Nakomelingen van Kennedy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissDesign

Nakomelingen van Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 18:10

Heey allemaal,
mijn moeder en ik hebben samen een paard, Senna, maar die is best wel gevaarlijk. Nou vroeg ik me af of nog meer mensen met afstammelingen van Kennedy dat probleem hebben.
Veel mensen zeggen dat als een paard Farn in zijn stamboom heeft staan, dat ze dan problemen kunnen verwachten. Was Farn zo'n moeilijk paard? Wie heeft er info over Farn, ik kan bijna niks over hem vinden.
xXxXxXx Clairtjuh

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:26

ik heb ook een E pony gereden die had als moeders vader farn..maar zo op het eerste gezicht niks mis mee leuk eerlijk paardje maar niet voor beginners...ze kwam van een fokkerij waar ze lang niks had gedaan en de wereld land had.. ze was gekocht door een kennis van me (daar reed ik haar dus vaak) die dus bijna geen land had (ze kreeg wel de nodige beweging en stond dagelijks buiten maar toch) daar werd ze wat hyper van en kon ze link zijn op de vereniging en op concour bij haar maar ik heb nooit problemen met haar gehad.. dus of dat er nou aan lag dat ze farn in dr bloed had dat denk ik niet..denk dat ze gewoon de ruimte wou.. maar you never know

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:44

Ik heb zelf een Kennedy. Een heel lief paard maar aan de andere kant ook een sodemieter. Kan plots een hoek niet in willen terwijl ze er al 100x langs is gegaan. En dan heb je weer een week dat er niets aan de hand is. Als ze iets spannend vind en er toch langs gaat wil zo ook wel eens uithalen. Mijn voorlezer moet dus goed oppassen. Ze gaat makkelijk hangen en als alles breekt en ze achterover kiepert gaat ze rustig lopen grazen terwijl iedereen eromheen in de stress schiet. En daarnaast kan ze gewoon met mijn 4-jarige hengst samen lopen als ze niet hengstig is. Hij kruipt letterlijk voor haar. Op stal vraagt ze erg aandacht door tegen de deur te schoppen. En toch blijf ik het een leuk beest vinden al schieten de wedstrijden op deze manier niet echt op.

MissDesign

Re: Nakomelingen van Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 22:16

Halloow allemaal,
ik dacht laat ik es een fotow van me paardje op bokt.nl zettuh
Hier is ie dan
Afbeelding
Isie niej mooi??
xXx Clairtjuh

Tsikala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:35

Ooh die is zeker knap, heel mooi hoofdje heeft hij

Volgens mij geeft Kennedy wel vaker chique paardjes, van wat ik ervan gezien heb

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:52

Tja, wat zal ik over mijn Kennedy zeggen, een geval apart. Met hele losse achterbenen.
Op stal heel braaf, scheren geen probleem. Borstelen een ramp.
Rijden gaat momenteel met ups en downs. De ene dag goed de andere dag probeert ze je er af te krijgen. Geen kleine bokjes, maar letterlijk de benen naar achteren slaan.
Zomaar even achter haar langs lopen is spelen met je leven.
Maar ik ken ook een kennedy's die wel heel braaf zijn maar ook wel weer een paar die wat minder zijn. Het is dus heel wisselend
Vaak zijn ze wel wat drammerig.
Mijn kennedy heeft ook een heel luxe hoofdje.

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:56

Ik heb ook een Kennedy en soms kan ze zo lastig zijn met rijden, dan gaat ze alleen maar op de plaats omhoog komen en als je been geeft of een tik met de zweep dan bokt ze er alleen maar na, heel vervelend maar heb overegens wel meer mensen daar over gehoord die een kennedy hebben.
Op stal is ze wel super braaf.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:03

Ook ik ken een Kennedy twenter merrie, een geval apart. We hebben haar voor mijn nichtje opgehaald. Ruim 2 uur bezig geweest om haar op de trailer te krijgen. Niet dat ze bang was maar mevrouw had gewoon geen zin. Vastgegroeide hoeven. Ze ging dan omhoog en liet zich achterover vallen. We hebben toen de trailer aan beide kanten gebarricadeerd met een vrachtauto en de muur. Nog wilde ze eerst niet maar ineens had ze zoiets van ... vooruit dan maar en liep ze erop. Onderweg stond ze wel heel rustig hooi te eten en was er niets meer aan de hand. Nu een jaar later heeft ze nog kuren, als ze iets niet wil dan doet ze het ook niet. Is vreselijk eenkennig, men moet haar met 2 man in het land zetten en eruit halen alleen mijn nichtje (haar eigenaresse dus) die kan er nu mee lezen en schrijven. De hoefsmid zegt niet voor niets Kenikniet i.p.v. Kennedy

banjertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:20

ik ken ook een kennedy, echt een heel mooi paard.
Op stal een raar geval chagerijnig, stamperig, met poetsen wel erg braaf en met rijden ook een super paard, heeft soms wel dagen ertussen dat hij een hoek niet inwil maar heb hem nog nooit zien bokken of slaan naar andere paarden. hij is z'n 1.75 of iets groter, maar een heel mooi paard om te zien, hij zit tegen zwart aan dus heel donkerbruin met een bles. (heb geen foto)

finley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:42

Ik heb ook een Kennedy, in mijn onderschrift kun je het topic met de foto's klikken, ondertussen is hij al heel wat veranderd, loopt nu mooi bergop met veel front maar is niet van makkelijkste!

finley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:51

je moet wel op pagina 1 kijken!!

