Ben op zoek naar informatie over Lancelot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaisa

Ben op zoek naar informatie over Lancelot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 12:07

Ben op zoek naar informatie over de hengst (volgens haar springen) Lancelot voor een vriendin van mij.Zij heeft een dachter van hem lopen. Wij zijn op zoek naar een foto, en verdere informatie (evt. een website )

Alvast bedankt!

Kaisa

Re: Ben op zoek naar informatie over Lancelot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 17:08

niemand

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:10

men heeft ook nog wat anders te doen, hoor

Geduld is een schone zaak.

Er lopen wel wat lancelotjes op bokt rond.
Lancelot stond ter dekking bij Veninga. stond, want hij staat sinds vorig jaar op wacht.

Avelienvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:12

PB anders samie een s op bokt.
die werkt daar geloof ik.

Susan1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:27

Lancelot vereft slecht, zijn nakomelingen zijn vaak onvoorzichtig en vrij lomp. Tenminste, de Lancelot's waar ik mee gewerkt heb.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:53

Lancelot is verkocht; stond afgelopen week in de paardenkrant.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:50

Wij hebben een Lancelot gehad! Een lancelot x wisconsin. Hij is op de hengstenkeuring ster geworden en daarna naar Amerika verkocht!

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 01:21

Lancelot word/werd gereden door Pieter Koopmans uit Fluitenberg. Volgens mij doet ie het goed in de springsport. Ik heb hem bij Koopmans op stal gezien en hij leek erg leuk. Verder kan ik je niet aan informatie helpen..

Wizarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 07:13

Ik heb vorig jaar op een stal een Lancelot x Zeoliet merrie meegemaakt. ze was 5 jaar en liep M springen, maar ze was niet goed genoeg voor het hogere werk(tenminste zoals we dat toen konden inschatten. Het was een zeer fijne merrie in de omgang en om te rijden en het was zeker een plaatje om te zien.

Voor een doorsnee ruiter die gewoon lekker wil paardrijden was dit zeker een geweldig paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:04

Waar is Lancelot heengegaan? Ik heb de paardenkrant niet.

Afbeelding

Inmiddels verkocht want ik heb als fokker niet veel aan een ruin op stal, maar dit is mijn Lancelotje Viggo. Hij is een absolute verbetering van de moeder qua karakter, lossigheid in het lijf en exterieur, is alleen geen groot paard geworden, maar de moeder was ook maar net een paard.

Citaat:
Lancelot vereft slecht, zijn nakomelingen zijn vaak onvoorzichtig en vrij lomp. Tenminste, de Lancelot's waar ik mee gewerkt heb.

Dat waren er dan vast niet veel, de vele nakomelingen die ik gezien heb en zijn nakomelingenrapport laten heel wat anders zien.
Er was algehele verbazing toen deze hengst op wacht werd gezet, reden te weinig nakomelingen in de hogere sport. Mss is dat juist wel omdat deze paarden zo'n fijn karakter hebben en ze dus niet verkocht worden maar bij de recreatieruiter blijven hangen.
Qua beweging heeft Lancelot niet helemaal waargemaakt wat in zijn verrichtingsonderzoek zo goed was, het is geen drafwonder.
Ik neem eigenlijk aan dat deze hengst weer toegelaten wordt tot de dekdienst, maar het wachtregime van het kwpn is een groot raadsel, dus we merken het wel.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:59

HOEFSLAG:
Lancelot verkocht 13-1-2006

De KWPN-hengst Lancelot (Voltaire x Nimmerdor) is verkocht aan de Nederlandse zakenman Van de Meever. De dertienjarige hengst werd vorig jaar door het KWPN op wacht gezet. Dit was voor eigenaar Roel Koopmans een reden om de inmiddels dertienjarige Lancelot te verkopen. Vorig jaar liep de hengst onder zoon Pieter Koopmans een peesblessure op in Hoofddorp. Na een lange revalidatieperiode lijkt deze vervelende blessure genezen. Roel Koopmans: ‘Wanneer deze blessure niet meer opspeelt, zal mijn dochter Maaike Lancelot gaan uitbrengen bij de Junioren. Enkel wanneer blijkt dat de blessure weer opspeelt, zal de hengst verhuizen naar Ierland, waar Van de Meever in de buurt van Belfast een boerderij heeft met een aantal fokmerries.’ Deze twintig tot dertig merries in Ierland zullen voorlopig met vers diepvriessperma worden bediend. Overigens deed Koopmans goede zaken. Zo verkocht hij ook vijf merries aan Van de Meever. Deze zullen wel direct naar Ierland verhuizen

http://www.dehoefslag.nl/actueel/nieuws ... temid=2273

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:36

Susan1986 schreef:

Ik ken een paar héle fijne, niet alleen qua model, maar ook in het springen...je gaat veel te kort door de bocht door hier te verkondigen dat Lancelot slecht vererft, daar doe je de hengst véél te kort mee, én de verscheidene topfokkers en -ruiters die lancelots hebben.

Nannoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:04

Hier een paar foto's van Tommy v. Lancelot

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tommy en ik
Afbeelding

Afbeelding

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:57

Hoi Hoi,

Ik heb ook een Lancelot x avignon gereden en uitgebracht...was echt een joekel namelijk 1.80...wel wat lomp maar ja het kan ook niet anders met z'n lijf...hahahha....verder een heel lief beest in omgang maar onder het rijden soms een duiveltje
Hij is verkocht naar Amerika.