Info Ahorn en Zeus.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Info Ahorn en Zeus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 10:06

Mijn vriend staat op het punt een heel grote 4,5 jarige merrie te kopen, Ahorn x Zeus .
Hij was er op slag verliefd op

Wie kan mij wat meer vertellen over deze lijnen?
En zou een merrie als deze ook leuk zijn om een veulen uit te fokken?
Ze is dacht ik 1m73, lang gelijnd, vriendelijk, kan goed springen (toch Gomir? ) en zelfs nog goed bewegen ook.
Wat voor hengst zouden jullie aanraden, of in ieder geval welk type?

Bedankt alvast!

Wizarma

Re: Info Ahorn en Zeus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:51

Hoi,

Wij hebben thuis een Ahorn x Heidelberg merrie. Ze is L-springen (nooit verder gekomen,omdat wij van die "helden" opsokken zijn) en Z2 dress. Het is echt een geweldig makkelijk dier, het nadeel aan deze merrie is dat ze wat meer lossigheid zou mogen hebben en een sterker achterbeen. Ze is ondanks deze opmerkingen ontzettend werkwillig en meegaand en super amk met alles!!!

In de dressuurrichting zou ik durven denken aan Flemmingh en Jazz. in de springrichting vind ik het moeilijker, maar vooronze eigen merrie hebben we weleens aan Solitair gedacht of Numero Uno. Ze heeft twee veulens gehad die helaas alleen voorde recreatie zijn gebruikt dit was een mooie nakomeling van Zeoliet en een wat beknopt klassiek ruintje van Hemmingway.

Gr.

Afbeelding

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:15

Ik vond het een fijne merrie. Nuchter, gezien de bodem goed bewegen en heel aardig springen. En inderdaad groot, langgelijnd en correct gebouwd.

Ik zou een springpaard gebruiken met goede beweging

Het is jammer dat je met Goodtimes Nimmerdor wel erg vooraan in de stamboom terugkrijgt. Al zou het wel kunnen(nimmerdor aan moederskant in de vierde generatie en aan vaderskant in de derde generatie bij het veulen).
Mooier is dan misschien om een (klein)zoon van Goodtimes te gebruiken. Ik denk voor zo'n merrie bijvoorbeeld aan Cantos. Die wil nog weleens iets klein en beknopt fokken, maar op zo'n merrie zou ik dat wel durven.
Andere optie is casantos(cantos x cassini), maar die heeft natuurlijk nog niet veel bewezen in de fokkerij. Zelf ben ik ook erg gecharmeerd van de Zangersheide-hengst Cirobantos!

Een hengst als Indoctro zou denk ik bij deze merrie ook wel passen, maar dan voeg je wel helemaal vreemd bloed toe.

Ik zou ook eens kijken naar Emilion. Dan leg je misschien iets toe op de beweging, maar denk dat je met die hengst een goed paard kan fokken icm deze merrie
Of eventueel een van zijn zonen Empire of Sarantos(en dan zou mijn voorkeur van die twee uitgaan naar Sarantos icm deze merrie).

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:05

Informatie over Zeus en foto's vindt je op www.gestüt-vorwerk.de
In het archief staan foto's van de hengst