Ik heb een Montreux nakomeling gefokt. Westend wordt dit jaar 3. Het is een echte springer en zoals het nu lijkt, heeft hij veel vermogen. Zijn eigenaar is echt helemaal enthousiast over hem. Hij heeft ook diverse Montreux nakomelingen destijds aangekocht. Qua draf is zeker niet spectaculair (een beetje een krabbelig/stekerig). De stap en galop zijn zeker goed te noemen. Zijn exterieur is goed (op de veulenkeuring heeft hij een 1e premie behaald) en zijn karakter is ronduit een 10 waard. Ook is mijn veulen destijds uitgenodigd (door het KWPN) voor het afstammelingen onderzoek. De veulens die ik daar gezien heb (zeker een stuk of 20) kon ik vergelijken met die van mij. Eigenlijk moet je zien dat je nog aan dat rapport kunt komen. Ik kon me met de bevindingen wel verenigen.
Degene die jij in je laatste post beschrijft, herken ik zeker. Dat beknopte exterieur kan natuurlijk heel goed bij de merrie wegkomen. We vergeten met zn allen wel eens dat het aandeel van de merrie gemiddeld 70% is.
PS Westend komt uit een stermerrie van KingstonxCasanovaxNuriel. Mocht je foto's oid willen zien, stuur me dan maar een pb'tje