Welke hengst voor Argus x G. Ramiro Z merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoireIdylle

Welke hengst voor Argus x G. Ramiro Z merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 13:52

Welke hengst zouden jullie adviseren voor Noire Idylle?
Toen ik een paar maanden geleden het sport-predikaat bij elkaar gereden had (Z+6) kreeg ik te horen dat ik als tegenprestatie een veulen mag fokken bij haar. Het is een werkwillige merrie van 1.67, veel temperament en springt de terren van de hemel. Haar minpunten: de basisgangen zijn erg "basis", ze is te druk en ze zou wat meer "maat" mogen hebben.

Afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=55690

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bennekom Z-springen mei 2005:
Afbeelding

Het Gouden Ei 2005:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tango40

Re: Welke hengst voor Argus x G. Ramiro Z merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:42

Hey hoi,

Wat leuk, ik heb zelf ook een Argus * Junior STV. Maar geen merrie, er zijn verschillende leuke hengsten die je met je merrie zou kunnen kruisen.
Mij is alleen niet helemaal duidelijk wat je graag voor veulen zou willen hebben, moet meer maat hebben, beter basisgangen en niet te heet.
Toch?
Moet het een dressuurveulen worden of een spring gefokt veulen?
De merrie zelf is niet echt fors als je dat ziet op de foto`s, zou je dat ook willen zien in het veulen of juist iets minder?
Als je iets duidelijke zou kunnen zijn, zou ik even voor je zoeken.

Groetjes

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:38

Als je daar een dressuurhengst op gaat zetten dan doe ik je wat aan

Ziet er super uit

Als ze bloed genoeg heeft, en dat ziet er wel naar uit, zou ik voor Cassini, Contender, Capitol, Carthago bloed gaan.

Zelf laat ik mijn merrie dekken door Cassini ll.

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:46

een springhengst!!!!!!!!!!!! en dan een die heeft bewezen een goede dekhengst te zijn! is misschien iets duurder maar uiteindelijk maar dat voor de kosten niets uit als ze 3,5 jaar zijn. Ik zou idd naar duits gefokte hengsten kijken dat pas er wel op zoals ruchet zegt. maar er zijn ook veel kwpn hengsten met duits bloed. oa indoctro, corland en verdi. Maar misschien kun je zelf wat namen van hengsten noemen waar je eventueel wel mee zou willen dekken! dan kunnen wij erop reargeren

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 11:07

Idd, graag een springhengst! Zelf zat ik te denken aan Karandasj of een jonge afstammeling (Unesco, en Den Bosch even afwachten)daarvan. "Lijken" mij vrij nuchtere paarden maar aan de andere kant hoor ik van verschillende mensen dat ze moeilijk in de mond zijn ?? En ik ben zelf nogal weg van Ukato van Brinkman... maar dat kan misschien weer te heftig zijn (Stakato)?

Toch ben ik ook van mening dat de hengst goede basisgangen moet hebben, aangezien Noire daar minder in is. Wat dat betreft hoop ik toch echt op een allrounder richting springen.

nieuw2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:46

Als je maat wilt zou ik met Celano gaan dekken. Ik zou zeker geen dressuurhengst erop doen. Doe je dit wel verklaar ik je compleet gestoort.

gr nieuw2006

succes met zoeken. Ik zou veel hengstenhouders mailen, bellen is beter kunnen hun je helpen zij hebben de meeste ervaring.

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:51

ik denk dat ukato wel past. hij heeft wel bloed maar dat is niet zo erg. en van karandasj weet ik niet zo heel veel dus dan zou je bij de radstake moeten informeren hoe hij fokt.
en als je allrounders wilt kun je ook naar riverman of solitair gaan. deze geven luxe paarden en kunnen springen en bewegen. verder moet je misschien rekening houden met bloed cq verfijning vd beenderen. jou merrie is bloedering maar heeft redelijk veel "bot'
ieder geval veel succes en laat het ons weten wat het id geworden

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 16:01

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:55

leuke combinatie, komt zeker een mooi veulen van!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:08

NoireIdylle schreef:
Idd, graag een springhengst! Zelf zat ik te denken aan Karandasj of een jonge afstammeling (Unesco, en Den Bosch even afwachten)daarvan. "Lijken" mij vrij nuchtere paarden maar aan de andere kant hoor ik van verschillende mensen dat ze moeilijk in de mond zijn ?? En ik ben zelf nogal weg van Ukato van Brinkman... maar dat kan misschien weer te heftig zijn (Stakato)?

Toch ben ik ook van mening dat de hengst goede basisgangen moet hebben, aangezien Noire daar minder in is. Wat dat betreft hoop ik toch echt op een allrounder richting springen.

Holsteiner neuer Wunderhengst.

COLMAN.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:10

Een goede hengst die bij Ramiro bloedlijn past is Quidam de Revel, we hebben namelijk een merrie met ramiro in haar bloedlijn en elk jaar fokt ze een schitterend veulen

groetjes

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:41

Er zit al een hengst in hoor

NoireIdylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 16:57

Sammie schreef:
Er zit al een hengst in hoor

Athans... het produkt van de hengst En fingers crossed dat het meteen aangeslagen is.. Nog 14 nachtjes slapen!

Typhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:21

Mijn 4 jarige Athletico X Lord x Caletto II is ook onder Vaillant geweest,ze word 2e 25ste weer gescand..ik hoop echt zo dat er wat in zit:):D

NoireIdylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 09:05

Good luck! En hopelijk volgend jaar net zo'n leuk ding naast je merrie als afgelopen zaterdag op de hengstenshow (die van Egbert Schep). Hou me op de hoogte volgend jaar als er wat geboren is!

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:49

Wat ik zo zie is het een mooi paard. Ik zou goed kijken naar de punten die je wilt verbeteren of waarvan jij vind dat het wat versterkt moet worden.

Wat mij opvalt is dat er bijna geen lijnen fok inzit, ook niet als ik de stamboom doortrek tot zeven kolommen. Dat heeft zo zijn voordelen maar ook zijn nadelen. Je kan doormiddel van deze lijnen fok onderdelen versterken.

Als je een goed advies wilt hebben kan je ook naar de KWPN bellen die willen altijd graag met je meedenken.

Zelf lijkt mij Indoctro mooi op deze merrie. Krijg je nog meer springtalent terug door Ramses maar ja dat is voorkeur

Veel succes

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:30

Senja_x schreef:
Als je een goed advies wilt hebben kan je ook naar de KWPN bellen die willen altijd graag met je meedenken.

Zelf lijkt mij Indoctro mooi op deze merrie. Krijg je nog meer springtalent terug door Ramses maar ja dat is voorkeur

De merrie is al gedekt!!

NoireIdylle schreef:
Afgelopen woensdag is ze geinsemineerd met Vaillant (For Pleasure x Nimmerdor) en het lijkt erop dat ze draagt! Duimen maar!

http://www.oldenhoff.nl/hengstvaillant.php

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:45

Wellicht suggesties voor volgend jaar

BiancUgo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:22

Laat je ons even weten als ze dragend is??

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:48

Hi,

Bij vrienden van mij is gisteren ochtend een Ukato hengstje geboren,
uit een Amethyst moeder.
http://www.allbreedpedigree.com/lorette11

Ik hoop vandaag nog foto's te krijgen, als je interesse hebt plaats ik
ze wel.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:52

Lees dus dat de merrie al gedekt is, ik wou nog zeggen Indorado is ook een leuke combi, maar deze hengst vast ook wel

hoop voor je dat ze drachtig is.

NoireIdylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 11:13

Nog een weekje geduld, dan kunnen we scannen... DUIMEN!!