jah, we zijn net terug.. lekker hele ochtend daaro gezeten/gestaan/gelopen, lekker koud en toch weinig echt goeds gezien.. Harley VDL was van de springers toch wel echt de beste eraf, goed springen en ook nog een leuk type en netjes bewegen,. De carthago X Amor was ook wel fijn springpaard redelijk bewegen en fijn springen. De hengst waar dubbeldam op reed, van La Silla was een fijne springpaard, maar kwam in mijn ogen.. wel veel tekort op type en beweging. Decor Dreamcatcher leek een stuk gewoner dan in de hengstencompetitie. viel ons zeer tegen toen we hem van dichtbij zagen.
ik heb even gezocht en het was die hengst van eurocommerce, volgens mij en dat was ook de reden die de commissie gaf was hij erg wisselend in de manier van springen. soms wel goed, maar ook soms 'noodsprongen' wisselende techniek in de benen, soms ongelijk voorbeen, beetje 'wijd' van voren. kortom niet goed genoeg. ik kon me trouwens vandaag toch (bijna voor het eerst) wel aardig vinden in de bevindingen van de commissie.. ze waren in elk geval wel aardig makkelijk om een niet goede hengst ook gewoon te laten staan en niet mee te nemen..
Nouw moet zeggen dat ik de cartago heb gezien in de hengstencomp en daar vond ik hem zeer zeker niet meevallen , vind het zeer zeker geen fokhengst. En hoe was de orame dan die was volgens de voorzitter al bij voorbaad niet goed genoeg door zijn bloedopbouw, zie paardekrant destijds.
netjes, maar wel beetje spooky af en toe... het leek heel even of hij nog zadelmak moest worden, ging ff half rondje ernstig bokken.. hij leek ook niet veel plezier te hebben in het springen... oren in de nek.. verder ook niet echt apart...
netjes, maar wel beetje spooky af en toe... het leek heel even of hij nog zadelmak moest worden, ging ff half rondje ernstig bokken.. hij leek ook niet veel plezier te hebben in het springen... oren in de nek.. verder ook niet echt apart...