Info over President (Clinton)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hanneliesje

Info over President (Clinton)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 19:13

Ik las in de paardenkrant dat het publiek laaiend was over een President x Burggraaf. Wie kan mij verder iets over dit paard vertellen.
Hoe is hij gefokt, President ??? en wie heeft hem gezien?
Ik ben vooral benieuwd wat President voor paard is en of er verder nog interessante paarden uit die stam komen ?
Loopt deze hengst nog in de sport?
Alle info is welkom.

fen

Re: Info over President (Clinton)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:28

http://www.stal-theeuwes.com/_downloads/der-senaat.pdf

die Presidentx Burggraaf was idd een hele leuke

Lizette
Burggraaf x Animo x Grand Seigneur

Lizette is een merrie die het geweldig goed deed in de sport, zij liep op haar 7 jaar kleine toer international onder Bruce Goodin.

Een ongeval deed haar sportcarriere plots beëindigen, en zij heeft reeds 2 internationale producten geleverd nl. Oprah (Polydox) onder Yves Houthakkers en Vive 111 (Darco) onder Wilm Vermeir. Deze laatste werd uit de sport teruggetrokken om de fokkerij te dienen.

Lizette loopt met een veulen van Indorado (Corrado) aan de voet en is gedekt voor 2006 met Chatman (Corrofino).

Al Capone Z
3e nakomeling van Lizette
(v. Artos Z)

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 21:45

Oke , dank je voor je reactie.
Weet iemand dan nog te vertellen of President tegenwoordig nog in de sport loopt?

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 20:34

Na wat googlen heb ik ondekt dat de hengsten Ringo g (kampioen van de zesjarigen in belgie) ulysess (ekstein) uit dezelfde stam als President komen en dat President is verkocht aan prinses Haya van Jordanie. Maar ik weet nog steeds niet of hij nog in de sport wordt uit gebracht en of hij nog ter dekking staat.

cart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:09

President zelf was een veelbelovend sportpaard onder Guido Bruininckx, maar heeft de tijd niet gehad om zich te bewijzen. Hij is voor een smak geld verkocht aan prinses Haya, waar hij als wandelpaard moet dienen. Er wordt niet meer met hem gesprongen.
Ik was ook op de BWP-keuring. De president was vooral gebarreerd zoals de nadere hengsten van de roshoeve. De eerste dag vond ik hem meevallen, maar de 2e dag was het toch met de hakken over de sloot. Hij oogt onvoldoende groot(ramig) maar heeft wel iets.

darcothebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:07

LadySpretch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:16

Ik heb een veulen (merrie) te koop staan met President als vader...

Maar dat staat ook al in een andere topic.