14 juli 2005; 's morgens vroeg ging de telefoon, Polly had een veulen!!
Ben meteen naar stal gegaan en daar stond het kleine wonder...

De bevalling van deze kanjer was voor Polly erg zwaar geweest, de nageboorte hing er nog uit en ze werd met de minuut onrustiger.
Dierenarts gebeld maar die was niet bereikbaar, besloten om het even aan te zien. En in de tussentijd wat foto's gemaakt, een impressie:

Maar het werd hoe langer hoe erger, rollen, liggen, staan, persen, echt mijn Polleke niet..
Nog een paar keer gebeld, maar onze dierenarts nam de telefoon niet op.

Zo lag ze er dus bij.
Uiteindelijk kon ik een dierenarts bereiken (liever geen commentaar over het onbereikbaar zijn, was wegens omstandigheden en in noodgevallen had ik altijd een ander nummer kunnen bellen, maar daar leek het mij op dat moment onder die omstandigheden niet ernstig genoeg voor) die is meteen gekomen en heeft iets gegeven voor de pijn, en om de afdrijving van de nageboorte te bevorderen.
Uiteindelijk is de nageboorte eraf gepeld en is ze een aantal keer gespoeld.
Meneer Veulen (nog steeds naamloos) was behoorlijk bijdehand, wilde voorop lopen en was de eerste dag al druk aan het rondrennen.
Eerste keer buiten:

'Hey mam, je staat in de weg!'
Niet lang daarna zijn ze verhuist naar mijn vriend, daar had ik de mogelijkheid om ze 's nachts binnen te zetten.
Ook meneer zijn oudere zus Katinka stond hier, dus konden ze mooi samen spelen:

Uiteindelijk zijn ze naar het land verhuist naar de rest van de paardjes, zodat hij ook samen met Mystique, het veulen van Nancy kon spelen.
September 2005, 2 maanden oud

Oktober/November:

En deze winter op stal:

Met halfbroertje Mystique en papa Sharif

. 

)