Koel in de kop, en toch electrisch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Piet

Koel in de kop, en toch electrisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 10:54

Welke springhengst is koel in de kop (dus een door iedereen rijdbaar karakter), en is toch electrisch/snel in de reflexen/voorzichtig op het hout. Ik heb af en toe het gevoel dat deze eigenschappen moeilijk in één paard verenigbaar zijn.
En natuurlijk minstens zo belangrijk: welke springhengst vererft deze BEIDE kwaliteiten. Ik ben benieuwd.

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:01

dan zul je nog een paar jaar moeten wachten als mijn hengstenveulen groot is,..haa
Komt natuurlijk ook wel bij moeder weg, misschien zou je een bepaald karakter hengst op een bepaald karakter merie moeten aanparen om z'n doel te berijken wat jij omschrijft.

Annemoortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:46

Ik ben zelf erg blij met mijn Now or Never M. Het is een ongecompliceerd, nuchter paard, en ze heeft super springmanieren: heel vlug, en heel voorzichtig.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:07

Ik heb een Matterhorn x Goodtimes, ze is soms wat schrikerig maar verders wel heel erg nuchter in haar hoofd. Super voorzichtig met het springen.

_Rick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:20

Ik prijs hier niet graag hengsten aan etc.
Maar nu durf ik toch gerust te zeggen : oklund.

_Piet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 12:39

_Rick schreef:
Ik prijs hier niet graag hengsten aan etc.
Maar nu durf ik toch gerust te zeggen : oklund.

Rick, hier moet ik je gelijk in geven. En dat nog wel met Pilot-bloed.

Ruchet

Re: Koel in de kop, en toch electrisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:00

_Piet schreef:
Welke springhengst is koel in de kop (dus een door iedereen rijdbaar karakter), en is toch electrisch/snel in de reflexen/voorzichtig op het hout. Ik heb af en toe het gevoel dat deze eigenschappen moeilijk in één paard verenigbaar zijn.
En natuurlijk minstens zo belangrijk: welke springhengst vererft deze BEIDE kwaliteiten. Ik ben benieuwd.

Dat is idd een goeie. en dat is zeker een eigenschap voor een goed springpaard.
En dat is iets wat ik tegenwoordig zeker in een springpaard mis.

Ik vind Oklund een goed voorbeeld van een electisch paard dat nuchter in de kop blijft.

Ik heb twee nakomelingen van Bachus staan, dat zijn ook paarden met snelle reflexen en een koel karakter.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:57

Ik heb wel zo'n merrie Super voorzichtig en bloedvlug, maar ondertussen ook doodnuchter. Klein voorbeeldje: ik reed haar vorig weekend de indoor SGW in Wanroij binnen, omdat mijn andere paard een lichte blessure had. Beestje had nog nooit een boomstam gezien, maar liep super door het parcours daar. Alsof ze het iedere dag deed

Haar eerste nakomeling(van Royal Highness) lijkt dat trouwens ook te hebben, maar dat is van een 2-jarige altijd lastig in te schatten natuurlijk.
Royal Highness heeft dat zelf ook, was ook wel een van mijn eisen voor een hengst.

Maar voor de meeste mensen is deze hengst (nog) niet interessant, omdat hij alleen NRPS goedgekeurd is.

Maar het kan iig zeker wel beide in een paard

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:28

Wij hebben voor twee super hete merrie's voor Burggraaf gekozen deze nakomelingen worden dit jaar drie en ik heb nu een paar keer wat met ze gedaan en ik kan zeggen dat ik verbaast was.
Beide merrie hebben al meerdere hete nakomelingen geleverd en deze zijn echt heerlijk in de omgang. Echt voor herhaling vatbaar.