Gescand en toch drachtig..???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

livo

Gescand en toch drachtig..???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 17:38

Wij hebben een 2,5 jarige merrie op stal staan die vorig jaar gedekt is. ze is gescand en daaruit bleek dat ze niet drachtig was.
Toen ik haar vandaag naar buiten deed en haar eens goed bekeek vond ik haar wel aan de dikke kant en ook op zo'n typische manier dik. Hoeveel kans is er dat ze ondanks dat ze wel gescand is toch drachtig is? heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:47

Als er heel vroeg gescand is zou het kunnen. Na ca. 20 dagen zou ik het een fout van de DA vinden als hij het dan over het hoofd gezien heeft.

chelsea82

Re: Gescand en toch drachtig..???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:54

Op hoeveel dagen is ze gescand?Er zijn momenten in het begin dat ze niks kunnen zien.Dus probeer dat uit te zoeken dan ben je al wat verder dan nu.
En dierenartsen kunnen het dondersgoed mis hebben.Dat heb ik zelf al vaak genoeg meegemaakt.

livo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:02

ja ach ik weet t ook helemaal niet maar ik zat die merrie zo eens even te bekijken en dat schoot ineens door mn hoofd...ze heeft echt zo'n buik...zo typisch als een merrie dat kan hebben..
Maargoed..merries worden toch standaart op 3 weken ofzo gescand? tenminste...dat dacht ik

fannetje

Re: Gescand en toch drachtig..???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:26

Als je het echt zeker wil weten, dan zou ik haar toch maar even laten scannen, dan weet je het echt zeker. Dierenartsen kunnen ook fouten maken, maar meestal klopt het wel. Maar voor de merrie in kwestie is de uitslag niet geheel onbelangrijk ivm met leeftijd en voeding. Dus als je twijfelt toch maar ff checken

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:37

Da bellen