Informatie gezocht over de hengst Matterhorn.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Informatie gezocht over de hengst Matterhorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 11:06

Zoals de titel al zegt:

Ik ben op zoek naar wat meer informatie overde hengst Matterhorn.

Barst maar los!

Hoe fokt hij door en wat is zijn karakter.
Zijn er hier mensen die met hem gefokt hebben?

Ylana

Re: Informatie gezocht over de hengst Matterhorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 12:10

Helemaal niemand die ervaring met hem of zijn nakomelingen heeft?

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:13

Heb hem afgelopen weekend tijdens een hengstenshow gezien in Waspik. Hij is van de VDL groep en staat, dacht ik, bij Adrie Jespers in Prinsenbeek gestald. Check eens de agenda van de hengstenshows de komende maanden, hij zal wellicht nog wel een keer geshowd worden.

Ylana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:26

karijn schreef:
en staat, dacht ik, bij Adrie Jespers in Prinsenbeek gestald.

Dit wist ik.
Ik ben benieuwd naar mensen die met hem gedekt hebben of iets meer weten van zijn karakter en wat hij doorgeeft.
Toch bedankt.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:10

Hallo,

Ik heb een Matterhorn x Goodtimes ster merrie Matterhorn hoort niet biij VDL-groep maar bij de VDL-stud is een heel verschil, vorig jaar stond ie nog bij VDL-stud maar ik blijkbaar nu dus dat ie verhuist is Ik vind het een zeer vriendelijke hengst, met echt karakter. als 3jarige was het wel een hele moeilijke. Maar nu is ie er wel overheen.

Mijn merrie is opzich een schat van een paard, maar ze heeft heel veel vertouwen nodig. Nu is ze 6 jaar en nog steeds heel schrikachtig, maar wanneer ze daar doorheen is loopt ze heel erg lekker. Ik rij met haar L1 dressuur en springen doen we nog niet, doe rustig aan met haar, want ze is wat iel.

Hier wat foto's van haar.
Afbeelding
Afbeelding

de foto's zijn wat donker, maar in het echt is ze veel en veel mooier Ben wel heel blij met dit paard en wil zeker weten nog een keer een Matterhorn fokken

kivas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:11

Hier zijn al meerdere topics over...pb anders even naar itisi73 zij heeft ook een matterhorn nakomeling...Een hele leuke met een super karakter..hij is erg groot en mist daardoor af en toe net een beetje kracht, maar wat wil dat paard graag voor je werken!