Breeder Alert?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Breeder Alert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 23:02

Er was al eens een topic over de Birth Alarm, maar vond het beter hier een nieuw topic voor te openen.

Ik stootte toevallig op de Breeder Alert.
Vroeg me enkele dingen hieromtrent af:

* Ervaringen?

* In België en/of Nederland verkrijgbaar?

* Prijs? Ik zag wat staan van 100 dollar en nog wat lagere bedragen maar snap er geen sikkepît van... Wat heb je nou precies allemaal nodig en op hoeveel komt dat dan?

* Hoe werkt dat spul dan? geloof gelijkaardig met de Birth Alarm, maar in hoeverre is dat dan? En verder: moet je paard dan de hele tijd met halster oplopen en hoe zwaar of groot is zo'n systeempje? Kan het geen kwaad als ze zich bv gaan schuren ofzo om zich van het ding te ontdoen...?

* Heb vast nog wat vergeten...

Alvast bedankt voor álle reacties

MarijeR

Re: Breeder Alert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:17

Meavey gebruikt dit systeem, misschien dat zij je meer kan vertellen?
Qua prijs is het geloof ik wel goedkoper dan een birth alarm singel maar rond de $100,- lijkt me wel erg goedkoop...
Hier staan wel wat prijzen: http://www.breederalert.com/price.htm
$460,- voor een compleet systeem

Ik vind het zelf wel een mooi systeem maar wil absoluut niet mijn merries met halster om op stal hebben.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 23:38

Ik had kunnen weten dat jij zou reageren

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:13

Hoe werkt dit dan? Wordt dit aan het halster vastgemaakt en als de merrie plat gaat liggen, dan gaat het af?

ik zie nu dat frenia in de eerste post de zelfde vraag gesteld heeft, maar ik ben ook benieuwd hoe het werkt

Is dit iets nieuws? Ik heb hier nog nooit van gehoord..

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 10:32

Het bestaat geloof ik al 26 jaar ofzo dus nieuw zou ik het niet noemen, maar ik had er idd ook nooit eerder over gehoord.
Voor zover ik het begrepen heb is het idd een zendertje dat je aan het halster bevestigd en dat alarm geeft wanneer je merrie plat ligt voor de geboorte. Er zit ook een regelaar voor vals alarm aan ofzo zodanig dat het ding alleen afgaat als de merrie lang genoeg ligt...
Maar het precieze weet ik dus ook niet 8)

Ik heb Meavey ook even een pb gestuurd

carin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:09

Ik heb het gewone birthalarm gebruikt en........mijn merrie ging staand bevallen !! Gelukkig had ik de avond ervoor wel het idee dat het die nacht kon komen, dus ik lag ernaast en dat zou ik zeker weer doen, dan maar wat slapeloze nachten....

frenia

Re: Breeder Alert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 14:10

Tinkerbeel heeft tot hiertoe altijd al liggend geveulend

En verder wil ik natuurlijk niet alles aan zo'n alarmsysteem overlaten het is alleen een extraatje
(ik heb al bayfoon en camera en nachtwake )

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:21

Ben ook wel heel benieuwd hiernaar. Heb er nog nooit van gehoord.

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:22

Heb niet de breeder maar deze voor de mini´s:
http://www.foalingalarm.com/equipage.htm

Komt op hetzelfde neer alleen deze is veel kleiner en lichter ideaal voor mijn mini´s dus.
Idd als paardje platgaat gaat ie af, in combi met camera werkt het natuurlijk het beste.
Er zit idd geen stand op voor platslapende merries, maar wel een vertraging va 8-10 seconden, om vals alarm te voorkomen, hij zend dus pas als ze 8 seconden heeft gelegen.
d eprijzen in dollars staan op hun site is niet hier verkrijgbaar maar als er wat stuk is hebben ze super service zelfs vanuit europa, ze sturen al een nieuwe op voordat jij het stukkende terugstuurt, alleen maar goede verhalen over gehoord dus.
Birthalarm rolde nog van mijn mini´s af ook met staartsingel en dit is superlicht, maar moet idd halster aanhouden.

De merrie krijgt het kleine kastje onder d´r halster, er zit een repeater bij die binnen een straal ± 200 feet (is als het goed is 60 meter) bij de merrie vandaan moet staan, die vangt het signaal op als de merrie ligt, deze repeater zend dan een signaal naar de pocket-pager, een pieper dus die kan afhankelijk van het terrein 1 tot 2 mile (dus 1,5 tot 3 km) erbij vandaan zijn, die gaat dan dus piepen.

Je kan hem dus in amerika bestellen, je moet helaas wel importkosten en btw erover betalen maar Ken de eigenaar maakt meetsal een lagere rekening voor op de doos, zodat je dus minder kosten van de douane hebt, en stuur de echte op.
Maar in het totaal is het goedkoper dan de birth alarm.
Ik heb meteen 2 transmitters en pouches gekocht, voor als er meerdere merries zouden moeten maar ook mocht er iets stuk gaan, heb ik reserve, want idd usa is niet om de hoek.

Vorig jaar voor het eerst gebruikt mijn show Girl beviel weer toen we erbij stonden dus had hem daar niet nodig, mijn andere merrie maakte wel redlijk wat vals alarm, een zeer onrustige platslaper, maar met een blik op de camera kon ik dat zo zien, werd idd ook wakker gepiept toen het zover was.