Geschiedenis vd Arabier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike_

Geschiedenis vd Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 16:10

Hallo allemaal!

voor een werkstuk zoek ik een uitgebreide geschiedenis van de arabier, vooral over het verhaal van Mohammed en hoe de bedoeinen met hun arabieren omgingen.
Ik zoek namelijk naar culturen waarin paarden een bijzondere rol hadden en volgens mij is de arabier bij de bedoeinen heilig geweest toch? Als kind van de wind en van Allah...
naja in ieder gevals iemand iets weet, een link of een boek of wat dan ook, alles is welkom!

Groeten, Maaike

FV_Whisper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:59

"Toen Allah het paard wilde creëren sprak hij tegen de zuidenwind 'Verdicht uzelf tot stof, uit u wil ik een schepsel laten voortkomen'. Toen kwam de engel Gabiël en hij nam een handvol van deze materie en gaf het aan Allah, die er een zwart met roodbruin paard uit schiep"

"Toen Allah het paard schiep sprak hij tegen dat schitterende schepsel: Ik heb je uniek gemaakt. Tussen je ogen bevinden zich alle schatten van de aarde. Met je hoeven zul je mijn vijanden verslaan en op je rug zul je mijn vrienden dragen."

Het verhaal van Mohammed en zijn merries (heel kort, Mohammed had zijn merries naar een oase geleid om te drinken en vervolgens riep hij ze weer terug, 7 merries gehoorzaamden en kwamen weer terug, de rest bleef drinken. Deze trouwe merries werden gezegend en uit hen zouden alle raszuivere arabieren zijn voortgekomen) kun je uitgebreider vinden in Alles over paardrijden: handboek voor de jonge ruiter van Christiane Gohl. Een beetje verouderd boek (1993) maar in bibliotheken hebben ze hem vaak wel. De namen van de 7 trouwen merries staan er ook in.

Verder, altijd facinerend is de "legende van de arabier met de bloedende schouder"
http://www.jocarta.com/Legend.html
Een engelse link, hoop dat je voldoende engels kent om het te begrijpen, anders vraag maar even

En belangrijk om rekening ee te houden is dat de arabieren hun merries hoger schatten dan hengsten

heshima

Re: Geschiedenis vd Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:36

Als arabieren een kolletje hebben, zou dat volgens de legende de duimafdruk van allah zijn.

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:09

Nee als een AV een deukje hebt bij zijn borst in de vorm van een duim is het de duimafdruk

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:20

Huiswerktopics zijn niet toegestaan. Als je uitgebreid gezocht hebt in de bieb of op internet, mag je eventuele overgebleven specifieke vragen alsnog in een nieuw topic vragen. Vooralsnog blijkt niet erg dat je zelf enige moeite hebt gedaan.