tips voor het opsporen van 3/4 veulens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jooske

tips voor het opsporen van 3/4 veulens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 14:45

Hallo allemaal,

Ik ben er net van de week achter gekomen dat mijn merrie rond haar 2e/3e jaar 3 of 4 veulens heeft gehad. Ik wil graag weten waar deze veulens zijn, maar ik weet niet hoe ik dat precies aan moet pakken. Ik weet wel de fokker van mijn paard, maar over haar vorige baasjes of eventueel de fokker van de veulens is niets bekent. In haar paspoort staat ook niets vermeld over veulens, maar er mist een deel van haar verleden in het paspoort.
Hebben jullie misschien wat tips voor me?
Alvast bedankt!
Groetjes, Jooske.

unamie

Re: tips voor het opsporen van 3/4 veulens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:16

het betrefende stamboek bellen of mailen
als de veulens op naam van de (nieuwe) eigenaar staan
zijn ze vrij gemakkelijk te achterhalen

Jooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 17:10

Hoe bedoel je als de veulens op naam van de eigenaar staan ?

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:29

wel het is eigenlijk heel simpel, als je bv een kwpn merrie hebt moet je de naam en het stamboeknummer doormailen naar de persoon die zich daarmee bezig houdt binnen het kwpn en je vraagt gewoon of je een nakomelingen rapport mag hebben en normaal gezien mag dat geen probleem zijn.

als je dan dat rapport hebt gekregen ga je zien dat er daar 2 namen staan bij die nakomeling, nl van fokker en eigenaar en hun adres, dan kun je eventueel de eigenaar contacteren om wat meer te weten over die bepaalde nakomeling

hopelijk is het wat duidelijk.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:33

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 17:46

lievenr schreef:
wel het is eigenlijk heel simpel, als je bv een kwpn merrie hebt moet je de naam en het stamboeknummer doormailen naar de persoon die zich daarmee bezig houdt binnen het kwpn en je vraagt gewoon of je een nakomelingen rapport mag hebben en normaal gezien mag dat geen probleem zijn.

als je dan dat rapport hebt gekregen ga je zien dat er daar 2 namen staan bij die nakomeling, nl van fokker en eigenaar en hun adres, dan kun je eventueel de eigenaar contacteren om wat meer te weten over die bepaalde nakomeling

hopelijk is het wat duidelijk.

Oke, dat klinkt best wel simpel, haha Ik heb inderdaad een kwpn merrie dus hoe kom ik er dan achter wie ik daarvoor moet mailen ?

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:55

kijken op de kwpn website, en kijken wie zig bezighoudt met de fokkerij als ik me goed voorheb is dat mathilde brouwer, kheb vlug zelf gekeken en dis is het adres:

brouwer@kwpn.nl

Jooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 18:04

Oh super dankjewel ! Ik ga meteen mailen.

Jooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 12:18

Ik heb gemailt en kreeg terug dat er 1 veulen geregistreerd staat.
Genaamd Ordelia (wat een walgelijke naam, haha ) geboren in 1996 vader Topas en het adres van de eigenaar erbij Cool he!!

Paulientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:25

En weet je opa en oma van pa´s kant ook?

Ik weet niet precies hoe dat zit bij het kwpn, maar als het paard van eigenaar verandert dan word het adres toch ook gewijzigt naar het adres van de nieuwe eigenaren?
Ik weet echt niet hoe het zit natuurlijk, maar zo werkt het met chips bijvoorbeeld wel.

Ik vind het iig heel erg leuk voor je en ik hoop dat je haar andere veulens ook nog kan vinden.

Jooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 22:26

Geen idee, hahah
Maar er mist een heel stuk in haar paspoort, dus al haar eigenaren staan zoiezo niet geregistreerd.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:40

Helaas hoeft dat niet dat de paarden overgeschreven worden. De nakomelingen van mijn verzorgpaarden staan voor 75 % nog op naam van de fokker.
Dat is erg balen, want ik ben zelf ook op zoek, maar dan is het echt een spelt in een hooiberg zoeken