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:54

Ik heb een Kennedy merrie, bijna 2 jaar (29 maart) Ik ben de eigenaar van de merrie waar Andjena (mijn nicht) het over heeft.

Zarina is een geval apart, ik kan er inderdaad mee lezen en schrijven, maar ze is nogal een b*tch tegen vreemde mensen... ze kan opeens lelijk bijten als je niet uitkijkt en je staat voor haar stal, verder is ze met voeren ook een ramp, heel bezitterig.

Voor mij is ze in de omgang een schat van een beest, maar als ze iets niet wilt, dan doet ze dat ook echt niet. Ze gaat met alle gemak omhoog, en laat zich inderdaad gewoon vallen (uiteraard is dat niet grappig)
Bij de smid is ze ook een ramp, ze heeft er gewoon 'geen zin in' en gaat dan stijf of 4 benen staan en als ze smid haar dan probeerd te dwingen om haar been op te tillen, dan tilt ze beide voorbenen heel hoog op
In het begin wist ik ook niet echt goed wat ik met haar aan moest, maar de oplossing is toch wel echt heel erg concequent blijven, nee=nee en niet af en toe toch maar wel ja....
Maar ik zou de mijne niet echt gevaarlijk willen noemen hoor, geen enkel paard wordt gevaarlijk geboren !!!!

Hier een paar foto's van mijn draak:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:58

Farn stond wel bekend als lastig. Kennedy's ook. je moet ermee om kunnen gaan.
Heeft iemand ook een Kennedy met als moeder Lady (v. Erik)
Kennedy gefokt.
Het gaat om Pascal (1997) en Ricardo (1998)
Wij hebben namelijk ook 2x met Kennedy gefokt.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:59

wat toevallig.. ik zocht net info over deze hengst nakomelingen enz dus ik a even dit topic volgen

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:03

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:08

Mijn Kennedy x Vanitas

Afbeelding

Ik vind het zo grappig dat ze allemaal hetzelfde hoofd hebben.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:33

ja dat viel mij idd ook op, vind ze wel mooi hou wel van die hoofdjes

dozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:19

Wij hebben ook een merrie gehad van Kennedy Zij had hele losse achterbenen!! Als je niet uitkeek dan trapte ze gericht.... naar je hoofd! Wel waanzinnig mooi hoofd en bewegingen.

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:50

Hier een foto

Afbeelding

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 11:19

In de stamboom van Senna staat 3x Farn!!!!
Een beetje te veel van het goede!
Ze hebbe idd allemaal het zelfde hoofdje!!!!
xXx Clairtjuh

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:49

HOI HOI.

Ik heb ook een kennedy x acteur. .Kijk maar in mijn profiel.
Ze is ook niet een van de gemakkelijkste, ze moet gewoon even weer op haar plek terug gezet worden en dan is het een tijdje weer goed en dan begint ze weer, ben er nu wel aan gewend...verder is het een dikke schat in de omgang vindt knuffelen onwijs gezellig en leuk..bij mij is het voornamelijk onder het rijden dat je wel op je strepen moet staan.....Er was laatst iemand en die had ook een kennedy en precies zo die zei dat het door Ferro komt....maar dat weet ik eigelijk niet precies of dat wel zo is.
Wat doet die van jou dan precies???

groetjes

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:53

PS... vergeten te zeggen.....Ik las het ook in de andere reacties wat wel erg opvalt aan de kennedy's ze hebben goede bewegingen en mooie hoofden...ze lijken ook allemaal op elkaar.
Die van mij kan ook geweldig lopen en gaat echt op zijn kont zitten en heeft een sterk achterbeen en is erg los in haar lichaam...het zijn wel
TALENTEN..hahaha...paarden met karakter en potentie in de sport.

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 12:12

Hier is wat info over kennedy:
Kennedy(Olympic Ferro x Saluut x Liguster)
kleur: Zwartbruin
stokmaat: 1,68 m.
prestaties: kampioen in 2004 van de hengstenkeuring KWPN
bekende nakomelingen: Uptown, Santo, Timeless, Playboy, President

Afbeelding
Afbeelding
Het is nog nie alle info maar teminste al wat!!!
Over Farn kan ik nog nie veel vinde.

Jessica24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:19

Mijn Mytens merrie is op dit moment drachtig van Kennedy!
Leuk om alle reacties te lezen.
Zijn inderdaad paarden die veel duidelijk heid nodig hebben.

pokelook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:09

Ibalia schreef:
Farn stond wel bekend als lastig. Kennedy's ook. je moet ermee om kunnen gaan.
Heeft iemand ook een Kennedy met als moeder Lady (v. Erik)
Kennedy gefokt.
Het gaat om Pascal (1997) en Ricardo (1998)
Wij hebben namelijk ook 2x met Kennedy gefokt.

wij zijn eigenaar van pascal , heb je een pb gestuurd.