!dacht ik.
Het karakter was onmogelijk inderdaad een kolder in het koppie moet wel gezegd worden dat die zelf toch verdomd fijn springt heb hem ook in wanroij gezien.
Wat ik weet is al verteld hij pakt wat hij pakken kon ..persoonlijk heb ik zòn hengst liever niet niet mijn keuze!
Brengt kleine beknopte beestjes veel wit maar dat is ook al verteld.

Franske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:01

Hij was afgelopen weekend ergens 5e in het Nationaal in Deurne met Kyra.

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:32

Marliesje schreef:
Afbeelding
Met muilkorf om.

vind hem er wel raar uitzien met een muilkorf om, maar ja, veiligheid is belangrijker dan zo'n muilkorf