Ik heb meerdere malen Don Renoir gebruikt in het verleden. Ik ben daarbij nooit bedrogen uitgekomen maar ook nooit echte toppers kunnen fokken, wel steeds mooie, donkere, zeer commerciele dieren met een leuk, werkwillig karakter
Ik heb een Don Renoir, uit een A Lucky One moeder. Ben er heel tevreden over. Balte is van de eerste jaargang van Don Renoir dus ze wordt nu vijf jaar, is 7 cm groter dan de moeder, mooi gebouwd, goed karakter en goed bewegen. Als je nog meer info wil, laat de vragen maar komen! (of meer foto's)
Er staat in Belgie trouwens nog een heel interessante hengst ter dekking als je dressuurgericht gaat fokken. Dit jaar of ten laatste volgend jaar ga ik er mijn Don Renoir naar toe brengen
Wat ik nog wou toevoegen, Don Renoir vraagt volgens mij wat bloed in de moederlijn. Over Saros ga ik me niet uitspreken, is niet de hengst waarmee ik zou willen fokken. Anderen zullen je daar wel veel meer en beter uitleg kunnen over geven.
Alabastro (Alabaster x BrentanoII x Weltmeyer). Formidabel bewegingmechanisme, zeer interessante bloedlijnen, mooi exterieur en goed karakter. Ben hem al een aantal keren gaan bekijken en ik vind hem super goed. Heb ook al de eerste veulens gezien en die vond ik heel aansprekend, mooi hoofd, mooie hals, goed bewegen.
petraaken
Ik ken 2 Don Renoirs. Die ene is een braaf paard die voorlopig heel erg belovend is. De andere is een nogal karakter ding. Naar ik laatst hoorde springen ze met haar. Eigenares heeft er veel problemen mee gehad wordt nu ook veel door iemand anders gereden.
Ik kan dan ook nog niet vreselijk veel zeggen. op dit moment ziet hij er goed genoeg uit , karakter is top. en daarom had ik het eigenlijk gedaan. Zijn moeder is een ixion, met karakter en ik denk dat saros dat goed heeft gecompenseerd. Hij is qua maat best aardig ik denk dat hij nu rond de 140-145 zit. Kan me vergissen hoor
er is mij toen wel echt duidelijk gezegd dat je saros moet gebruiken op een niet al te grote merrie met wel wat bloed.
Ach ik zie wel over drie jaar, ik hoop gewoon op een leuk gebruikspaard wat zich fijn zal laten rijden. Ik hoef niet zodogig die ene topper, aangezien ik zelf ook een normale ruiter ben.