wie heeft er verstand van brandmerken bij haflingers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manonnetjj

wie heeft er verstand van brandmerken bij haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 16:08

hoi

ik ben al een tijdje opzoek naar de geschiedenis van mijn haflinger.
ik weet inmidels dat haar oficieele naam sabina is en de vorge eignaar Daisy Berlijn heet.

ook heeft zen een soort van brandmerk op haar schouder. dat brand merk is een kombienatie van een H en een T. en het betekend haflinger tirol

wie heeft er ook een haflinger met een soort gelijk brandmerk of weet er iets van af?

groetjes manonnetjj

maessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:53

Dit is het brandmerk wat de Haflingers in Tirol krijgen, dus het is mogelijk dat jou paardje uit Tirol komt. Heb je geen papieren bij haar? Staat er eventueel ook een nummer bij? Hoe oud is je Haflinger? Het is namelijk mogelijk als ze nog niet zo oud is dat ze een oostenrijkse chip heeft. Die is niet door alle nederlandse readers te lezen... Probeer het verder ook eens op www.haflingerforum.tk

Roanda98

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 00:49

Ik heb ook een haflinger,maar die heeft echt een edelweiss bloem met de letter H erin gebrand.maar ik denk dan ook dat jou haflinger uit tirol komt succes met het uitzoeken.maar wel vervelend dat je niet alles weet lijkt mij.

Manonnetjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 10:31

ik heb geen papieren. aleen een nederlands inetingen boekje. ze is ongeveer 17 jaar.

groedjes manonnetjj